Már az általános iskolában is szépség alapján kivételeznek a tanárok a kislányokkal?
Velem történt az eset anno, amikor általános iskolás voltam (10 éves).
Sajnos valóban nem voltam szép kislány, akkor is láttam, meg visszatekintve is, de nem hiszem, hogy jogos lenne ez alapján kivételezni már kicsi korban, arra hivatkozva, hogy a felnőttek világában sem lesz ez másképp, jobb idejében felkészíteni a gyereket.
Akkor még volt erdei iskola (nem tudom, van-e még ilyen), ott egyik este ilyen kis táncos-zenés "bulit" szerveztek a tanáraink nekünk, gyerekeknek. Nagy szó volt, hogy egészen este nyolcig tartott.
Felvettem a szoknyámat meg a virágos blúzomat (nem nagyon voltak szép ruháim, nem álltunk jól), és gondoltam, hogy most én is milyen csinos vagyok.
Persze egész este senki nem kért fel, én meg szomorú voltam. Amikor a tanítónéni megkérdezte, mit ülök a sarokban, és én megmondtam, mert velem nem akar senki táncolni, bezzeg a Szandival (osztályszépe) akarnak.
Ezt a reakciót kaptam: "És meg vagy lepve? Nézz magadra, aztán nézz a Szandira. Mit akarsz, mégis, mit csináljak? Ha megmondom a fiúknak, hogy kérjenek fel, csak szánalmasabbnak fogod magad érezni, és igazad is lesz. Ez a felnőtteknél is így működik. Aki szép, annak vannak bizonyos előnyei az életben. Majd megszokod."
De máskor is volt már, hogy sírtam mert csúfoltak (ekkor konkrétan 8 éves voltam), és a tanítónéni lekiabált, hogy "igazuk van, tényleg az vagy, ha bőgsz, akkor meg még rondább, csúnya piros orral."
Már felnőtt vagyok, de valahogy most sem tudok ezen nevetni visszagondolva. Ugyanúgy nem tartom ezt jó módszernek, vagy életre való felkészítésnek.
(Az említett szép lánnyal nem volt semmi bajom, elismertem/elismerem, hogy szép. Keresett modell lett belőle azóta külföldön)
24N
Szerintem ez a klasszikus esete annak, hogy a féligazságnál rombolóbb hazugság nincsen. Tény, hogy a szép embereknek van előnyük az életben, mert nagyobb eséllyel fogják segíteni őket mások egy bizonyos (többnyire elég felszínes) szinten. De az is tény, hogy egy ember nem definiálható a testi korlátaival, mert mérhetetlenül több azoknál. A legszomorúbb ebben az egészben, hogy tanári pályára kerülhetnek olyan szűk látókörű emberek, akik szerint egy nőivarú emberpéldány legfőbb (ha nem egyetlen) erénye a szépség, mert a fiúkkal/férfiakkal ellentétben más értékes tulajdonsága nincsen. Ezért ha nem szép, akkor "selejtes". Nagyon sok probléma gyökerezik ebben és ehhez hasonló hiedelmekben.
Egy gyereknek azt kellene megtanítani, hogy tudja szeretni és elfogadni magát (mindenkiben van olyan tulajdonság, ami szeretetre méltó!), mert ebből lesz az önbizalma, ami nélkül tartalmas életet élni nagyon nehéz.
Kérdező, elhiszem, hogy rossz visszagondolni ezekre az élményekre. Bolond lyukból bolond szél fúj, az a helyzet.
Igazából nem mindenhol van ez így, nagyon dagadt, ronda kislány voltam,- még mindig csak nem kislány,- soha nem volt olyan tanárom, aki ilyet tolt volna nekem, vagy utált volna, pedig kedves, naylizós sem voltam soha, annyi, hogy jól tanultam általánosban. Gimiben már nem foglalkoztam a jegyeimmel, de ott se néztek ki soha, hogy hogy nézek ki, inkább próbáltak rábeszélni, hogy szedjem össze magam.
Az ilyen tanár fantasztikus pedagógus mondhatom, még ha a gyerek duci, vagy csúnya, vagy akármi, akkor se az a megoldás, hogy a képébe vágom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!