Volt már, hogy visszaküldted a rendelt ételt a futárral?
Egyszer volt az, hogy étteremben szarvaspörkölthöz krokettet kértem, a pincér meg ajánlgatta h milyen speckó nokedlijük van: Végül rábeszélt. Aztán kihozta krokettel...
Akkor küldtem vissza eddig kaját, tényleg kérdeztem h annyira ajánlgatta azt a szuper nokedlit, h akkor már azzal hozzák ki....
Vissza még nem küldtem, egyszer viszont felhítam őket és panaszkodtam.
A probléma annyi volt csak, hogy ehetetlenül csípős volt az étel, pedig a rendeléskor legalább 3x kérdeztem rá, hogy biztosan nem csípős? Azt mondták, hogy nem, de azért megmondja a szakácsnak, hogy semmi csípős fűszert ne..
Azért nem küldtem vissza mert már bele ettünk.
Pincérként mondom, elvileg kutya kötelessége a szakácson kívül annak aki kiviszi előre megnézni, hogy minden oké-e.
Mondjuk vannak olyan dolgok, amiket nem tudunk ellenőrizni, pl hús rágóssága, de küllemre, hőfokra is meg kell nézni.
Tartalomra meg ha nem ismered fel és futod át, hogy mi van a tálon, az gáz.
Mondjuk az is biztos, hogyha nekiáll az egész asztaltársoság átírni a menüt, különösen ha sok rendelés van, az jobb esetben lassú, rossz helyen meg hibás lesz.
Sok helyen nem is engednek 3nál több módosítást/asztal, meg kell próbálnod rábeszélni legalább 1-2 vendéget valami normálra...
Tudom, nem hangzik soknak, de képzeld el, hogy mondjuk 20 tál ételből 15 alatt ott van, hogy "nem gombával, füstölt sajttal", "só nélkül", "saláta öntet külön", "gluténmentes tészta", "nem disznó, csirkemell" stb.
Ez azt jelenti hogy 3-5 embernek memorizálnia kell ezt mind, hiszen azt az egy darab papírt nem fogják körbe adni. A főszakács kikiáltja, és emlékezni kell, minimum 4-5 asztal összes rendelésére.
És ha hiba van, újra az egész.
Különösen ha valami durva allergiás vendégem van (pl mogyoró, cökália), igyekszem a többieket egyszerűbb megoldások felé terelni, hogy a szakácsok tudjanak arra a pár tényleg életveszélyes dologra figyelni, a finnyásoknak meg csak kitalálok valamit. 😉
Természetesen ha nincs ilyen, akkor azért lehet picikét módosítani, de ha variálnak, mindig egyeztetünk, mert sokszor vannak rejtett allergének, és nem tudom, hogy a kollégáknál mit rendeltek.
A futárszolgálatok meg velünk is szórakoznak, már a f@szom kivan velük.
Megjön, mondom neki hogy 2 perc amíg összerakják, várjon, megyek a konyhára, és mire kiérek a kajával, 5ből 3 futár megpattan, mert jött neki egy kedvezőbb fuvar.
20 perc múlva jön egy másik, addigra viszont már újra kell főzni mindent.
Sokuk 2-3 étteremből is gyűjt be dolgokat, és általában az első már nem olyan friss mire kiér...hiába került a táskájába egyenesen a sütőből.
De értem őket is, szélben-esőben-forgalomban tekerni veszélyes, és nem fizetik meg őket.
Nem a futárra vagyok kiakadva igazán, ők csak meg akarnak élni, hanem az Über Eatsra és társaira, akik ezt a rendszert kitalálták, ahol a mennyiség jobban fizet mint a jól végzett munka.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!