Hogyan kell karamellizálni a hagymát?
Kezdő vagyok főzés terén, ezért gondoltam inkább megkérdezem. Szóval ezt szeretném ma elkészíteni, mindent be is szereztem... [link]
Az első kérdésem...azt írja a hús felét elősütjük...tehát nyersen kell feldarabolni vagy épp, hogy elősütés után? A másik meg azt írja, hogy karamellizálni a hagymát, azaz dinsztelni?
Köszi előre is ha valaki tud segíteni!
"és teszel rá cukrot"
Hú első, de lüke vagy! :)) Vagy csak szivatod a kérdezőt? loool kategória....
Hagymát karamellizálni annyit tesz, mint némi olajon vagy zsíron sütni egy ideig. Ja de előtte persze apró kockákra vágtad ugye... :-) Mennyi ideig? Először megpuhulnak a darabkák, majd üvegessé válnak, szóval átlátszóvá, még puhák... Majd ezután kezdenek kissé keményebb állagot felvenni, miközben a szélük megbarnul. Na ekkor jó, ekkor van karamelizálva. nem szabad, hogy az egész egyöntetűen barna legyen, mert az már keserű, égett lesz....
Azért hívják karamelizálásnak, mert a hagyma is tartalmaz cukrot, és ilynekor ez a cukor olvad és alakul át benne, ez okozza a barna színt. Így a legfinomabb és legintenzívebb a hagyma íze... legtöbb kajába így jó, de van sok olyan, amibe üvegesen tanácsos beletenni...
Nem volt teljesen világos, hogy a karamellizálás a dinsztelést jelenti, vagy valami mást. Azért cukrot nem tettem volna bele...ennyire kezdő nem vagyok. :)
Köszi, mindenkinek ment a zöld kéz. :)
A húst nyersen kell feldarabolni és úgy kell sütni.
Pedig a karamellizált hagymának azért ez a neve, mert kell hozzá cukor!
Szóval a hagymát elkezded olajon sütni, majd mikor üveges lesz akkor kristálycukrot teszel hozzá és addig sütöd amíg a cukor karamellizálódik és a hagymát szépen bevonja a karamell.
Jesszus, nemár, nem kell a karamellizált hagymához cukor!!! Az azt jelenti, hogy tovább sütöd mint egy sima dinsztelésnél, aranybarnára (zsiradékon persze), és a hagymában lévő cukor fog ezáltal karamellizálódni, NEM a hozzáadott cukor :DDDD