Van értelme megbuktatni a diákokat testnevelésből?
Van értelme egyáltalán osztályozni?
Nálunk általánosban elég szigorúan osztályoztak, aki nem tudott adott idő alatt meghatározott távot futni, az bukott. Aztán visszavonták, és lett helyette kettes.
Kitűnők is kaptak kettest, ha elváráson alul teljesíették a futást vagy valami gyakorlatot.
Gimiben már más volt.
Ott mindenki ötöst kapott, aki aktívan részt vett az órán. Aki nem volt hajlandó átöltözni többször (2 alkalom volt elnézve), az négyest, de inkább mindenki részt vett az órán, mert senkinek sem hiányzott, hogy lehúzzák az átlagát.
Àltalánosban viszont elég szomorú dolgok mentek.
Ha valaki megállt 12 perces futás során (2,5km-t kellett lefutni ennyi idő alatt), akkor újrakezdették az egész osztállyal.
Ha kellett, akkor 90 percen át.
6.-os koromban rosszul lettem, amikor lefutottam, mert nem voltam hozzászokva, csak rövidtávfutásban voltam jó. Persze nem törődött vele senki, mert hogy csak megjátszom, miközben úgy szédültem, hogy azt hittem, ott halok meg.
Illetve veréssel fenyegették, aki nem bír eleget futni, akinek nem volt fehér zoknija, azt mondták, azzal fogják büntetni, hogy levetkőzik, és meztelen fog tornázni (alsóneműben).
Ugyanez, aki nem vette le a harisnyát.
Persze erre nem került sor, mindenkinek volt zoknija.
Van egyáltalán értelme osztályozni az olyan tárgyakat, mint a torna, a rajz meg az ének? Minek?
A testnevelést és a rajzot, éneket azért nem vonnám egykalap alá.
Rajz során tudsz fejlődni és ezt osztályozza a tanár, látszik ha nem csak összecsapod akkor is ha semmi tehetséged. És ahogy mondták van történelmi oldala is mindkét tárgynak. Az ének memóriafejlesztő is, olyan mint verset tanulni.
A testnevelés során történő osztályzást viszont mindig is furcsállottam. Rendben kapjon a gyerek jegyet, ha nem lenne valamilyen hajtóerő mindenki lekakilná. De testi adottságokból kiindulva is mindenki másban jó. Nézhetné a tanár az egyéni eredményeket és egyéni fejlődést, mint mondjuk rajznál vagy éneknél nem pedig azt, hogy x idő alatt mit vagy mennyit tudsz teljesíteni.
Abban az esetben megértem, ha vki lóg és tojik bele az egészbe, mert annak igenis legyen következménye. De az nem oké, hogy vkinek a jegyét a teljesítménye miatt húzzák le, ha amúgy aktív és nem lógja el az órákat, csak nem olyan atletikus. Amiatt én is téptem a hajam, hogy pl. a fiúknál az osztályunkban egy izomagyú f...fej volt a tanár, és egy alapvetően kitűnő osztáytársamnak csak azért 3as év végi jegyet adott, mert nem tudott felmászni a kötélre.
Ének meg rajz - ha vki a lexikális tudásanyagot nem képes megtanulni, meg lóg, azt lehessen buktatni. Akinek nincs jó hangja meg nincs kézügyessége, azt ne. Ennyi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!