Miért közkedvelt a tanárok körében a kollektív büntetés?
Amikor 1 vagy pár hülyegyerek miatt az egész osztályt/csoportot büntetik.
Általános iskolában is, meg gimiben is többször is volt ilyen. Volt, hogy 1 ember miatt írt az egész osztály dolgozatot, és olyan is volt, hogy 2-3 idióta miatt nem mentünk sehova osztálykirándulásra. Tehát az egész osztály megszívta, pár hülye miatt.
De ez a tanárokat semennyire sem zavarta, minden szívfájdalom nélkül megbüntették az egész osztályt.
Elhiszem, hogy sok tanár abban reménykedik, hogy így majd az osztály megagyalja azt a pár idiótát, na de ez soha nem történt meg, sem nálunk, sem máshol. Vagyis az esetek 99%-ában ez teljesen hatástalan büntetés. És szerintem, aki már több 10 éve tanít, annak azért illene tudnia, hogy ez nem válik be!
Miért ilyen kedvelt ez a módszer, amikor a tanárok is tudják, hogy egyrészt igazságtalan, másrészt semmi értelme?
Szerintem ez a két dolog (dohányzás, késés) amúgy nem olyan súlyos dolog, hogy nagyon keményen büntetni kellene. Ismerek egy olyan iskolát például (elég erős suliról van szó), ahol van kijelölt hely a diákoknak dohányzásra, hogy ne máshol csinálják.
Viszont a rongálást, tanároknak és a többi diáknak beszólogatást, verekedést sokkal komolyabban kellene venni. És igen, ha valaki nem tud civilizáltan viselekedni, akkor rúgják ki, és ne legyen érettségije.
Ahhoz, hogy ez változzon valamit, alapba meg kéne változtatni az oktatási rendszert, és a tanárok lehetőségeit kéne kibővíteni.
A 29-es írja jól: a tanárok tehetetlenek, mert minden olyan eszközt kivettek a kezükből, amivel egy kicsit is nevelni tudnának.
Kövezzetek meg, de szerintem a régi rendszerben sokkal fegyelmezettebbek voltak a gyerekek, mint ma. Lehet, hogy voltak idióta tanárok, akik visszaéltek a pofon jogával, de a többség bizony a megfelelő embernek a megfelelő alkalomkor ütött egyet a pofikára.
Aztán ha kiderült, akkor meg az anyja/apja adta a másikat, mert nem tudott a gyerek viselkedni.
Ma meg mi van? A gyerekeknek csak jogaik vannak, kötelességük egy sem. Ma már szinte ahhoz is joguk van, hogy a tanárt semmibe vegyék, leköpjék, le se sz@rják az órán. Nagyon szomorú...és mivel az ilyen gyerekeket ma már nem lehet a suliban gatyába rázni, így az ilyen idiótákból ugyanilyen sz@r szülők lesznek, akiknek a gyerekük ugyanilyen neveletlen barom lesz az esetek többségében.
Bár a tanárokat is jobban szűrném a tanárképzőbe, én bevezetném azt, ami Kínában van. Minden osztályteremben egy kamera, ami a hangot is veszi. Aztán ilyenkor visszaadnám a tanároknak a pofon jogát. A felvételből meg el lehetne dönteni, hogy jogos volt-e vagy sem. Hosszú procedúra, de legalább lenne elrettentő hatása valamennyire.
Ha meg cigány az illető, akkor ha a tanulmányi átlaga mondjuk 3 alatt van, vagy bántja a tanárt/osztálytársait, akkor meg megvonni a családtól minden segélyt/támogatást. Akkor már mindjárt nem adnák alá a cigány szülők sem a lovat.
Az a baj, hogy az iskolai vezetőség, de még az oktatásügyi miniszter, meg a szülők sem látják be, hogy az ilyen problémás egyedeket nem babusgatni kell, hogy hátha megjavul, hanem keményen kell fellépni ellenük. Ma a tanárok érdemben a buktatáson kívül nemigazán tudnak büntetni, csak rázzák az öklüket és kiabálnak. Tényleges tartalom nincs sajnos mögötte.
