Miért lett divat manapság szidni a MÁV-ot? Miért elégedetlenek állandóan a MÁV-al?
Minden hajnalban állni a fagyban, hóban órákat, mert már megint nem jön a retkes vonat, igazán felemelő élmény. Ha nem a hó, vagy az eső esik, akkor meg csak simán késik. Aztán mikor megjön természetesen nem férünk fel rá, nem baj, még 5. órára beérünk a suliba. Hálistennek azóta nem olyan helyen lakok, ahonnan vonattal kell bejárni, így még oda is érek időben mindenhova ;)
Ha már kifizetem a pénz a bérletre, járjon az a vonat normális időközönként, ne késsen állandóan és esetleg állva férjek már fel rá.
Talán mert a hazai tömegközlekedés színvonala - és itt ne csak a MÁV-ot értsd - kritikán aluli.
Kisebb forgalmú vonalakon - de sokszor a forgalmasabb személy-, gyors- és sebesvonatokon is - a kosz hozzá tartozik az utazáshoz.
A késés is gyakorlatilag hozzá tartozik a vonatozáshoz. Oké, a Kócsag IC ma csak 4 percet késett, de legtöbbször 10-20 perc késés általános nála. Ha Budapesten át akar az ember - átszállással - utazni, jobb, ha eleve Budapesten a következő vonatra vesz jegyet, mert egyáltalán nem ritka, hogy a többet késik, mint amennyi idő van átszállni, és ugye ha IC-re szállsz át, az nem fog csatlakozásra várni. Olyankor pedig mehetsz újra helyjegyet venni, amit vagy kapsz a következőre, vagy nem...
Úgy gondolom, ennek nem így kéne működnie. Jelenleg a tömegközlekedés szolgáltatásait az veszi igénybe, aki nem tud máshogy közlekedni. Holott a cél az lenne, hogy gazdaságos és használható alternatívája legyen a személygépjárműveknek. Most nem az. Koszos, késik, és drága.
Az meg már csak hab a tortán, hogy ha nem nagyvárosból nagyvárosba utazol, akkor kész tortúra a vonatozás. Értem én, hogy gazdaságosság, meg miegymás, de egy közszolgáltató vállalatnak talán az elsődleges célja a köz szolgálata lenne. Akkor is, ha mondjuk faluban élnek. Igaz, e téren némi pozitív változás egy-két helyen már látszik, vannak olyan megállóhelyek, ahol csak igény esetén áll meg a vonat - de akkor megáll -, de ez sajnos ritka. Az, hogy a megye egyik falujából a másikba 4 és fél óra az út vonattal - busszal "csak" 4 -, azzal hogy ne legyen elégedetlen az ember? Vagy ha a 2 megyével arrébb lakó barátomhoz vonattal akarok leutazni, hiába megy át nálunk is, meg náluk is a faluban a vonat, nálunk naponta összesen 2, náluk meg 4 vonat áll meg. (A 2 közül egyik sem reggel megy, amikor egyébként normálisan mennék hozzá.) Így be kell buszoznom a 15 km-re levő városba, ott megvenni a 30 km-rel nagyobb távolságra szóló jegyet, majd a célállomástól még 15 km-t kell visszafelé buszozni, hogy odaérjek. Ez pénzben egy oda-vissza út esetében nagyjából egy ezressel növeli a költséget, valamint másfél órával növeli az utazás idejét.
Na, ez is többek között a baj a MÁV-val.
Ez pedig nem magyargyűlölet, meg hiába próbálsz mindenféle politikai színezetet belemosni a dologba, egyszerűen csak arról van szó, hogy amit szolgáltatás néven a pénzünkért kapunk, az nevetséges. Japánban akkora késésért már fejek hullanak, mint amennyi idehaza bármelyik vonatnál tök megszokott. De nem csak Japánban. Tőlünk nyugatabbra is sokkal színvonalasabb a tömegközlekedés.
Kifizettetik az emberrel a jegyet/bérletet (ráadásul elég drága), aztán pedig vagy jön a vonat, vagy nem. Ezt egyáltalán nem lehet tudni. Évekig jártam a vonatokkal, és az a helyzet, hogy én már akkor csodálkoztam, ha valamikor rendesen, pontosan jött a vonat. Kérdem én, ez milyen szolgáltatás? Bezzeg a legapróbb hibáért megbüntetik azonnal az embert, és elvárják, hogy a büntetést fizesse be... Na, hagyjuk már. És az még külön idegesítő volt, hogy rengeteg sötét alak, barna bőrű egyed van a vonaton, akikkel nem mernek a kalauzok ujjat húzni, és azokat bezzeg nem büntetik meg. Ilyet is nem egyszer láttam. Volt olyan, hogy hónapokig volt egy ilyen kéregető ember a vonaton, aki beült az emberekhez a fülkékbe, és rámenős stílusban kéregetett tőlük alamizsnát.
