Kezdőoldal » Ételek, italok » Sütés, főzés » Lehet valahol alaplevet venni?

Lehet valahol alaplevet venni?

Figyelt kérdés
Zöldség, csirke vagy húsleves alaplére gondolok. Kezdő vagyok még és szeretnék olyan ételeket készíteni amihez szükséges alaplé. Létezik nálunk kisebb nagyobb boltokban már elkészített? Befőttesüvegben vagy konzervben. Nem értek hozzá. Köszönöm!
2014. szept. 22. 23:00
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:

"rizs(hosszú szemű)"

őőőő....mármint kerekszemű, pl. arborio, erre gondoltál, ugye? :)

2014. szept. 23. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 bumbi02 ***** válasza:

Nem kötekedni szeretnék, csak egyszerűen nem szeretem, ha valaki "szakács vagyok"-kal kezdi. A kérdést illetően teljesen mindegy, ki szakács, ki nem.


A rizottóhoz nem hosszúszemű rizst használunk, illetve nem használunk sáfrányt (kivéve, ha sáfrányos rizottót akarunk). A rizottóhoz arborio, vagy baldo rizst használunk, maximum carnarolit, de azt inkáb ne, mert szétfövő fajta.

Az, hogy fel vannak egymás mellé sorolva az összetevői a rizottónak, még nem adja meg, hogy a rizottó, mitől is az, ami.


Tehát kérdező, bocsánat a szétoffolásért, csak nem szeretem, mikor valaki azzal hivalkodik, hogy ő szakács, mintha ez garancia lenne arra, hogy amit ő ír, az a pontosabb, és az elfogadhatóbb, a többiekénél többet érő komment.

2014. szept. 24. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 A kérdező kommentje:

Hűűűűűű nagyon szépen köszönöm, hogy foglalkoztatok a kérdésemmel egyáltalán, számomra nagyon hasznos válaszokat kaptam még a rizottó készítésével kapcsolatban is! :)

Megpróbálkozom akkor a leveskockás alaplével, remélem azt nem tudom elrontani, bár....... :D :D

Mondjuk lehet, hogy nem a rizottóval kellett volna kezdenem de hát merjünk nagyot álmodni! Ha valakit érdekel még, majd leírom, hogy sikerült. Parmezánt fogok belereszelni, tetszik az ötlet! :)

2014. szept. 25. 15:01
 14/14 anonim ***** válasza:

itt találsz egy rakás jó rizottó receptet:

[link]