Magyar hazai gyorsétteremlánc sikeres lenne?
Így jár az, aki nem tájékozódik.
Az utóbbi időben a magyar street food felfutott, remek minőségű gyorskajákat lehet kapni szinte bárhol. Minimum kihívás ezen a területen betöltetlen piaci rést találni. Ha ebben gondolkodol, akkor először is helyben kellene szétnézni, hogy az a környék elbír-e (még) egy ilyen helyet.
Nem tudom, más hogy van vele, de én úgy látom, hogy a "bárhol ugyanaz a minőség" mostanában kevesebb vonzerővel bír. Okos telefon + internet = bármikor, bárhol lehet tájékozódni az éttermekről, étlapról, minőségről.
Szerintem Németh Sziszinek nagyon tetszene az ötlet, szeretné kiűzni a giroszt, a turkisi kebabot meg a mekdánelcet :)))
Amúgy viccen kívül én szívesen járnék ilyen helyre, amennyiben jó a minőség, és az árak is megfizethetőek nekem mint átlag csóró egyetemistának. A magam részéről leszrnám, hogy divatos hely e, az ár-érték arány az ami érdekelne. Ebben kellene legyőzni a McDonald’s-ot és a Kebaposokat ami szerintem nehezebb mint ahogy így a gép mögött elképzeled.
Komoly piackutatás kell, annak során lehetne következtetni érdemes e belefogni egyáltalán és fel kell térképezni az üzleti viszonyokat. Nem tudom milyen marketing stratégiát képzelsz el, de a hungarosta marketing sem feltétlenül lenne müködőképes, sokaknak inkább kapásból ellenszenves lenne a dolog.
Az üdítőknél a Coca-Cola csoportot viszont elég nehéz lenne megkerülni szerintem. Az olasz San Benedetto üdítőket viszont érdemes bevonni mert nagyon finomak és relatív olcsók.
Voltak a Mekiben is magyar hetek (somlói galuskával, stb.) amikor ott dolgoztam és finoman szólva langyos volt az érdeklődés. (Bár lehet hogy azért mert az ő brand-jük az amerikai kajával folyt össze az emberek fejében, nem a helyivel. Aki Mekibe megy az nem magyar kaját akar, akinek pedig magyar kaja kell az eleve nem megy Mekibe)
Franchise-zal az a helyzet hogy:
1. egyrészt az a jövő zenéje (ha nem tudsz egy ilyen helyet felfuttatni saját magad akkor úgyse fogja senki átvenni az ötletedet meg a márkádat franchise-ban)
2. másrészt alaposan meg kell szűrni kivel szerződsz: ha az illető egy olyan üzletember aki mindenen spórolni akar (pl. ritkábban cserélnek nála olajat stb.) azt a minőség és így a márkanév fogja megszenvedni. Dolgoztam központi Mekiben és franchise Mekiben is (külföldön) és ne tudd meg például milyen kosz volt sokszor, mindenki túlhajszolva mert nem volt elég ember felvéve (bérköltség über alles), az oktatás annyiból állt hogy írd itt alá hogy betanítottunk és aztán siess vissza dolgozni, majd menet közben valahogy megragad rajtad minden mint a piszok. A vezetőség meg Thaiföldön nyaralt.
És egyet kell értsek azzal aki szerint nincs értelme állami támogatást adni erre, ha az ötletedre nincs elég kereslet azt minél hamarabb akarod megtudni hogy ne áldozz rá több időt, pénzt és energiát mint ami szükséges.
Én beállnék a streetfood trendbe (már csak azért is mert oda tudsz menni ahol a tömeg van, nem vagy egy helyhez kötve), kezdeném egy kocsival, ahogy megy a bolt felvennék valakit magam mellé, azt betanítani mindenre, majd ha szép lassan összejön a pénz elindítanék még egy kocsit stb.
Azt mondod franchise jelleget szeretnél. Először helyben kell gondolkodni, ha működik lehet terjeszkedni. Az azonos minőséget központi beszerzéssel és leosztással tudod garantálni, illetve ugyanazokat a feltéteket kell biztosítani minden üzletben. A gyorsétterem láncok is így működnek.
Egy saját brandet kialakítani nem kis kihívás, viszont ha jó és megfizethető a kajád, és széles kört ki tudsz elégíteni, beindulhat a szekér.
Viszont az állam nem hülye, bizonytalanra nem száll be, csak ami jól megy. Lásd a Mekivel is mit csináltak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!