Kezdőoldal » Ételek, italok » Sütés, főzés » A rakott krumplihoz a krumplit...

A rakott krumplihoz a krumplit hány percig főzzem?

Figyelt kérdés
Kezdő vagyok és most készítek először ilyet
2010. máj. 18. 11:27
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:

A krumpli méret-fajtája változó. Addig kell főzni, míg annyira megpuhul, hogy eg yvillát bele tudunk szúrni. Jó, ha egyforma nagyok a krumplik.

A tojást pontosan 10 percig kell főzni, a víz újraforrásától számítva, utána rögtön hideg vízbe tenni őket, és ott lehűteni.Ha tovább fő, akkor szürke karéj lesz a sárgája körül.

2010. máj. 18. 12:38
 12/14 anonim ***** válasza:
Tojásoknak 10 perc elég, amennyiben már lobogó vízbe teszed.
2010. máj. 18. 12:41
 13/14 anonim ***** válasza:

Ne szenvedj a krumlifőzéssel, de komolyan!

Tuti recept:

A tepsi aljára teszek olajat, 1 db apróra vágott hagymát, felszeletelt krumplit (nyersen!), felszeletelt főtt tojást és kolbászt, megint (nyers) krumplit, a tetejét megszórom delikáttal, reszelt sajtot szórok rá, majd az egészet leöntöm tejfölös habarással (2 dl tejföl + 1 tojás összekeverve), 3 csík szalonna a tetjére. Alufóliával befedem, előmelegített sütőben 235 fokon (gázsütő 5-ös) 1 órán keresztül sütöm, kiveszem, leszeden róla a fóliát és 10 percre visszateszem 290 fokon (gázsütőn 7-es).

Ennyi. De komolyan! Próbáld ki, megéri!

Ja a főtt tojás . . . beleteszem a fazékba/lábasba, annyi vizet engedek rá, hogy ellepje (többnyire hideget vagy langyosat), és forrástól számítva 10 percig főzöm. Állítólag, ha teszel kis sót a vízbe, könnyebben (szebben) lejön a héja.

Ha kezdő vagy, javaslom a www.fozniakarok.hu-t!

Sok sikert! (Majd írd meg, hogy hogyan sikerült!)

2010. máj. 19. 13:16
 14/14 A kérdező kommentje:

Nagyon jól sikerült és páromnak nagyon ízlett:) Ez volt életem legelső főzése:) Valahogy pont eltaláltam a sózási arányt is, pedig azt hittem vagy túl sós vagy túl sótlan lesz, de szerencsére nem:)

Köszi mindenkinek a segítséget

2010. máj. 19. 16:42
1 2

Kapcsolódó kérdések: