Az ingyen pizzát a futár, vagy a cég fizeti?
A cég, mert Ő reklámozza ezt, lévén a pizza nem kerül olyan sokba mint amennyiért adják, így nekik "belefér" ha egyszer egyszer ingyen adják, mivel akkor ezt a kedvezményt kihasználva a vevő lehet hogy CSAK ezért a reklámfogásért tőlük rendel és nem a konkurenciától, így a megnövekedett rendelések miatt a bevétele a cégnek is emelkedik.
DE gondold át másképp a dolgok fizikáját. A TE rendelésed ebben a pillanatban beérkezik a konyhára, de a futár pont most ebben a pillanatban viszi ki azt a kört, amit korábban mások rendeltek. Mivel a te rendelésedet is meg kell még sütni, így az nem vehető le a polcról csak úgy és rohanva hogy beleférjen a 30 percbe kiszállítsák. Nos 10-12 Perc elég szokott lenni a sütéshez, és 3 perc asz előkészítéshez, ha éppen nem mással lenne elfoglalva a konyhás, így maradna kábé 15 perce a futárnak hogy elérjen hozzád. A futár sok esetben nem is tehet arról hogy késik, mivel 15 perc az neki édeskevés ahhoz, hogy bármilyen forgalmi akadályt leküzdjön, csakhogy elérjen hozzád, de még nem vettük bele a képbe azt, hogy a futár aki az aktuális kiszállítást végzi, még nem ért vissza a konyhára. Nos még ha készen is van a pizzád, ami a rendeléstől számított 15 percen belül elkészült, és meg is sült !!! akkor sincs rá garancia, hogy a futár az előző körből amit most tesz meg éppen, időben érkezik vissza, és máris AZONNAL tudja szállítani azt amit te 17 perccel korábban rendeltél, akkor amikor éppen hogy csak nekilódult annak a körnek, amit lehet hogy még el sem végzett. Lássuk be ha a cég nem rendelkezik olyan futárokkal, akik ülnek a seggükön, és csak arra várnak, hogy mikor lódulhatnak meg, akkor nem csak a futáron múlik az, hogy tényleg a rendeléstől számított 30 percen belül megkapod e a pizzádat. SŐT még ha nem is akarod megszivatni a futárt, akkor sem etikus 5 perc differencia miatt kekeckedni, mert forgalmi dugó ugyanúgy van, mint a konyhán fennakadás, miközben az interneten, vagy telefonon leadott rendelésedet ugyan regisztrálták, de a tébolyban nem jutott még rá sor. (Gondold át azt is ha órákon át nem tudott a wc-re sem elmenni a konyhás és épp akkor teszi ezt amikor a te rendelésed van leadva akkor a te rendelésed feldolgozása meglehet hogy 5-8 percet csúszik mielőtt nekiállna valaki.
Azt feltételezem ha ott dolgoznál akár konyhásként, akár futárként, másképp látnád a dolgot, és csak azért mert a Pizzéria marketingese (főnöke) ki kellett találjon valami ütős kampányt, amivel fellendülhet a biznisz, akkor is ha néha veszteségük származik ebből, még nem jelenti azt, hogy etikus lenne akár a futárt, akár a céget "megleckéztetni". Mert ami veszteség származik ebből, az majd áremelkedéssel lesz kompenzálva, így a jövőben a pizzád drágább lesz, amiatt mert páran a 31. percben azt mondják tik - tak lejárt az időd ide a pizzát és rácsapják az ajtót a futárra.
A te döntésed hogy 5 vagy több perc belefér e abba hogy elérjen hozzád az a pizza amit rendeltél annak függvényében ahogy leírtam mi a menete annak hogyan készül és hogyan van rá esély kiszállítani. (utóirat, sok futárt fenntartani havi fizetéssel csak azért, hogy ne kelljen arra várni, mikor ér végre vissza a másik futár, olyan "feleslegesen" kiadott pénz amit bevétellel kell kompenzálni, és az nem olcsó, tehát nem minden cég engedheti meg azt, hogy a futár tényleg bent a cégnél ülve arra várjon, hogy azonnal a forró pizzát kivihesse, ebből pedig az következik, hogy kevesebb futárral arra kell várni, hogy a futár visszaérjen, és vihesse a pizzát, ami lehet hogy már 5 perce a melegen tartóban arra vár, hogy valaki kivigye).
#3 Ne a központtól nézd, hanem az étteremtől.
És a futár sem egy címre szállít egyszerre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!