Kezdőoldal » Ételek, italok » Egyéb kérdések » Hogy tudok jelenteni egy...

Hogy tudok jelenteni egy boltot a hatóságnál?

Figyelt kérdés

Érdekelne, hogy tudok jelenteni a hatóságnál egy élelmiszerboltot.

A otthonom közelében van egy CBA egység, ahova rendszeresen járok be vásárolni. Észrevételem szerint túl magas hőmérsékleten tartják a kirakott tejtermékeket. Sok ideig nem foglalkoztam vele, azonban a héten hétfőn (2013.04.15) igen kellemetlen módon tapasztaltam meg a problémát. Akartam venni túrót, de nagyon büdösnek tűnt, így visszaraktam, gondoltam, lehet csak képzelődöm. Vettem egy doboz Mizo top kakaó-t, azonban a vásárlást követő felnyitáskor egyértelműen romlott állapotban volt, ezt az első kortyot követően észleltem... A lejárati dátuma 2013.04.19., tehát fagyasztható időn, belül lett felnyitva. Tárolása 0-6°C-on előírt, érzésem szerint ezt egyáltalán nem tartották be a boltban.

Melyik hatóságnál és milyen módon tudom jelenteni az üzletet névtelenül?



2013. ápr. 17. 17:25
1 2
 1/11 A kérdező kommentje:
Bocsánat az elírásért, fagyasztható idő helyett fogyasztató időt akartam írni.
2013. ápr. 17. 17:28
 2/11 eNerdzsy ***** válasza:
70%

A korrekt eljárás az lenne, hogy vissza viszem a romlott terméket és (normális hangon) szólok a boltvezetőnek.

Ha romlottnak látszó terméket látok a polcon, szintén szólhatok.

Ha nem foglalkoznak a panasszal, beírnék a vásárlók könyvébe és CSAK EZUTÁN szólnék az ellenőröknek.

Mi ez a hirtelen "feljelentgetős reflex" emberek? Attól egyből minden megoldódik?

2013. ápr. 17. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

Igen, reményeim szerint igen... A pénzénél lehet megfogni mindenkit, sajnos, de lehet tévedek...

Egy esetben, ami más jellegű probléma volt, megbontott termékeket találtam, szóltam is, de nem a megfelelő hozzáállást tanúsította a személyzet. Az utóbbi eset azonban nagyon kiverte nálam a biztosítékot! Amúgy sem voltam elégedett az üzlettel, mivel piszkosnak és gusztustalannak tartom, de ez sem egyedi, ezen kis boltokban.

Lehet felháborodásomban túlreagálom, tehát legyen ahogy írtad, holnap megemlítem nekik az esetet és utána kiderül mit hajlandóak tenni.

Ettől függetlenül, a kérdésem válaszra vár, tehát melyik hatóságnál és milyen módon tudom jelenteni az üzletet névtelenül?

2013. ápr. 17. 17:58
 4/11 anonim ***** válasza:
49%

miután törölték amit beírtam nem ismétlem meg (bár egy irodalmi alkotásból való), de véleményem lehet


"Melyik hatóságnál és milyen módon tudom jelenteni az üzletet névtelenül?" - ez egy ilyen ország ... a névtelenül feljelentgetők országa ... ha van véleményed, azt vállald ne névtelenül, de a korrekt az, ha a boltvezető figyelmét hívod fel a problémára ... van vásárlók könyve ami kötelező, és az abba írtra kötelező reagálniuk

2013. ápr. 17. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%
Amennyiben a boltvezetővel való beszélgetés és/vagy a vásárlók könyve nem vezetne megoldáshoz, akkor a fogyasztóvédelemnél tudod bejelenteni a problémát. (Ez nem "feljelentgetés", hanem egy teljesen normális reakció. Ha gond van a termékekkel, szólunk, mert a bolt hibázott. Ennyi.) Egyelőre kérd nyomatékosan, hogy ellenőrizzék a hűtők hőmérsékletét és a termékek állapotát, hátha ennyi is elég.
2013. ápr. 17. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

Kedves 'nemáááá'!

A véleményedet elrakhatod zsebre... Több okból is problémásnak találom válaszod!

Mint már írtam 'eNerdzsy'-nek válaszolva, döntésem megváltozott, tehát elsősorban szólni fogok a személyzetnek a problémáról (ha kell jegyzőkönyvbe is írok). Nem azért, mert így találom helyesebbnek, hanem mert így jóindulatú leszek és segítséget nyújtok a probléma megoldására. Ez nem egy protokoll, amely szerint köteles vagyok eljárni, ugyanis ez mindenkinek a maga döntése, hogy milyen módon tesz az ügy érdekében, ha egyáltalán hajlandó rá, mert akár hallgathatok is.

A névtelenség is a saját jogú döntésem, te sem valódi néven tetted megjegyzésed előbbiekben itt... Ahol nincs megkövetelve, ott én is álnévvel vagy névtelenül jelenek meg (ha erre nincs lehetőség, akkor természetesen valódi névvel).

Nem akarom elnémítani véleményed, de ezen az oldalon, úgynevezett 'OFF'-nak minősül, mivel nem a kérdéssel kapcsolatos: ,,Melyik hatóságnál és milyen módon tudom jelenteni az üzletet névtelenül?". (Általános tapasztalatom, hogy az oldalon választ adó emberek kb. 90%-a nem a konkrét kérdéssel foglalkozik, hanem elveszik a részletekben.)

A legnagyobb gond az egészben, hogy én nekem kell a üzletvezetés felelőtlensége miatt szenvednem. Ha bontott terméket találok, az nem feltétlenül a személyzet hibájából ered. A nem megfelelő tárolás viszont egyértelműen mulasztásra ad okot következtetni, mivel tudtommal ezt kötelesek ellenőrizni. Miért én legyek jó indulatú?... Miért én szenvedjek, azért, ami az ő érdekük is?... Nem ők szolgálnak ki engem?...

Nem szeretnék jelenetet rendezni (megint), ezért is preferálom a névtelen jelentést valamely hatóság felé, nekik ez a feladatuk!


Tehát a kérdés továbbra is fennáll:

Melyik hatóságnál és milyen módon tudok jelenteni egy élelmiszerüzletet lehetőleg névtelenül?

2013. ápr. 17. 19:19
 7/11 A kérdező kommentje:
Mialatt megírtam hosszú soraimat választ is sikerült kapnom, köszönet az 5-ik hozzászólónak!
2013. ápr. 17. 19:21
 8/11 anonim ***** válasza:
55%
#5#7 a névtelenen van a hangsúly
2013. ápr. 17. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

[link]


Írj nekik, hogy látogassanak el az üzletbe.

2013. ápr. 17. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Fogyasztóvédelem.

"A fogyasztóvédelem célja az, hogy egyensúlyi helyzetet teremtsen a fogyasztó és a terméket értékesítő között annak érdekében, hogy a fogyasztó jogai a legteljesebben érvényesüljenek."

Ez nem "szemétség" a bolttal szemben. Jogunk van nem romlott árut venni...

2013. ápr. 17. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!