Pincérnek miért illik borra valót adni, amikor ugyanúgy ez a munkája és pl. egy ruha boltosnak ha kedves és segít miért nem szoktak?
#41: azért fura, mert keverik a kettőt gyakran. A szervizdíj az nem borravaló. Csak ilyen hülyén van megoldva. Így a szervizdíj is fekete bevétel az éttermeknek, de legalább nem kell adózniuk utána, a pincérek pedig így jobban járnak - meg a vendégek is, mint ha hivatalosan felszámolnák és rajta lenne a számlán, mert akkor már az áfát is hozzá kéne csapni.
Csak sokan visszaélnek ezzel, és úgy vannak vele, hogy ők nem fizetnek egy fillérrel sem többet, mint amennyi a számlán szerepel, mert a kenyérért, a farmernadrágért, meg az anyák napi virágért sem fizetünk többet. Lehet így is, csak ilyenkor pont azzal a pincérrel szúr ki, akitől elvárja a kifogástalan kiszolgálást. A pincérek pedig nem tehetik szóvá ezt, hiszen akkor ki tudja, mire számíthatnának a vendég haragja miatt. Ha valamelyik pincér szóvá teszi, abból általában botrány van.
Aki rendszeresen jár étteremben, azoknak azért a nagyon nagy része kifizeti a szervizdíjat, mint magától értetődő dolgot a vendéglátásban.
De vannak olyan országok is - például Japán - ahol ilyen nincs, meg a borravalót sem ismerik. Ott ha többet akarsz adni egy étteremben, csak néznek értetlenül.
#33 Érdekes amit írsz, de csak részben kapcsolódik a borravalóhoz.
Tavalyelőtt egy, a szépirodalomból ismert étteremben ebédeltem. 10% borravalót adtam, és a pincér látványosan, hogy kevesli.
Olvastam olyan kommentet is, hogy a borravaló a szervízdíjon felül is JÁR(!).
Szintén tavalyelőtt egy Teréz körúti teraszon rendeltem egy pohár bort, amit csak ki kell tölteni, (nem kell főzni, mint a kávét, v. megvárni míg lemegy a habja, mint a sörnek), 28 perc után meguntam a várakozást, és eljöttem. Ha egy perccel hamarabb kihozzák, biztos, hogy nem adtam volna borravalót.
#38 Ami a kalkulációd illeti: amikor rendelek, többnyire tudom akarok-e majd borravalót adni, legfeljebb nem adok, ha elégedetlen voltam. Figyelembe veszem, van-e szervízdíj, vagy borravalót adok. Ha a szervízdíjjal EGYÜTT drágábbnak találom a helyet, keresek másikat. Ha nincs másik, eldöntöm, menejek-e.
#44: azért te is tudod, hogy ez nem így van. A pincér/felszolgáló legalapvetőbb tulajdonsága, hogy kedves legyen, és kiszolgálja a vendéget. Persze vannak, akik már ennek sem felelnek meg, de az olyanok általában kihullanak, rosszabb esetben megragadnak egy kevésbé igényes étteremben, ahova nem találtak jobb embert.
Én mondjuk alapvetően úgy vagyok vele, hogy mindenkivel úgy viselkedek, ahogy én szeretném, hogy velem viselkedjenek. Emiatt bunkósággal az éttermekben, és azon kívül sem nagyon szoktam találkozni, csak nagyon elvétve.
Egy képzett felszolgáló évekig tanulja a szakmát, csak a vendégek általában fel sem fogják, hogy például miért kér elnézést a pincér olyan esetben, ha nem tudja neked jobbról állva letenni eléd a tányérodat, (mert mondjuk nem fér oda) csak balról.
Elvárásokról én soha nem hallottam még, maximum olyanról például, hogy nem mindenhol tudnak asztalt biztosítani akkor, ha nem foglaltál előre (akkor sem, ha szemmel láthatóan vannak üres asztalok), vagy a legtöbb helyen nem szeretik, ha bementek ketten, és leültök egy nyolcfős asztalhoz, hanem a pincér mutatja meg, hogy melyik asztalt, asztalokat ajánlja nektek.
#45 Az ilyen posztok elég gyakoriak.
Olvastam már olyat is, hogy a vendég ne igyék a szobai minibárból, mert a személyzetnek fárasztó(sic!)újratölteni. Ez nyilván szélsőség, de van ilyen is.
#46 érdekes fórumok lehetnek azok, ahol ilyeneket írnak. Mekkora hülyeség már ez? Azért van a szobai minibár, hogy fogyasszál belőle. El tudom képzelni, hogy azok az emberek, akik ezt a feladatkört ellátják, egymást között beszélnek ilyeneket, de ez az ő korlátoltságokat mutatja, hiszen az ő fizetésük is abból van, hogy megissza a vendég a 800 forintért adott Cappy gyümölcslevet, vagy az 1200 Ft-os mini pezsgőt, meg ezeket. Kicsit is normális gondolkodású ember nem mond ilyeneket szerintem.
Kiégett, korlátolt, munkájukat megutált alkalmazottak gondolkodása ez, nekem legalábbis annak tűnik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!