Egyes diákok miért motiválatlanok?
Én anno. kitűnő voltam 4+4 éven át (általános iskola utolsó 4 éve, aztán középiskola) aztán az egyetemen teljesen átmentem ebbe a másik kategóriába. Így 3 év után is már nyugodtan mondhatom, hogy én (a szakirányom miatt) a matekon kívül semmit nem használok amit középiskolában tanultam, felesleges volt az egész és ezzel szerintem ők már most tisztában vannak.
Semmit nem jelentenek ezek a jegyek, hogyha érettségire összeszedik magukat és a felvételi tárgyakból nagyon jól vizsgáznak, ugyan úgy bekerülhetnek jó egyetemre, mintha 4 évet végig tanultak volna.
Ha visszamehetnék az időbe, akkor azt a 4 évet biztos, hogy végig buliznám, ahelyett, hogy felesleges dolgokkal tömjem a fejemet egy elcseszett oktatási rendszerben.
Mert mas hatasok ertek oket. Enis vilageletemben tudtam merre tovabb, sot en mar altalanos alsoban is tudtam melyik egyetemre akarok menni milyen szakon. Es igy is lett. De ehhez a szuleim hatasa a kornyezetem hatasa is kellett. Ha mashol novok fel biztos, hogy nem az lennek ma aki vagyok.
Gondold at igy a dolgokat ki vajon miert olyan amilyen.... es akkor nem lesz annyi kerdojel az eletben (ugy egyebkent) ;).
Van abban igazság, amit az első ír.
Asszem, 8 éve érettségiztem, és azóta semmit nem javult a magyar közoktatás, sőt még rosszabb lett. Nehéz is motiváltnak lenni.
A "csodás" poroszos oktatás.
A nyelvoktatás csapnivaló. A humán tárgyak túl nagy mennyiségű felesleges anyag bemagoltatás, ahelyett h kevesebbet tanulnák alaposabban és próbálnak összefüggéseiben érteni stbstb.
ja és ne felejtsük el, h a világ megváltozott. a tudás elsődleges forrása ma már az internet, nem az iskola. én is motiválatlan lennék, ha neten bármikor beszélhetnék olyan 20 éves külföldiekkel, akik sokkal jobban tudnak angolul, mint bármelyik angoltanárom.
ettől független azért nem árt tanulni azért, de tény, ha magyar alap- és középfokú oktatás gyakorlatilag semmi értelmes tudást nem tud átadni.
tapasztaltam én is:) csak nem akartam arra is kitérni.
ja egyébként a poroszos oktatás másik jellemzője, h nem ismeri fel a tehetségeket.
volt olyan oszt társam, aki matekból pótvizsgára szorult, aztán a 4. gimijében sikerült leérettségizni, rohadt motivált volt ő is:)
aztán minden gond nélkül elvégzett egy matek szakot.
Báró von Tarkin:
Te most vicceskedni próbálsz, vagy egykori TSZ-elnökként idejöttél, h csapnivaló helyesírással kioszd az ifjúságot?
Ha nem látod értelmét, hogy mit mért csinálsz, nem is lesz maradandó.
Akármeddig olvasgatok egy töri könyvet, nem marad meg semmi (max másnapra, a tz-re), mert meséket nem memorizálok!
A gyakorlatba nem tudom semmiféleképpen kamatoztatni az iskolai tudást.
Manipulálni, hazudozni, túlélni megtanultam, de az se közvetlen a suli oktatta. :)
Erre építsen az ember motivációs menetrendet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!