Ezt a kollektív büntetést is egy szánalmasabb próbálkozásnak tartom, mert a tanár tudja, hogy ő érdemben nem tehet semmit, így abban reménykedik, hogy majd az osztálytársai helyrepofozzák a hülye gyerekeket. Sajnos ez nem szokott megtörténni.
Inkább az a baj, hogy a tanárok pontosan azért tehetetlenek, mert a szülők asszisztálnak a gyerek viselkedéséhez.
Ha a gyerek neveletlen, agresszív, kezelhetetlen, az az esetek többségében pont azért van, mert a szülei le se sz@rják otthon, így nem is értem, hogy hogy várhatják el a tanároktól, hogy megoldják ezt a helyzetet, mert ahhoz, hogy ez megoldódjon vagy javuljon, a szülő aktív közreműködésére is szükség lenne. De mivel ez hiányzik, így a tanár semmit sem tud csinálni, minden hülyével meg képtelenség a gyámügyre futkosni, mert a gyámügy sem mindenható.
Lehet, hogy tanulóhiány van sok iskolában, de ez nem mentség szerintem arra, hogy a hülyéket is bent tartsák és foglalkoztassák a többség kárára. Én az ilyeneket kicsapnám a francba, maradjanak akkor 8 általános vagy érettségi nélkül, a maradék diák meg nyugalomban tanulhat és járhat suliba.
A cigányok meg megint más téma. nekik külön bentlakásos iskolákat kéne nyitni, nagyon szigorú szabályokkal.
Jól írták előttem, hogy a tanárnak semmi nincs manapság a kezében. Igazából úgy megy a dolog, hogy ha a szemét gyerekek valamit csinálnak, mindenki azzal jön, hogy ez is meg van nekik engedve és az is, a tanárnak meg a szemére hányják, hogy ezt sem szabad, és azt is tiltja a törvény. A gyerekek is nagyon jól tudják ezt, és vissza is élnek vele. Ez a rendszer így undorító, és én tényleg nem csodálkozok azon, hogy egyre több iskola egyszerűen megbénul, mert annyira el vannak züllve a gyerekek, hogy semmi értelme bemenni egy osztályba tanítani. Aztán meg csodálkozik mindenki, hogy a nemzetközi tanulmányi felmérésekben leszerepel Magyarország.
Ha rajtam múlna, én is sokkal több jogot adnék a tanárnak, a gyereknek meg csak kötelessége lenne, semmi más. Az iskola területén minden emberi jogot korlátoznék, ami a tanulást és a tanár munkáját gátolhatja, korlátozottan pedig én is bevezetném a pofont (a gyerek megalázását tiltanám, de végső esetben a pofont engedélyezném).
Sohasem felejtem el, amikor kezdő tanárként bementem egy osztályterembe és a gyerekek lekur****anyáztak. Ilyenkor szembesül azzal az ember, hogy tehetetlen, semmi sincs a kezében, egyszerűen nem lehet semmit az ellen tenni, hogy nulla tekintélyed van, diplomás ember létedre nálad fiatalabb kis taknyok csúnyán beszélnek veled és utána semmi szégyen nélkül a szemedbe röhögnek, és te semmit nem tudsz csinálni. Erre lehet mondani, hogy oldjam meg pedagógiai eszközökkel, mert a szakirodalom ezt mondja, de beraknám én oda a sok barmot az egyetemről, hogy kezdjenek ezekkel az állatokkal valamit...
Már nem vagyok tanár hála az istennek, ezért beszélek azokról a semmirekellő nyamvadékokról így. A mai gyerek semmit nem ér, semmi felelősségérzet, tisztelet nincs benne, ehelyett beképzelt és nagyképű, és azt hiszi, hogy mindent szabad neki. Közben a tudása nulla, semmilyen készséggel nem rendelkezik, ami a munkaerőpiacon kell majd neki. Megy a kukába majd mind. A szülők semmit nem tudnak csinálni, mert igazából a legtöbb szülő ugyanolyan tanulatlan és bárgyú, mint a gyereke, csak újratermeli magát ez az aljanépség. Ez az oktatási rendszer szétverésének következménye a rendszerváltás óta... Felnőtt egy ilyen generáció, aminek a gyerekei vannak most az iskolában. Az oktatási rendszer pedig asszisztál ehhez a folyamathoz, aminek a vége az lesz, hogy teljesen hülye zombik kerülnek ki a rendszerből, és nem fegyelmezett, munkaszerető, tanulni vágyó emberek...
