Miért van minden Aldi közelében egy Lidl is?
Nektek feltűnt már, hogy szinte mindig egymástól 2 kilóméteres körzetben van 1-1 Aldi és Lidl? Mi lehet ennek az oka?
Szerintetek melyik a jobb?
A lidl az kaufland csoport, az aldi pedig az Albrecht fivérek tulajdona volt. (Nord és Süd)
A kaufland csoport genya mostanában, pedig régen jó volt.
A betűtípusra az lehet a magyarázat, hogy ugyanazok lehetnek a regionális beszállítóik.
Ugye senki sem hiszi, hogy az aldi maga takarítja be és csomagolja mondjuk a pisztáciát.
Egyébként németeknél az utóbbi 10 évben annyira pofátlanul megy már a kartellezés, hogy aldi, lidl, norma, kaufland, penny, edeka stb. az alap élelmiszer mint tojás liszt stb. , mindig egyszerre emelik az árát és ugyanannyira. Most épp januárban lett a legolcsóbb fajta tojás mindenütt 1,69. Mily meglepő.
Nálunk pl nem így van.
Van egy hely a városban ahol egymás seggében van a két üzlet, de van egy ettől távol eső pontja a városnak, ahol csak Aldi van. Akkor ott is kéne lennie egy Lidl-nek, de nincs.
"A betűtípusra az lehet a magyarázat, hogy ugyanazok lehetnek a regionális beszállítóik."
Pontosan ezt írtam. A probléma, hogy ez nem sárgarépa volt, annál érteném. Ez sajátmárkás édesség volt. Tehát van egy édességgyár, akitől ugyanazzal a recepttel, azaz ugyanazzal a töltelékkel, keksztípussal, formával, mérettel rendeli meg az Aldi és a Lidl az édességet. Még gondolat szinten sem lehetséges, hogy közösen rendelik, a nagyobb mennyiség és a kvázi egyforma csomagolás miatt olcsóbb árat lehet a gyártótól kialkudni. Ha nem lenne összefonódás mert az első azonnal vasra húzta volna az édességgyárat, hiszen az ő általa megrendelt íz, forma a másiknál is kapható csak átcsomagolva.
Pláne úgy nem gondolhatna erre senki, hogy a cégcsoport tök más, kaufland meg süd. Ilyen esetben kizárt a közös gazdasági érdek.
5#
"ahol úgy látják van annyi vevő oda felhúzzák mindkettőt."
Erre írod a nemleges választ, az indoklásban pedig gyakorlatilag alátámasztod. Ne haragudj, de nem sok eszed van.
#7
A sajátmárkásból nem következik, hogy maga gyártja. Pár hónapja például egyszerre tűnt el az összes üzletből a tubusos cukrozott sűrített tej. Pedig a SPAR-nak, Pennynek is volt belőle sajátmárkása. Csak épp az összeset a Mizo gyártotta, és adta el a különböző üzleteknek, csak persze mindegyiknek saját egyedi csomagolással. És mivel a Mizo úgy döntött, hogy beszünteti ennek a termékének a gyártását, egyszerre szűnt meg mindenhol, az összes sajátmárkás is.
7 ahogy olvastam, a márkák (és a márkátlanok) kopogtatnak a nagyoknál, ők nem mondják meg, hogy milyenre rendelik az ízt. (A mennyiségeket szerintem igen, ld. Bújtatott áremelések)
Ez akkor merült fel, amikor az edeka mutogatott a ritter csokigyárra, higy ők emelik az árat, ezért drágul a csoki.
Erre mondta a ritter egyik embere riportban, “ugyan hogy tudnának ők diktálni, amikor az edeka szortimentjének 1-2%-át teszik ki.
Edeka diktál, és ha nem teszik neki az ritter árazabása, simán repülnek, senkinek sem fáj.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!