Kezdőoldal » Ételek, italok » Vendéglátás, éttermek » Volt már olyan, hogy problémád...

Volt már olyan, hogy problémád volt az étellel, hívtad a szakácsot, és elmondtad neki az egyet nem értésedet?

Figyelt kérdés
Vagy fordítva, szakácsként kimentél a problémás vendéghez? Mi történt?
2022. jún. 4. 16:40
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
96%
Volt olyan egyszer, hogy a sült hal teljesen nyers volt, a pincérnek szóltam, visszavitte és kaptam másikat, ami rendben volt. Ehhez nem kellett a szakács.
2022. jún. 4. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
87%
Így van! Ha elégedetlen vagy, a pincérrel közöld - majd ő intézkedik.
2022. jún. 4. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

Most kifejezetten olyan történetek érdekelnek, ahol a vendég a szakáccsal rendezte le a problémát.

A pincérrel általában mindkét fél veszekszik

2022. jún. 4. 17:10
 4/12 anonim ***** válasza:
89%

Szakács vagyok.

Nem igazán szokott ilyen előfordulni, de mindkettőnk érdekében, nem megyek ki a vendégtérbe.

Egyfelől tilos, (Higiéniai szempontokból vendégtérrel nem érintkezünk! Alapvető szabály. Ne amerikai filmek forgatókönyvéből indulj ki...)

másfelől a felszolgáló van ott azért, hogy adott problémát le kommunikáljon a vendéggel. Ez a dolga, ehhez ért.

Én főzni tudok. Ha egy felszolgálónak nem megfelelő stílusban adja elő egy vendég a panaszát, neki ezt tudnia kell kezelni. Ezzel ellentétben én 3 másodperc alatt kitaposnám a szart is a kedves vendégből, mivel alkalmatlan vagyok erre a feladatra.

" pincérrel általában mindkét fél veszekszik" Igen, többek közt ezért is kapja a fizetését, hogy a két fél között előforduló nézeteltérés ne a vendég és a szakács között csapódjon le, hanem mindkét fél mondanivalóját diplomatikusabb módon közölje a másikkal.

A "vendégnek mindig igaza van" szlogen max a felszolgálókra vonatkozik.

Ha hibázom, nem csinálok ügyet abból, hogy elismerjem, tudom, hogy más nálam jóval többet hibázik, emberek vagyunk, nincs olyan, hogy aki folyamatosan dolgozik, néha ne hibázna. Van ilyen. Kompenzáljuk a vendéget, megesik.

De az is megesik, hogy nem jogos a panasz. Egy felszolgáló ezt profin megoldja. Ha nekem okoskodik jogtalanul a vendég, szétverem az arcán a virágvázát. Rég nincs már türelmem a hülyékhez. Nem azért alkalmaznak egy étteremben, hogy ilyenekkel foglalkozzak.

Úgyhogy egész egyszerűen nem is mennék ki az étterembe. Nem a vendégtől kapom a fizetésem, hogy ugráltathasson. magasról telibe fosom, hogy kivel akar beszélni. Üzenje meg a csálingerrel. Én meg majd visszaüzenek.

2022. jún. 4. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
65%

"hívtad a szakácsot"

LOL Csengetett Mylordban érzed magad? XD

Majd ha lesz egy éttermed, hívhatod a szakácsot! :D))

2022. jún. 4. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
4-esnek köszönöm a válaszát. Kár, hogy a többiek poénra vették. Én amúgy felszolgáló vagyok, és a mi szakácsunk egyszer tényleg kiment a vendéghez.
2022. jún. 4. 17:47
 7/12 anonim ***** válasza:
61%

NEM vettem poénra, hanem leírtam, mi hogy volt.

Másrészt nem tudom, hol élsz, de a pincérrel nem szoktak veszekedni sem a vendégek, sem a szakácsok.

A vendég a pincérnek szól - NEM veszekszik, udvariasan közli, amit akar, ha probléma van, a pincér meg a konyhában elmondja, és ott megfelelö módon rendezik a témát.

Normális helyen így szokás, ahol bárki is veszekszik a másikkal az annyira alja hely, ahová kicsit is igényesebb ember nem megy

2022. jún. 4. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:

Vajon a részeg vendég is udvarias? Vajon a sokpénzű arab is udvarias? Vagy a törzsvendég, akinek nem vitték ki két perc alatt az ételét?

Szép, amit írsz, de elég utópisztikus.

2022. jún. 4. 18:10
 9/12 anonim ***** válasza:
100%

4-es vagyok.


Én is mentem már ki a vendéghez, de inkább a szakmai rutin hiánya miatt, a felszolgáló részéről. Egyszerűen olyan emberek voltak a placcon, hogy úgy voltam vele, hogy még mindig jobban jár velem csóri vendég, ha én beszélek vele, legalább jutunk 1-ről a 2-re. A "felszolgáló" csak hápogni tudott, érdemben semmit nem intézett.

Ilyen is van. És hát végső soron ez csapat munka, 1 étteremben dolgozunk mindannyian, szóval az összképet is nézni kell. Hosszú távon a vendég-elégedettségből élünk, szóval valakinek muszáj ezt intézni, és ha nincs más, csak a szakács... akkor szükség törvényt bont...


Amúgy én dolgoztam még olyan (mester!)szakáccsal, aki egy 32-es csapókéssel ment ki a vendéhez elmagyarázni, miért nincs igaza! :D))))

(mondjuk annyira azért nem vicces, mert a fia öngyilkos lett, ő meg majdnem beleőrült, de ez már hosszú történet)

2022. jún. 4. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
21%

"Vajon a részeg vendég is udvarias? Vajon a sokpénzű arab is udvarias? Vagy a törzsvendég, akinek nem vitték ki két perc alatt az ételét?"

Normál helyen a részeg vendéget a fönök elküldi, a törzsvendégnek semmi joga hözöngeni, ha mégis, akkor szintén a fönöknek kell helyretenni.

A sokpénzö arabopk meg IGEN udvariasak szoktak lenni, hacsak nem valami lebuj helyröl van szó, ahová a gazdag, de alja nép jár.

2022. jún. 4. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!