Hogy a kérdésre válaszoljak: én egyáltalán nem csodálkozom azon, hogy a legtöbb tanár frusztrált, és aki teheti, elhagyja ezt a pályát, mert semmi értelme. Komolyan mondom, ma tanárnak menni értelmetlen, mert minden a tanár ellen van, a szülő úgy beszél vele, mint a kutyával, a gyerek röhögve tisztelenkedik vele, a politika pedig ehhez az egészhez asszisztál, sőt, a tanárt bünteti, ha kétségbeesésében valamit tenne. Lehet jönni a pedagógusi életpályamodellel, de igazából az a mézesmadzag esete... A tanárképzés állapota is rossz, igazából mindenkit felvesznek tanárnak, aki arra pszichikailag és tudásban alkalmatlan. Ez a probléma másik oldala, amire most nem szeretnék kitérni, de a lényeg, hogy pont az ilyen aljanép diákokhoz kéne felkészült pedagógus, de a rendszer még ennek is az ellensége :D
Szóval miért van kollektív büntetés? Mert sokszor a tanár már annyira kivan idegileg, hogy a sok hülyétől elgurul a gyógyszere, és nem képes megkülönböztetni egymástól a gyerkeeket. Állj ki az osztály elé, és azt fogod látni, hogy az egész osztály milyenségét egy-két gyerek határozza meg. Ha néhány gyerek őrült, akkor az egész osztály őrültnek néz ki, ha ez a pár gyerek azt tehet, amit akar. Ezt diákként nem lehet látni, de a tanár mindig ezzel szembesül. Normális esetben egy jó tanár tudja ezt kezelni, és magában is rendbe tudja tenni a dolgokat, de ilyen feszített tempóban és ilyen idegromboló kontextusban sok tanár (még a jók is!!) idegroncsok lesznek. Ezért is hagytam ott ezt a bohóckodást. Ma már nincs oktatás, csak az oktatás paródiája van.
36, bár egyetértek azzal, hogy a szemét gyerekeket nagyon meg kell büntetni, azzal nem tudok egyetérteni, hogy a diákokat minden joguktól meg kell fosztani. Nem a szemét gyerekek miatt, őket felőlem pofozhatják is... de annak a kevés értelmes gyereknek azért legyenek már jogai!
Ezt a 2-3 gyerek meghatároz egy osztályt dolgot én is így látom, de hiába a kollektív büntetés, ennek a 2-3 gyereknek általában úgyse szól senki az osztályból, hogy viselkedjen, ők meg nem éreznek bűntudatot, hogy más is szenved miattuk. A 2-3 embert kell büntetni, ha rosszat tesznek, ha eznse használ, ki kell csapni őket.
Úgy értettem a személyiségi jogok korlátozását, hogy csak azt kell korlátozni, ami a tanár munkáját akadályozza, illetve a másik gyerek tanuláshoz való jogát csorbítja. Pl. én nem engedném a telefont bevinni az iskolába egyáltalán, mert az órán pad alatt előveszik, illetve egymást fényképezik/videózzák vele, ami személyiségi jogokat sért. Rosszabb esetben a tanárról is felvételt készítenek. Egyáltalán nem engedném ezt, de a törvény nem szab ennek gátat, mert "sérti a magántulajdonhoz való jogot". Én ezt a magántulajdonhoz való jogot korlátoznám, a gyerek egyáltalán ne hozzon telefont az iskolába. Az iskola területén akárhol el lehessen tőle venni. Legyen joga a tanárnak megmotozni a gyereket akárhol, és a cigit, telefont, egyéb tilos dolgot elkobozni. Ugyanígy, lopások esetén nem lehet belenézni a gyerek táskájába, mert az is sérti a jogait. Én ezt is megszüntetném, a tanárnak igenis legyen joga átnézni mindenki táskáját és zsebeit, ha lopás történt. Ilyen értelemben korlátoznám ezeket a jogokat, és csak akkor, ha valami baj történik, ill. prevenció céljából.
