Mit lehet tenni ilyen helyzetben?
Az egyik boltból, ahonnan rendszeresen vásárolunk, gyakran előfordul, hogy a kenyér a szavatossági idő lejárta előtt már penészes, akkor is, ha még ki sem nyitottuk. (Toast kenyérről van szó) Ebben a boltban több fajtával is előfordult már, de ugyan az az adott márka más boltból viszont teljesen jó.
Lehet valamit kezdeményezni a bolt ellen? Eléggé bosszantó, amikor a tegnap vett kenyeret már nem lehet megenni, pedig még majdnem egy hétig jónak kéne lennie...
Mondjuk mert ez a legközelebbi bolt, és nincs mindig időm, lehetőségem messzebbre rohangálni egy kenyérért... Meg azért, mert eddig csak egy márkánál fordult elő, arról áttértünk egy másikra, és most már az is rossz, így valószínűleg nem csak azzal a kenyérrel van a baj, hanem magával a bolttal.
Csak tudnám, hogy miért kell egy normálisan feltett kérdésre is lekezelően válaszolni? Ha csak ilyen paraszt módon tudsz megnyilvánulni, inkább kussolj.
Visszaviszed a kenyeret és először szépen megpróbálsz szót érteni velük. Ha megpróbálnak elhajtani, kéred a boltvezetőt. Ha ő sem hajlandó foglalkozni veled (kicserélni a kenyeret, levásárolni, vagy pénzt visszaadni) akkor kéred a vásárlók könyvét. Ezt kötelesek neked odaadni. Ettől mindig befosnak. Ez a varázsszó! Ekkor meg fog változni a véleményük az ügyeddel kapcsolatban...
Nekem eddig egyszer sem kellett felemelnem a hangom, kiabálni vagy ilyesmi. Többször is előfordult már, hogy romlott volt a dobozos, friss tej (sparból nyáron ne vegyetek tejet!) vagy nem megfelelően működött valamilyen műszaki cikk, stb. Az infopultos mindig elküld, hogy nincs cserelehetőség, mert már felbontottam, használtam ,stb. Ilyenkor kérem az üzletvezetőt, ügyeletest, stb. "Ő most nem ér rá". Jó, akkor kérem a vásárlók könyvét. Ekkor ált. kiderül, hogy mégis ráér... :) Odajön, elmondom a problémám, próbálkozik, hogy már kibontottam, használtam, stb... Ekkor megint kérem a vásárlók könyvét, had írjam bele a panaszom, de ekkor mindig meggondolják magukat, mert végülis nekem van igazam - nem vagyok az a szarrágó vásárló, aki minden szarért reklamál, tényleg csak akkor szoktam, amikor nagyobb pénzösszegről, vagy visszatérő problémáról (lsd. romlott tej) van szó...
Szóval ha megint előfordul, menj vissza a kenyérrel és normális hangon beszéld meg velük. Legyél határozott, de ne kiabálj, fölösleges. Szerintem ez is olyan "romlott tej" eset, lehet, hogy rosszul tárolják, vagy túl hamar becsomagolják a kenyérüzemben és bepárásodik a csomagolásba. Minden esetre sehogy nem normális, hogy a tartós kenyér szavidő előtt ehetetlen legyen.
De előtte győződj meg róla, nem nálad túl magas-e a páratartalom...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!