Adtok borravalót egy olyan étteremben, ahol bunkó/fura a kiszolgálás vagy csúnyán elrontották az ételeteket?
Ha mondjuk te normális vendég vagy és a felszolgáló meg fejeket vág/bunkózik, akkor ésszerű, hogy nincs borravaló, nem? Vagy ha tényleg elkúrták a kaját.
Ezen vitatkounk egy barátnőmmel, szerinte az mindenképp jár nekik. Mindketten voltunk már felszolgálók amúgy, szóval én tökre megértem, hogy stresszes a munka, de aki képtelen megadni az alapvető emberi tiszteletet a vendégének, az minek megy vendéglátásba? Én is azért jöttem el anno, mert éreztem, hogy nem tudnék tovább kedves lenni. Kinek van igaza?
Nem
De valószínűleg ott is hagynám fogyasztás nélkül a helyet
A borravaló sosem "jár". Akkor sem, ha minden tökkkkéletes. (Kivéve, ha benne van a számlában felszolgálási díj vagy hasonló néven, de az megint más.)
Olyan helyen, ahol egyértelműen elvárják, ott akkor sem adok, ha amúgy elégedett vagyok. Ez hadd legyen már az én döntésem, ne a pincéré.
Én ritkán járok étterembe, viszont nálam nagyon sokat jelent az első benyomás. Alapból ha egy idegen helyen szeretnék étkezni (ergo nem otthon vagyok) ezért nagyon sokat dob a latba, hogy a vendéglátósok hogyan viszonyulnak hozzám - azaz a vendéghez.
"vendéglátó (főnév): Vendégeket fogadó férfi vagy nő, aki a saját házában szórakozást biztosít a számukra."
Tehát a vendéglátás egy idegen személy ellátása és igényeinek teljes körű kielégítése - a körülményekhez mérten.
Nem mindegy ugyanis, hogy úgy adják elém az ételt, hogy "nesze bmeg, fulladj bele" vagy éreztetik azt az emberrel, hogy tényleg fontos a vendéglátósoknak az a tény, hogy egy tényleges "vendég" tért be hozzájuk, akinek mindenképp az érdekében kéne járni – a körülményekhez mérten.
Azaz pontosan annak a személynek az ellátásáról és az igényeinek kielégítéséről volna szó, akire az egész infrastruktúrájukat ráépítették, és aki felé úgy kéne viszonyulniuk, mintha „jóbarát” vagy „családtag” lenne. (Azaz kedvességgel, előzékenységgel, udvariassággal stb.)
Most ne térjünk ki a primitív, buta és közönséges „vendégekre” mert ezekből is van bőven sajnos.
Én most a rendes, normális emberekről beszéltem, akik alkalom adtán szívesen térnének be egy-egy étterembe vagy vendéglőbe.
Ezért nagyon sokat dob a latba az első benyomás. Ha a pincér már alapszinten egy büdösbunkó, akkor nemhogy borravalót, de az étteremben való maradást sem kéne nagyon erőltetni.
Ugyanis egy étterem színvonalát alapszinten reprezentálja a PINCÉREK hozzáállása, mivel ŐK ÉRINTKEZNEK ELSŐKÉNT A VEVŐVEL. Ha pedig a vezetőség nem ügyel arra, hogy a pincérek úgy bánnak a vendéggel, mint a kapcaronggyal, akkor az a vendéglő figyelmet sem érdemel.
Nem!
Ha elégedett vagyok, akkor viszont szívesen, akar nagyobb összegű (több, mint 10%) borravalót is,
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!