A kicsapás dolog az nem működik, mert minden iskola örül, ha minél több gyerek jár oda. Az igazgató egyáltalán nem úgy gondolkodik, mint a tanár, mert csak a mennyiséget nézi. Ez is a paródia része, a gyerek akármit megcsinálhat, és nem rúgják ki, mert az igazgató kiütést kap attól, ha csökken a létszám. Cigizhet, lophat, a tanárt kur-**va anyázhatja, és néha a "rend" kedvéért, csak hogy mégis, behívja az igazgató és kedélyesen elbeszélget vele, és a gyerek vigyorogva távozik. Ilyenben is volt részem, még nekem kellett magam rosszul éreznem, és az igazgató utána még engem cseszett le. A gyerek meg rám nézett és vigyorogva távozott. És komolyan, ez tényleg megtörtént! Olyan csak a mesében van, hgoy a gyerek csinál valamit, és kirúgják.
Nem tudom, ti hol éltek, akik itt válaszoltok, de ami a valóságban van egy-egy iskolában, arról fogalmatok sincsen, egyes iskolákban tényleg teljesen ugyanaz megy, mint az amerikai filmekben, ahol a gettótöltelékek ámokfutása van az iskolákban. Teljesen ugyanaz. Persze iskolatípustól is függ, én pont egy hentesképzőt fogtam ki, és elég volt pár hónap, hogy rájöjjek, hogy a tanári munka csak annak való, aki mazohista, és szereti magát kínozni. Normális embernek nem való.
Még annyit, hogy van annak jópár éve, hogy abbahagytam ezt a "hivatást", de szerint azóta a helyzet csak romlott. És elnézve a legutóbbi PISA-felmérések eredményeit, én egyátlalán nem csodálkozom rajta. Ilyen gyerekanyagtól ne is várjunk mást, csak egyre rosszabbodó eredményeket.
És lehet jönni azzal, hogy külföldön demokratikus elvek vannak az iskolában... Igen ám, csakhogy külföldön ezt a gyerek nevelése előzi meg, a gyerek megtanulja, hogy hol a helye, és miután ezt megtanulta, utána lehet demokratikusan nevelni. Magyarországon ezzel szemben az van, hogy a rohadt szemétnek megmondjuk, hogy ne félj semmitől, neked mindent szabad, és onnantól kezdve meg is csinál mindent nyugodt szívvel. Azután meg a jogvédők meg mindenki a kis lelkecskéjét fogja védeni, ha felgyújtja az iskolát. Aki meg az ilyeneket felelősségre akarja vonni, mehet magyarázkodni az esti híradóba... Na hagyjuk, tényleg paródia, ami itt megy.
A kollektív büntetés működik, de ha nem magyarázzák el miért büntetik az egész osztályt, sokszor értelmetlen.
Az lenne az célja, hogy a valódi "elkövetőkben" felébredjen a felelősségérzet (az osztályért), és a bűntudat miatt ne szegjék meg a szabályokat újra. "Miattam szív az egész osztály, vissza kellene venni." Erre sok diákot rá kell vezetni, maguktól nem fogják fel mi a probléma, nem változtatnak a hozzáállásukon. Ebben nyilván sokat segíthet ha a tanár beszél az osztállyal a miértekről, de ha kollektív büntetésig fajult a helyzet, nagyobb súlya van az osztály véleményének, általában nem hallgatnak a tanárra.
Az osztálykirándulások lefújása 1-2 rossz diák miatt szomorú, de érthető. Ha a tanár úgy dönt nem viszi el a rossz diákokat, az precedenst teremt a kivételezésre, aztán jönnek az okoskodók, hogy a tanár kénye-kedve szerint ilyen-olyan megkülönböztetés alapján dönti el ki vehet részt iskolai programokon.
Ha nagyon zűrös egyénekről van szó és elviszi őket, akár az állásával is játszhat. Külsős programon nehéz 20+ főre figyelni, nem lehet mindig azt nézni kibe köt bele, mit tör össze, mit gyújt fel, hogyan sérül meg X diák. Ha valami történik, a tanárt vonják felelősségre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!