Titeket nem idegesít a Lidl, Aldi gyakorlata, hogy egy akciós újságban több akciós időszakot tüntetnek fel, hogy hetente 2x-3x menj be hozzájuk vásárolni?
Többször megszivattak már ezzel, hiába tudom, hogy ilyen az újságjuk.
Igyekszem erre figyelni, legutóbb is néztem oldalanként a dátumot, és így állítottam össze a bevásárló listát.
De aljas módon már elrejtik a dátumot, nem elég fent, az oldal tetején figyelni.
Az üzletben nem annyi volt valami, amennyiért felírtam, elmentem egy újságért, persze "elrejtve", az oldal közepén, a termékek között volt az a 2-3 nap, amikor akciós a termék.
A francnak sincs kedve ennyire átbogarászni egy akciós újságot, mintha egy ingatlan adás-vételi szerződéséről lenne szó.
Az újság nagy, színes, tele képekkel, számokkal, jelekkel, figyelemfelkeltő grafikákkal.
És aljas módon úgy applikálják bele a dátumot, hogy ne legyen egyből észrevehető.
Akkor miért nem adnak ki hetente 2-3 akciós újságot?
Természetesen azért, mert ha valamit kinéztél, akkor 2 nap múlva menj vissza újra, és tuti még egyebeket is venni fogsz, nem csak azt az egy dolgot.
Egyértelmű, hogy mi a céljuk, de szerintem a vásárlók nagy része utálja ezt a gyakorlatot.
Főleg mert nem időrendben van az újság, hanem össze-vissza, egyik oldalon a hétvégi akció, aztán a hét közepi, a hét végi, a hét eleji, majd újra hétvégi, csapongva a napok között, hogy véletlenül se lehessen tervezni.
Szerintetek ha ezt írásban jelezném nekik, vagy akár azt, hogy ők maguk csináljanak egy közvélemény-kutatást, annak lenne értelme?
Képzeld, mi egy együzletes sportbolt vagyunk, s minden nap más-más akciónk van. Sőt olyan is csinálunk, hogy nem mondjuk meg mikor kezdődik és mikor van az akció, ami adott napon lehet 5 perc, de két óra is. Még senki nem szólt, hogy átverés. Sem vevő, sem hatóság.
Az átverés lehet, hogy ha hétfőtől kezdő akciós termék nyitás után egy perccel már el is fogyott. De még az sem biztos.
Hivatalosan nem átverés, hisz valahol eldugva ott a dátum. Mégis a vevők megtévesztése, és nem véletlen.
A céljuk, hogy ha tetszenek a termékeik (és nyilván tetszenek, ha oda jársz), akkor ne kapj meg egyetlen bevásárlásnál mindent, hanem
1. vagy vedd meg drágábban, amikor nem akciós
2. menj be 2-3 naponta, és akkor úgyis több dolgot veszel
"Egyszerű" marketingfogás, nem törvényellenes, sehol nem írtam, hogy a hatóság ezt aggályosnak tartaná.
Attól még a vevő átverve érzi magát, mert eldugják a dátumot.
És konkrétan azért átverés, mert az újság elején érdekes módon jól láthatóan, felül tudják jelezni a teljes egy hetes időintervallumot, de a belső oldalakon ez már nem mindenhol így megy.
Egy együzletes sportboltot ide keverni értelmetlen, hatóságot említeni meg főleg, mert én nem írtam ilyesmiről.
Ne állítsd be úgy, mintha feljelentést készülnék tenni, mert nem erről van szó.
Sportboltba meg főleg nem jár minden nap az ember, és mire tudomást szerzek arról, hogy valami akciós volt, nálatok már nem is akciós, így megfelelő hirdetés nélkül az egy napos akcióknak semmi értelme. Gondolom nem véletlen, hogy egyetlen üzlet van, és nem sikerült terjeszkedni.
Én még nem jártam így.
Mondjuk nem is vagyok rendszeres akciókereső :)
De amit akartam, az eddig azon a napon volt, amikor hirdették. És az újságban is egyértelmű volt a dátum, nem volt eldugva.
A céljuk, hogy minél többet vásárolj ott.
Ez nem megtévesztés, hanem marketing, ezen alapszik az egész gazdaságunk.
Ha nem tetszik, ne vásárolj ott.
Ember, minden oldal tetején ott van, mikor lesz az akció! Ha ezt nem vagy képes figyelni, akkor menjél is csak el 2x-3x potyára!
Amúgy meg általában Lidl-nél csütörtöktől vasárnapig és hétfőtől szerdáig szokott felosztva lenni a két különböző akció, meg van néhány, ami csak hétvégi asszem... nehogy már ennyit észben tartani bonyolult legyen?!
Engem az szokott idegesíteni, ha meghirdetnek valamit, aztán hoznak belőle pár darabot, ami már első nap elfogy, aztán többet nem is hoznak belőle. És akkor sokszor tényleg potyára mész be, de hát sokan ha már ott vannak vásárolnak... Na, ez már inkább vevőcsalogató trükk...
"Amúgy meg általában Lidl-nél csütörtöktől vasárnapig és hétfőtől szerdáig szokott felosztva lenni a két különböző akció, meg van néhány, ami csak hétvégi asszem... nehogy már ennyit észben tartani bonyolult legyen?!"
Nem észben tartani bonyolult, de látom, problémát okoz az értelmezés.
Észben tartani nem is kell, ott az újság, az internet.
De amit te felsoroltál, az egy héten belül, egy újságon belül 3 intervallum.
Ha több dolgot akarsz jó áron megvenni, ebbe az egy boltba heti 3x kellene menned.
Mit nem lehet ezen megérteni, miért kell kiforgatni?
Vagy tényleg ennyire bonyolult dolog a szövegértelmezés?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!