Amikor valaki névvel dicsér/szid egy éttermet, büfét, stb. (nem hálózatot), mekkora az esély, hogy az a konkurenciaharc része?
Rosszul fogalmaztam meg a kiegészítést, nem vagyok vendéglátós. Inkább az érdekel, mennyire lehet hinni a dicséreteknek/szidásoknak.
Ha egy helyet hirtelen elkezdenek dicsérni, az gyanús, de a szidás nem.
Marketinges vagyok. Persze, hogy értékeljük pozitívan az ügyfél boltját.
De ez max. 1-2 értékelés. A nagy többség valós emberektől van.
Az interneten érdemes fenntartásokkal kezelni, ha csak kizárólag pozitív véleményeket lehet olvasni a "rólunk írták" rovatban.
Lehet az valós, és tényleg érdemes oda menni, de az sem titka, amikor a negatív kommenteket egyszerűen kitörlik.
Hitelesebb az, ha van bent néhány kevésbé elégedett vélemény is, de az illető valami apróság miatt elégedetlenkedik.
Ott is kilóg a lóláb, ha egymásnak ellentmondó értékelések vannak, a "hú, de jó", és a "nagyon rossz" között nincs átlagos vélemény.
Többet adok arra, ha ismerőstől tudom megkérdezni a véleményét, ha az illető a közelmúltban járt ott, vagy még jobb, ha rendszeres vendég.
Magam részéről ha több száz sablon dicséretet olvasok valahol, ösztönösen kételkedni kezdek, annyi emberből kizárt, hogy nem volt néhány kevésbé elégedett is.
Az emberek mindenféle okból csinálnak ilyet, de ha név van ott, akkor azért meg lehet nézni kiket hogyan értékelt, és itt azért kibújik a szög a zsákból.
Az ilyen puppet account elég könnyen kiszúrható, és nincs végtelen mennyiségű haverja meg családtagja mindenféle névvel aki írna neki bejegyzést.
Pláne, ha fotók is vannak, ott már nehéz sumákolni. Ha van kép pl lekozmált pizzáról, megszottyosodott salátáról, penészes kenyérről, átsületlen csirkéről, az azért árulkodik.
"Ott is kilóg a lóláb, ha egymásnak ellentmondó értékelések vannak, a "hú, de jó", és a "nagyon rossz" között nincs átlagos vélemény."
Az emberek általában két okból írnak ilyesmit pedig, ha nagyon jól érezte magát, vagy ha dühös, szóval ezek mindig a többség lesznek.
Jó, de diszfunkcionálisan vezetett helyek tényeg ilyenek, vagy nagyon jó, vagy pocsék. Sok esetben csak az ám a különbség, hogy kedd délután vagy szombat vacsoraidőben mész-e be, vagy épp melyik menedzser viszi a napot.
Pl ha az összes asztalhoz egyszerre ülteted le a vendégeket, az nagyon nem ugyanaz, mintha pl 2 asztal most ült le, 2 most kapja az italokat, 2 már megkapta az első fogást, 2 a másodikat, 2 a desszertet és 2 már csak borozgat.
Egy ilyen hanyag vagy értetlen balf@sz elég hozzá, hogy túl sok legyen az egyszerre rendelt étel, a konyha nem bírja, a minőség lemegy és kialakul a káosz.
És igen, vannak hivatásos reklamálók, mert ez az amerikai 'a vendégnek mindig igaza van' céges mentalitás rászoktatja őket arra, hogy ha kiverik a balhét, ingyen cuccokat kapnak kárpótlásul. Az ilyen passzióból reklamál, meg mert úgy érzi a személyzettel joga van hepciáskodni.
Szóval ha egy hely nyüzsis, természetes, hogy kapnak hideget-meleget.
Én is inkább a full pozitívra gyanakodnék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!