Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Ti hogy vélekedtek a "Feleljün...

Ti hogy vélekedtek a "Feleljünk a jobb jegyért" elvért?

Figyelt kérdés

Amikor külföldön éltem gimiben nem volt olyan, hogy közepes és jó között álltál a dolgozatokon kapott jegyek alapján és felelhettél, hogy ne közepesre zárjanak le. Ott a magaviseletedre órán is kaptál jegyet; mennyire voltál aktív órán, mindig kész volt e a házid, csináltál e szorgalmikat, stb. Így egy tárgy osztályzata két tényező átlaga volt; a kapott jegyek átlaga és a magatartásra kapott jegy.


Viszont bukás esetén lehetett pótvizsgázni, amik az év végi bizonyítvány kiállítása előtt megvoltak.


Itthon viszont nem tetszett és rémálom volt a jegylezárás előtti időszak. Főleg a június, amikor már év végén amúgy is hulla az ember, bejön a meleg, már észben nyaral, egész tanévben minden délután 2-3 tantárgyból készült dolgozatokra és mellette leckét írt és az otthoni teendőit is ellátta. A halálom volt, hogy a tanár kiszámolta az átlagomat, látta, hogy 4,5 és nem tudta azt mondani, hogy jó, a szorgalmam miatt ezt felkerekíti 5-re, hanem, hogy feleljek le neki a félév tananyagából a héten. És egész tanévben szorgalmas voltam, a szorgalmikat is megírtam, az órákon aktív voltam, de a rosszabb jegyet kapom, mert a felelésnél nem tudtam 1-2 kérdésre a választ. Arról nem is beszélve, hogy magolással töltöttem az egész délutánt, két másik felelésre készülve, ahol a tanár az órai magatartást ugyancsak nem tudta figyelembe venni.


Szerintem azzal, hogy a félévi magatartás dönt arról, hogy merrefele kerekedik a jegy ösztönözné a diákokat arra, hogy szorgalmasabbak legyenek az órán, így a tanár is a 3,5-re álló tanuló jegyét nyugodtan lekerekíthetné 3-ra, ha az egész félévben dumált az órán, papírrepülőt hajtogatott, nem írt házit és igazságtalan sem lenne, hogy a másik tanuló, aki minden órán kész leckével és szorgalmival jelent meg, aktív volt az órán, stb meg ugyanolyan átlaggal négyest kapott.


Ti hogy vagytok ezzel?



#Jegyzárás
2016. jún. 4. 21:21
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
74%

Több értelem van abba, hogy a jobb jegyért felelj, mint hogy a szorgalom döntsön.

De amúgy is kséz vicc az egész, a mi iskolánkba pl. a jegyek legkevésbé a tudást tükrözték, hanem inkább, hogy ki mennyire csal, ki tud kiről lesni stb.

Arról nem is beszélve mennyit számít az adott tanár mennyire gyökér stb...

De a szorgalom... Azért annak ne legyen már ekkroa szerepe, pont elég annyi, hogy szerezhetsz 1 eseket a leckék miatt amik jól le tudnak húzni, ennyi bőven elég.

Aki meg gyökér az órán, azt a tanár az órán büntesse meg, ne az osztályozásnál legyen arc...

Lehet csak én jártam suttyó helyre, de alig-alig tudom elképzelni, hogy ez bárkit is ösztönözne, hogy aktívabb legyen.

2016. jún. 4. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 A kérdező kommentje:

Neked volt már, hogy egy adott tárgyból több dogát írtunk, az első hármas lett, de a többi meg ötös és így lettem 4,5 és órán mindig naprakész voltam, ha a tanár kérdezett valamit, én is a jelentkezők között voltam, ha tőlem kérdezett, tudtam a választ és mindig emlegette, hogy ügyes vagyok abból a tárgyból, aztán év végén meg felelhettem az ötösért a féléves anyagból... Sokkal ésszerűbb lett volna, ha látva az átlagomat eszébe jut az órai munkám és lezár ötösre.


De olyan is volt, hogy 4,5-4,6 körül felelnem kellett az ötösért egy olyan tárgyból, ahol ugyanúgy jó volt az órai munkám, aktív voltam, naprakész,stb, de mégis négyest kaptam, mert nem tudtam 2 kérdésre a választ...

2016. jún. 5. 20:05
 13/14 anonim ***** válasza:

Szerintem egyedül itt az számíthat, hogy ha felszólít tudod-e. De az, hogy folyton jelentkezel, mert be vagy indulva és nem elégítetted ki magad :D az azért ne szamítson már.

A te esetedbe nyilván hozzá jött, hogy b*szott tróger volt a tanárod.

De ha most enged kajakra megvisel a 6 órai kelés, tök mindegy mennyit alszok, és az órán olyan vagyok, mint a fos az ne legyen már hátrány, hanem az számítson, hogy tudom e az anyagot.

Meg msot ha nekem vannak gondjaim, és ezért nincs hangulaton órán örülni meg jelentkezni stb. akkor meg azért szopjak? Hát ez sem jó.

2016. jún. 5. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 Kései Sirató ***** válasza:
Lehet érveket mondani pro és kontra, mindig az adott szitutól, függ, hogy korrektnek nevezhető-e a tanár..
2016. jún. 7. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!