Szerintetek jobb lenne, ha a testnevelés, rajz és ének fakultatívak lennének de közülük minimum egy kötelezően választandó lenne?
Tesiből 2,5 óra volt nálunk hetente és volt aki élvezte, nekem speciel rémálom volt. Kéthetente egyszer egy órán csináltuk a has-hátizom gyakorlatokat, gerenda-talaj gyakorlatokat, a többin vagy kosár vagy röplabdáztunk. Amiben béna voltam. De énekelni imádtam és mindig is érdekelt a rajz és az ének.
Van aki meg énekóra elején lesz tiszta ideg, mert tudja, hogy, ha felszólítja a tanár énekelni, le fog égni. Viszont testnevelésből tehetséges.
És rajzból meg énekből eközben van 1 óra hetente, amiben nem is bontakoztatják ki se a diákok a tehetséget, se a tanárok a tananyagot.
Szerintem ez a 3 óra lehetne fakultatív. Mármint aki utálja az éneket, gyűlöl rajzolni, de él-hal a sportokért, az járhatna tesire het 2,5-3 órákban. Aki utája, hogy csapatsportokban vele üvöltöznek az osztálytársai, mert miatta vesztették el a meccset és nem olyan jó az állóképessége, de imád rajzolni, az heti 2,5 - 3 órában járhatna rajzra... és így tovább.
Ha meg egyik sem érdekli, választja azt, amitől kevésbé kap kiütést.
Így a választott tárgyban kibontakoztathatja a tehetségét, illetve komolyabb tudást szerezhet és fejlettebb lenne azon a területen, amin érdeklődik, minthogy heti 1szer énekel pár dalt az osztálytársaival meg telefirkál pár papírlapot és heti 2x-3x egy labdát kerget, de, ha megkérdezik, hogy meséljen részletesebben Mozartról, néz kukán, de mégis járt énekórára.
És tudom, azért van a tesi, mert az nagyon kell a diákoknak, de elárulom, hogy én undorodtam már a végén a tesióráktól és felmentettem magam belőlük és 10 év után is itt vagyok, élek, semmi bajom nem lett belőle, le tudtam érettségizni, diplomát szereztem és jól fizető állásom van.
Abszolút egyetértek veled. Sokkal korrektebb és ésszerűbb lenne, mind a diákok, mind a tanárok számára.
Bár meg lehet magyarázni, hogy miért nem jó, mint mindent.:(
Nem lenne jobb; legalább a mindennapos testnevelésre szükség van. A mai szokások mellett mindenképpen.
Akkor ne legyen rajz, hanem képzőművészeti valami, de arra is szükség van.
Nem tudom, m ia baj az énekórával sem. Akkor ne kelljen külön énekelni, egyedül, de együtt énekelni csak jó lehet.
10 év a testnevelés hasznát -a fejlődő szervezetre főleg- megérezni semmi.
20-30 évbe került, amíg elkezdtem hálát adni a tornatanárnak az utálatos hasizomgyakorlatokért!
Ének meg a rajz szerintem olyan, hogy vagy tudod, vagy nem. A tesóm pl. soha nem tanult rajzolni, most grafikusként dolgozik, rajzol, fest, mindent csinál. Én egy vonalat nem tudok húzni. Alapból nem is érdekel, de ha érdekelne is, heti 45 percben nem nagyon lehetne ezt fejleszteni.
Éneklés szintén, szerintem szadizásból megy az énekeltetés.
A tesinek semmi értelme. Alapból csak ilyen ugribugri dolog. Ha 45 percen keresztül csak futottunk volna, az már kardio. De öt kör, aztán zsámolyugrás... könyörgöm, tiszta nevetséges. Meg 45 percen keresztül bukfencezni, mint a hülyék. Ha az egészséget akarják vele promotálni, az étkezésnél kell kezdeni. Anélkül tesióra egy buta vicc. És elméletben is oktatni ezt. Mennyivel hasznosabb lett volna kötélmászás helyett megtanulni, hogy mire jó a fehérje, szénhidrát, milyen mozgásformák mire valók.
A testnevelés szerintem kifejezetten fontos, csak nem ebben a formában. Hanyagolnám az ilyen hülyeségeket mint korlát, gyűrű, csinálja aki sportoló. Helyette rámennék az aktív testmozgásra.
Én például mindig nyüzüge gyerek voltam fiatalon, de az általános testnevelésnek láttam értelmét. Ebben sokat számított, hogy volt egy jó tanárunk, aki tudta mikor kell/lehet fokozni a tempót, és mikor kell pihentetni kicsit. Igaz hogy 2 napig izomlázunk volt, de éreztük hogy az összes izmunk át lett mozgatva.
A lényeg az lenne, hogy megszeressék az emberek a sportot, ehhez jó tanárok, és "divat" tornaórák kellenének. Például aerobic, kettlebell, stb.
A csapatsportos részben is egyet értek, szintén a fentebb említett tanárunk sosem erőltette hogy focizzunk, helyette 3-4-en kosaraztunk, és sokkal jobban éreztük magunkat. Míg korábban a "foci a minden" tesióráink voltak általános iskolában, amit mindig is utáltam, mert nem szeretem a focit.
Na meg más tornaóra kellene egy 40 kilós vékony gyereknek, meg más egy 90 kilósnak, szóval a testnevelés órának össze kellene kapcsolódnia egy alap tudatos életmóddal. És az egész fiatalkori iskolának kicsit ez irányba kellene elmennie szerintem, hogy tudatosságra, életre neveljék a gyereket, és ne csak 2 pofára tömjék a lexikális tudást amit max a legyen ön is milliomosban fognak kamatoztatni.
Látom elkezdődött a válaszok pontozása, de ki szeretném emelni, hogy nem pontozok. Ha egy válasz nagyon tetszik, max akkor, de akkor is beírom egy hozzászólásban, hogy "zöld kezet adtam".
Csak azért írom ezt most, hogy nehogy azt higgyétek, hogy csak a velem egyetértő hozzászólók jelentkezését várom; minden véleményt méltányolok, akár nem ért velem egyet, akár igen; pontosabban a vélemény kinyilvánítása miatt is tettem fel a kérdéseimet, legyen az bármilyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!