Pincérnek miért illik borra valót adni, amikor ugyanúgy ez a munkája és pl. egy ruha boltosnak ha kedves és segít miért nem szoktak?
Én nem szoktam hagyni. Pont azért, amit írsz. Kap fizut, én meg nem állok úgy hogy még akár minimális értékű aprót is "szórogassak".
Fodrásznak sem adok. Legyen akkor olyan az árlista, hogy magának kalkulálja bele azt a pluszt, ne nekem kelljen kitalálgatni, hogy most mennyit hagyjak neki ott. Ha "keveset" az gáz, ha azért jóval többet, nehogy rászokjon. Utálom, írják ki az árakat, én fizetek amennyit odairnak kész.
Van olyan ismerősöm aki direkt mindig olyan pénzekkel fizet, hogy utána mondhassa, hogy nem kell a visszajáró.
Ha nem adtok, de közben az étlapon ott van, hogy az árak nem tartalmazzák a szervizdíj árát, akkor elég taplók vagytok. Nem szégyen fizetéskor megkérdezni, hogy benne van-e az árban a szervizdíj. Ha nincs, akkor 10-15%
Mondhatod, hogy ha nem köteleznek rá, akkor nem fizetsz, de ez bunkóság. Szerencsére az ilyen vendég a ritkább.
Nem szoktam. Ez a munkája a kajahoz nem tett hozza max a testnedvét.
Inkabb a szakacsnak adnám a borravalót mint a pincérnek.
Én szoktam adni. Ez egy lehetőség arra, hogy kifejezd, hogy elégedett voltál.
Úgyhogy ha pl. valami nem volt rendben, és nem is megfelelően reagáltak rá, akkor nem adtam.
6: kérni mindenhol normális, a kisgyerekeket is erre tanítják, kérem, köszönöm, stb. Azért mert fizetsz valakinek még illik normálisan beszélni vele. Egyébként meg nem az eladónak fizetsz. Ő csak egy alkalmazott. A pénz a tulajé.
Dolgoztam boltban (élelmiszerben is, ruhában is). Sok vevő elmondta, hogy milyen jó, hogy ilyen kedvesek voltunk vele, adtak borravalót is, vagy vettek nekünk valami kis apróságot, pl. csokit, süteményt.
Ez nagyon jól tud esni.
A borravaló egyébként sok helyre mehet. Vannak helyek (4 csillagos szálloda étterme), ahol a borravalót nem tehetik el a pincérek, hanem a tulaj zsebébe megy. Így nem olyan szívesen, de adok, viszont nincs lelkiismeret-furdalásom, ha kevesebbet.
Aztán tudok olyan helyet is, ahol a borravaló egy közös kasszába megy, amit a nap végén elosztanak egyenlően a pincérek, szakácsok, mosogatók között. Ezt korrektebbnek tartom, mert mindenki közös munkája kell ahhoz, hogy a vendég elégedett legyen. És mint az itteni kommentekből világosan látszik: a vendég gyakran követelőző, és lenézi az éttermi alkalmazottakat is. Szóval nem egyszerű világ ez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!