Nálatok van/volt stréber az osztályban? Hogy viszonyultok / viszonyultatok hozzá?
Amikor gimis voltam, az első hetekben jól ment első évben az iskola, folyton vittem haza az ötösöket. Aztán becsúszott 1-2 négyes és apám (egyedül nevelt) eléggé rosszul viselte. Jó módúan éltünk, nem vert engem, meg semmi, de lelkiekben nagyon hatott rám, a reakciója, annyira meg volt, hogy szegény rosszul lett. :/
Meg hát volt, hogy pl vasárnapdélután már nem volt kedvem tanulni, bekapcsoltam a TV-t és odajött apám, hogy a másnapi dolgozatom így nem lesz ötös.
Mindegy, a lényeg, hogy belehúztam a tanulásba és szombat és vasárnap is magolással töltöttem az időt, reggeltől lefekvésig, illetve amint hazaértam az iskolából rögtön lefekvésig tanultam és másnap egy órával korábban keltem, hogy tanuljak még.
Az iskolai szünetekben is csak tanultam, extra feladatokat csináltam, stb.
De így is volt, hogy nem ment jól egy dolgozat és négyest kaptam, akkor ment otthon a cirkusz, hogy jobban kellett volna készülnöm a dolgozatra; hiába magyaráztam, hogy készültem rendesen, annyit mondott, hogy nem volt elég és utána mérges volt rám vagy elmondta, ő rosszul lesz mindjárt.
Utána volt egy felelésem és annyira ideges voltam, hogy ötösre kell sikerülnie, hogy nem bírtam lefelelni elsőre, elkezdtem sírni és nem bírtam beszélni.
És utána felvettem azt a szokást, hogy gyakran odajárkáltam a tanárokhoz, hogy x tárgyból hogyan lehetne plusz ötöst szerezni vagy hogy állok a tárgyból.
A dolgozatok előtt ideges voltam, a dolgozat írás után kikérdeztem másokat, hogy x kérdésre jó volt e a válasz, hogy és a dolgozat osztásig ideges voltam és elsírtam magam, ha négyest kaptam, mert féltem, mit fog szólni apám.
Külső szemmel látva az osztálytársak a modoromat hamar elkönyveltek strébernek. Az ofőm egyszer behivatta édesapámat és elmondta, nagyon aggódik, mire apám elmesélte, hogy ő tartja szorosan a gyeplőt, de nem tudta, hogy ennyire szíven üt, hogy jót akar, de nem azt, hogy összeomoljak és utána otthon leültünk és megígérte, hogy nem lesz ilyen szigorú meg drámaias.
Így is lett, ha néha becsúszott pár négyes, nem szidott le, inkább dicsért, hogy tudja, keményen tanulok és a négyes se rossz, de azért, ha látta, hogy kissé rontok, rám szólt - de azt se drámaiasan tette.
A lényeg, hogy lazább lettem az iskolában is emiatt, nem görcsöltem tovább, nem járkáltam oda a tanárokhoz. nem magoltam folyton, de az osztálytársak gennyes strébernek tituláltak továbbra is és a tanárok is jót mulattak ezen. Pl órákon beszólogattak, hogy mielőtt idegileg kiborulok kiosztják a dolgozatokat amikor meg se szólaltam meg nem is voltam ideges vagy felelésnél leszidtak, hogy ideges vagyok, amikor nem is voltam, de ezzel a többi diák utálatát is szították felém.
És még az ofő is rosszul viselkedett velem, megalázott, stb illetve tudta, hogy a gyerekek nem barátkoznak velem de esze ágában sem volt segíteni ezen, pedig tudta, nem azért voltam stréber, mert valami agyi bajom lett volna.
Végzős korunkban kezdtek a gyerekek barátkozni velem; akkor mindenki készült az érettségire, már nem volt olyan, hogy valaki stréber, szóval akkor látták meg az igazi énem, hogy ki is van a stréber álarc mögött. Az volt a legszebb évem.
Érdekelne nálatok van stréber? Miben nyilvánul meg nála? És hogy kezelitek?
Én mindig ilyen kapcsolat tartó voltam a "stréberek" és a """"menők"""" között. Nekem mindenki ugyan olyan volt. Sokszor segítettek nekem a jó tanulók. Én meg ha szülinapjuk volt vagy névnap, kaptak tőlem csokit, meg mindig próbáltam a stréberek és menők között viccekkel oldani a feszkót. Ugye én mondhattam viccet bárkiről, bárkit piszkálhattam viccesen. Szóval volt hogy stréber osztály társam mellé ültem és egész orán szólogattam be a menőknek, a stréber srác nevetett, a menők is, és így nálunk sose volt akkora külömbség osztályon belül. Aztán vége lett sulinak, a menők közül senkivel nem beszélgetek már, a stréberek pedig jó barátaim lettek. Én is fordulhatok bármivel hozzájuk és ők is hozzám.
(Elején azért írtam annyi idéző jelet mert nekem minden ember ugyan olyan, és nagyon rühellem ha ilyen külömbségeket kell tenni)
Bár kamu sztori lenne. Nekem ez, hogy évekig abból állt az iskolai nap, hogy ha megszólaltam, a gyerekek leugattak, hogy a tanárok beszólogattak, hogy akármennyire is próbáltam laza lenni mindig az volt mindenkinek a szemében, hogy ideges vagyok és furának tartottak kihat a mai viselkedésemre is. A munkahelyemen el vagyok szigetelődve, mindig szégyellem, ha egy társaság beszélget és hozzászólok a témához; felötlik bennem a gyerekkor, amikor minden egyes mondatomért rám szóltak, hogy ez a mondat nagyon gennyes stréberes volt és elmentek arrébb beszélgetni vagy széjjelhintődtek, vége lett a beszélgetésnek...
Azért is írtam le részletesen a gimis éveimet, hogy azért azt is lássák, mi volt pl az én hátteremben, miért voltam stréber.
És a kérdés csak szimplán annyi, van e stréber az osztályotokban vagy volt e stréber osztálytársatok és ő hozzá hogyan viszonyultatok - viszonyultok.
Ha bárki azt írná, halálra cikizi a többiekkel együtt a stréber osztálytársát, mert írtó gáz az is zöld kezet kap tőlem és nem ugatom le a fejét; ugyanis őszintén válaszolt a kérdésemre - ezt nem lelki zsarolásnak írtam le, bár azért meg van bennem a remény, hogy, ha valaki cikinek tartja a stréber osztálytársát, kicsit elgondolkodik, hogy miért lett stréber, ezt nem tagadom :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!