Van különbség a márkás, meg a kevésbé márkás sörök között?
Van. Amik nagyon olcsók azoknak vagy max 3% az alkoholtartalmuk (ugye víz az egész), vagy épp akciósak, de volt olyan hogy tiszta fém íze volt a dobozosnak.
Meg ugye vannak a nem sima sörök, hanem pl. búza, szűretlen, félbarna, barna, stb, ezeknek mind az alkohol tartalma is magasabb, illetve márkásabbak.
Én mondjuk nem a mennyiségre hanem a minőségre megyek.
Sokan inkább megisznak 2-3-szor annyit egy olcsóbból.
Az olcsóbb sörnél jellemző, hogy (az eleve rosszabb maláta, seízűbb komló használata mellett) a maláta egy részét töltelék gabonával helyettesítik (általában kukorica, jobb esetben árpa – töltelékesből is vannak jók, de nem itthon), vagy a komló egy részét kénnel (a Borsodi egyszer be is ismerte, hogy azért kénez, mert "túl drága a komló"...).
A fentiek nemcsak a magyar nevekre jellemzők, hanem a magyar gyártású (licenszes) külföldiekre, amilyen pl. a Heineken. Ha egy „márkás” sörnek ugyanazok az összetevői, mint egy olcsónak, akkor az nem is annyira „márkás”.
(Ezért is nem szeretem ezt a kifejezést, az már igenrég volt, amikor csak a jó dolgoknak volt nagy neve...)
Az alkohol %-a több
Az íze jobb
Igényesebben és igényesebb anyagokból készítik
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!