Ti hogy vélekedtek a "Feleljünk a jobb jegyért" elvért?
Amikor külföldön éltem gimiben nem volt olyan, hogy közepes és jó között álltál a dolgozatokon kapott jegyek alapján és felelhettél, hogy ne közepesre zárjanak le. Ott a magaviseletedre órán is kaptál jegyet; mennyire voltál aktív órán, mindig kész volt e a házid, csináltál e szorgalmikat, stb. Így egy tárgy osztályzata két tényező átlaga volt; a kapott jegyek átlaga és a magatartásra kapott jegy.
Viszont bukás esetén lehetett pótvizsgázni, amik az év végi bizonyítvány kiállítása előtt megvoltak.
Itthon viszont nem tetszett és rémálom volt a jegylezárás előtti időszak. Főleg a június, amikor már év végén amúgy is hulla az ember, bejön a meleg, már észben nyaral, egész tanévben minden délután 2-3 tantárgyból készült dolgozatokra és mellette leckét írt és az otthoni teendőit is ellátta. A halálom volt, hogy a tanár kiszámolta az átlagomat, látta, hogy 4,5 és nem tudta azt mondani, hogy jó, a szorgalmam miatt ezt felkerekíti 5-re, hanem, hogy feleljek le neki a félév tananyagából a héten. És egész tanévben szorgalmas voltam, a szorgalmikat is megírtam, az órákon aktív voltam, de a rosszabb jegyet kapom, mert a felelésnél nem tudtam 1-2 kérdésre a választ. Arról nem is beszélve, hogy magolással töltöttem az egész délutánt, két másik felelésre készülve, ahol a tanár az órai magatartást ugyancsak nem tudta figyelembe venni.
Szerintem azzal, hogy a félévi magatartás dönt arról, hogy merrefele kerekedik a jegy ösztönözné a diákokat arra, hogy szorgalmasabbak legyenek az órán, így a tanár is a 3,5-re álló tanuló jegyét nyugodtan lekerekíthetné 3-ra, ha az egész félévben dumált az órán, papírrepülőt hajtogatott, nem írt házit és igazságtalan sem lenne, hogy a másik tanuló, aki minden órán kész leckével és szorgalmival jelent meg, aktív volt az órán, stb meg ugyanolyan átlaggal négyest kapott.
Ti hogy vagytok ezzel?
az 1. verzió nekem is jobban tetszene :D
de a fél éves anyag alapból nagyon sok, legalábbis szerintem....
Én kivenném a feles jegyeket.
Nem kell ilyen négyötöd, meg háromnegyed. Felesleges.
Szorgalmikra nem kaptál 5-ösöket, amikor megcsináltad?
Házi hiányra nem adnak egyest? Sok jelentkezésre se adnak ötöst bizonyos idő után?
Csak mert nálunk így szokták.
Most ha már egyszer megkaptad a szorgalmi-ötösödet, és így lettél 4,5, akkor azt még egyszer figyelembe kéne venni?
Nekem egyik lehetőség se tetszik. Ha a magaviseleted alapján osztályoznának, lenne egy tanárod, akinek nem vagy szimpatikus és máris a rosszabb jegyet kapnád, pl. mondasz valami vicceset órán, amin mindenki röhög és rögtön azt mondaná, hogy zavarod az óráját.
Meg amúgy szerintem az se túl igazságos, ha valaki egész órán majd kiesik a padból, ezért jobb jegyet kap, de nem olyan jó az adott tantárgyból, a másik gyerek meg nem annyira aktiv órán, de attól még jobban megy neki és ő a rosszabbat..Meg ez is attól függ, ki mennyire szimpatikus a tanárnak, nekem is van olyan tanárom, aki még ha fél órán keresztül is jelentkezek, nem szólit fel, mindig ugyanazt a 2-3 embert...És ezután még van pofája azt mondani nekem, hogy nem aktivizálom magam :"D Persze ha beordibálnám a választ, akkor az lenne a baj..
Szerintem lennie kéne egy átlagnak, pl. x,55 és onnantól felfelé kéne kerekiteni, nem lennének ilyenek, hogy most te felelhetsz a jobbik jegyért, mert osztályozás előtt jutott eszedbe, hogy nem elég jó a jegyed..Félévkor/év végén, mikor osztályozásra kerül a sor, látja a tanár, hogy milyen jegyeid voltak az év során és az alapján osztályoz le. Meg sose értettem amúgy, mi értelme van ennek, most te arra kapsz jó jegyet, hogy egész évben azt az egy leckét megtanultad? :D Akkor kell tanulni, amikor dogát irtok vagy feleltek, nem lezárás előtt pár nappal..
18L
Én nem arra gondolok, hogy ha 2,2 vagy 2,3-ra áll az illető matekból, akkor kapjon hármast a jegyzárásnál, mert jó kislány volt és mindig megírta a háziját meg szorgalmikat. Arra gondolok, hogy ha 2,5 - re áll, akkor ahelyett, hogy elé tesznek egy dolgozatot, inkább vegyék figyelembe, hogy matekórákon tényleg szorgalmas volt e és megérdemli, hogy felkerekítsék hármasra a jegyét vagy nem.
Most lehet az a felfogás, hogy órán a tudást osztályozzák, de tegyük fel, hogy valaki kint élt Spanyolországban például, így perfekt a spanyolja, magyar gimiben tanul épp és 4,5 -re áll Spanyolból, csak mert pár dolgozaton elírt pár szót, de amúgy órán összevissza röhögött, dumált, aludt, sosem írt házit és van egy osztálytársa, aki a gimiben kezdte el tanulni a spanyolt, mindig szorgalmikat ír, rendesen megírja a leckét, rendesen készül órára, figyel óra alatt és aktív órán és Ő is 4,5 -re áll, akkor egy "Felelj a jobb jegyért" alapján a Spanyolból jött diák tuti megkapja az ötöst, mert neki a vérében van a spanyol nyelv, a szorgalmas meg lehet négyest kap, mert neki nem. És akkor az kap rosszabb jegyet, aki jó magaviseletű volt órán és mindig naprakészen jelent meg. Igen, igaz, az ő tudása nem olyan jó, mint a Spanyolországból érkezőé, az órákhoz való hozzáállás meg kit érdekel...
Igazából ez az egész átlagolási rendszer rossz, vagy pl most van 3 ötösöd, és 2 négyesed, az 4,6 és akkor azt mondják hogy javíts a jobb jegyért? :D
Na meg egy rosszabb jegy nagyon lehúzza az tálagot, vagy most van 4 ötösöd, mellé beszedsz valami véletlen házi feladat kimaradt egyest, és akkor az átlagod már csak 4,2 ....
Az lenne az optimálisabb ha a jegyek mediánját néznék, és nem az átlagot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!