Mi az oka annak, hogy egy vendéglátóhelyet pl. az Indexen egy blogban az egekig magasztalnak, majd 1-2 hét után ugyanazt agyagba döngölik egy másik blogban?
Mint ex pincér mondom, azért, mert vannak helyek, ahol hatalmas különbségek tudnak lenni minőségben.
Mondok példát, nem mentegetésként, csak hogy értsétek mi van a színfalak mögött. Ez is pont olyan sz@r meló mint a többi, itt is vannak problémák.
Kedden a Béla dolgozik, aki annyira nem jó szakács, Szerdán Balázs, aki fiatalosabb, nem égett még ki. Béla tudna ha akarna, de 45 év után már a töke tele van, de szakmát váltani nem akar.
A főnök smucig, és hétvégén is egy ember küzd a konyhán, pedig arra a három napra 2-3 ember kéne. Sok ilyen hely van, valami üzletember a tulaj, aki nem is ért hozzá, meg nem is érdekli mi van azzal a csapat minimálbéres szerencsételnnnel amíg jön a pénz.
A beszállítónál ingadozik az alapanyogok minősége. Néha kásás, szottyadt krumplit hoznak, néha meg tökéleteset, egyszerűen ez termett, ez van frissen.
Sz@rrá ment egy vagy több konyhai eszköz, és nem lehet vele rendesen dolgozni. Pl a hőfok ingadozik, ráégett a grillre a műanyag kés nyele, nem ég a melegen tartó lámpa.
Ilyenkor az élet megy tovább, de káosz van.
Papíron jól néz ki a menü, de gyakorlatlan nem működik. Túl sokféle, komplikált kaja van a menün, hülye mód kell bevinni őket a rendszerbe.
Pl 4 éve dolgoztam valahol, ahol teljesen tetszőleges saláta kombinációkat lehetett kérni. Ezeket vakon csinálni nehéz, hiszen a konyhán bekibálják egyszer hogy mi kell, és a szakács rutinból dolgozik, 2-3 rendelésen egyszerre.
Egy 8 tételes egyedi kombinációra emlékezni így kb lehetetlen.
Valaki beteg lett, és a 18 éves szakács a harmadik hetén egyedül dolgozik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!