Hogyan közöljem szépen egy tanárral, hogy szerintem a diákok sokkal szívesebben tanulnák a történemet akkor, ha. (több lent)?
A lényeg, hogy kéttannyelvű osztályba járok, ezért mindig kapunk az adott nyelvek jegyzeteket történelemből.
Ez nagyon jó, mert ugye nem nekünk kell utánanézni, hanem egyből minden ott van előttünk. Az egyetlen baj csak az, hogy ezek a jegyzetek számomra átláthatatlanok, egybe van folyasztva az egész szöveg, semmi kép, ezek által tényleg csak magolni lehet.
Elő sincs kedvem venni soha, mert amúgy sem igazán vagyok oda a törtiért, így meg pláne nem.
Épp ezért el kezdtem magamnak átgépelni. A szöveget meghagytam, az tényleg kifogástalan, viszont képekkel meg szép rendezéssel átláthatóbbá és érdekesebbé tettem.
Tegyük fel, hogy nem csak nekem lenne így nagyobb kedvem tanulni, hanem másnak is, mert azért szerintem fontos, hogy legyen néhány kép egy tananyagban (nyilván fekete-fehér, mivel iskolában luxus lenne színesben nyomtatni, de az is jobb, mint a semmi), plusz a szöveg is legyen tagoltabb, átláthatóbb.
Hogyan hozzam fel ezt a tanáromnak, hogy szerintem célravezetőbb lenne ezeket kiosztania a jövőbeli osztályoknak?
Mert az a gáz, hogy nem akarok beképzeltnek tűnni, tényleg csak azért szeretném ezt, mert tudom, hogy milyen szr egy ömlesztett, tagolatlan szövegből tanulni, ráadásul idegennyelven.
Csak félek, ha mondanám neki, vagy adnék egy példányt az én "könyvemből" megsértődne, hogy ezzel az ő munkáját nézem le. Pedig nem, mert mondom, nem a szöveggel van baj, csupán a kivitelezéssel.
Én a helyedben úgy adnám elő neki az egész javaslatot, hogy nem támadnám le teljesen, hogy "sz@r" ahogy kiadja, hanem szép körítéssel tálalnám a javaslatomat. Például: "Tudom, hogy nagyon sok munkája van tanárúrnak/tanánrnőnek ebben a jegyzetben ami tartalmilag kifogásolhatatlan, viszont lenne egy javaslatom. Szerintem vagyis számomra sokkal könnyebben tanulható lenne ha tagoltabb és vizuálisabb lenne a jegyzet. Lehetséges, hogy a jövőbeli osztályoknak is könnyebb lenne. Ön szerint nem érne meg egy próbát?"
Nem tudom hogy milyen kapcsolatod a törtitanárral de én valahogy így kérdezném meg tőle. Persze nem az egész osztály előtt, hanem odamennék külön hozzá és akkor tenném meg neki ezt a javasltaot, így ő se érezheti úgy hogy beégett az osztály előtt.
Ajjaj :)
Hogy én egyetemen mennyi időt töltöttem kesze-kusza jegyzetek átláthatóvá tételével :)
Ha a szöveg jó és megvan, az már nagyon jó alap. Osszátok be egymás között, ki mit formáz át.
Beszélj az osztálytársaiddal is, közösen előadhatjátok ezt a problémát a tanárnak vagy osztályfőnöknek, ami nagyon valós, mert egy jól szerkesztett, fontos részeket kiemelt szövegből ezerszer könnyebb tanulni, mint egy 8-as betűnagyságos hányásból.
Igen, és ne legyen rossz érzésed, mert valóban csak az lehet, hogy nincs idejük ezt megcsinálni, főleg nem szabadidőben. Biztos nagyon megköszönné, ha adtok közös munkával egy jobb, használhatóbb verziót.
Még az előző voltam.
Nálunk mióta középiskolás vagyunk történelemórán alvás, lébecolás és filmnézés megy. A tanár mond 3 szót az anyagról, megtanulni tőle semmit sem lehet. Jegyzetet se kapunk, hiszen van tankönyvünk. Ennek ellenére minden apróságot kér a dolgozatban, és az osztálynak mostmár jó jegyei vannak.
A történelem nem olyan tantárgy ami tanáronként eltérő. Ha azok a jegyzetek használhatatlanok akkor a témakörnél kinyitod a tankönyvet, vagy kijegyzeteled magadnak az internetről. Nekem is havi 1 dolgozattal elmegy havi 1 hétvégém, de ez van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!