Az ember elvárná egy normális országban, hogy ha fizet egy szolgáltatásért, akkor rendesen megkapja érte azt, amiért fizet, jelen esetben, hogy eljusson A-ból B-be, rendes körülmények között. Ha bemész egy étterembe, és fizetsz, akkor gondolom felháborodsz, ha rohadt, penészes kaját löknek eléd olyan stílusban, hogy "nesze, zabálj". Na, kb. ugyanez van a MÁV esetében is, ott ugyanilyen a "kiszolgálás".
Mert még meg sem említettem azt, hogy undorítóak a 40 (!!) éves vonatok, büdösek, piszkosak, pedig én a Budapest-Szeged "IC"-vel jártam. De azt sem értem, miért hívják IC-nek, amikor minden bokorban (Szatymaz stb.) megáll... Na, mindegy.
És még sorolhatnék ezer mindent. Hogy mi az már, hogy egy órával kellett mindig vizsgák előtt kelnem, mert hogy biztonság kedvéért az egy órával korábbi vonathoz mentem, hogy biztosan leérjek... Vagy amikor egy időben mindig a vizsgaidőszakban sztrájkoltak a vasutasok, mert akkor a legnagyobb a forgalom. Fuh, egy csomó ilyen idegesítő baromság volt, és nem egyszer nem tudtam fontos eseményekre időben odaérni, mert fújdogált egy kis szél és a vonat máris egy órát késett.
Hát, szóval ez tényleg kritikán aluli, és szerintem ilyen még a Balkánon sincsen, vagy az afrikai országokban sem. És szerintem is tényleg ilyen kérdést csak az tehet fel, aki még nem utazott Máv-val. :D
Baxki 38 éves vagyok. És ha néhanapján Pestre kell mennem vonattal akkor most is ugyanazokkal a mozdonyokkal, vagonokkal megyek mint 6 évesen amikor a nagymamám vitt fel az állatkertbe.
Folytassam?
Na lássuk csak:
Baromi versenyképtelen és lassú. Nekem egy hazautazás 3-4 óra, attól függően hogy IC vagy gyorsvonat. Árban kb 5-6 ezer forint. Ezzel szemben ha Oszkárral elvisz valaki, akkor 2 óra, nincs nyomorgás, házhoz is visz és 2500-ból megvan.
A gyorsvonati pótjegy majdnem annyi, mintha IC-vel utaznék, de helyet nem biztosít és +1 óra az út hossza.
A vonatok lepusztultak, retkesek. Amint hazaérek, első hogy a vonatos ruhám dobom be mosni, én meg lezuhanyzok, mert annyira ragadok a sok mocsoktól. Fűtés vagy nincs, vagy túl sok, a wifi nem múködik, annak örülök ha világítás van a kocsiban, mert van hogy az sincs.
Én azt mondom, elnézném a késéseket, a trágya minőséget, ha olcsó lenne. De az nem boldogít hogy drágán utazhatok szar körülmények között.
A másik fő idegesítő dolog, a biztonság hiánya.
Volt, hogy a kalauz szólt mindenkinek, hogy vigyázzunk, mert zsebesek vannak a vonaton, de ő nem tehet semmit, mert jegyük az van. Vagy az összes állomáson koszos cigányok szállnak fel kéregetni, vagy éppen ingyen utaznak. A legtöbb ismerősöm már rabolták ki vonaton. Ha már ennyire szar a helyzet, én alapvetőnek tartanám, hogy fegyveres biztonságiak, vagy rendőrök felügyeljék a vonatokat.
És persze vannak dolgok, amikről nem a MÁV tehet. Az utazóközönség is elég gáz. Vagy ordibálnak, vagy balhéznak, nem csak cigányok, magyarok is, semmi utazási kultúránk nincs.
Vagy ami szintén idegesít, hogy folyamatosan lekezelőek és hülyének nézik az embert. Régen ha késett az IC, akkor visszakaptad a pótjegy árát, tekintve hogy azért fizettél + összeget, hogy 1 órával hamarabb beérj. Mostanság meg ha mész panaszkodni, akkor majdhogynem az anyádba elküldenek, meg kapsz X iratot hogy töltsd ki, add le az irodájukban, és te b..ssz el fél napot az életedből.
Vagy ami szintén nem csak a MÁV hibája, hogy véletlenül sincsenek összehangolva a helyi buszjáratok a vonatok érkezésével. De még ha össze is lenne, akkor is tuti hogy késik 5-10-20 percet a vonat, és ezért állhatok a buszállomáson +1 órát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!