Egyetemen miért engedik tanítani az ilyen tanárokat?
Az olyanokra értem, akik semmit sem tanítanak meg (vagy ha megtanítanak nehezen valamit, azt is érthetetlenül és hanyagul), de közben MINDENT számon kérnek!
Nekem 2 ilyen tanárom is volt. Az egyik elbohóckodta az órát, szinte semmit sem vettünk (pedig említettük többször is), de a vizsgán meg mindent számon kért, és ha valaki nem pontosan azt írta le, amit ő elképzelt, az sokszor már meg is bukott!
Vagy az olyan tanárok, akik nem fogják fel, hogy egy egyetemista hallgató nem egy PHD-s professzor. Az egyik tanár a beadandóknál olyan szigorú feltételeket szabott kinézetre is, meg mindenre is, hogy nem volt olyan dolog, amibe ne tudott volna belekötni, de akkor még közölte is, hogy ezt már nekünk tudnunk kéne, mert a phd megírásánál is nagyon szigorúak a kritériumok. Más tanár sokkal lazábban kezeli, persze ott is vannak követelmények.
Ugyanúgy: hogyan lehet elvárni phd szintű elemzést, meg problémamegoldást, amikor az ember ennek a szintnek a közelében sincs?
Volt olyan tanár, akinél előadásokat kellett tartani.
Aki megtartotta, azt utána kb 40-50 percig "szidta", semmi jót nem mondott el az előadásokról, csak a hibákat sorolta, még az is csak 3-ast kapott, aki mindenből kitűnő.
Az ilyeneket miért engedik tanítani? Húgom matektanárnője egyetemen semmit sem tanít meg, ő sem érti az egészet, de folyamatosan hangoztatja, hogy milyen sz@r a csoport ZH eredménye. Húgom évfolyamtársai be is panaszolták, de közölték velük, hogy nem csinálnak vele semmit, végezzék el 1 év csúszással másnál az órát....
Miért van ez?
Nem hisztizek, nem is akarok, csak nem értem.
Egy egyetemnek nem az lenne az érdeke, hogy ne híresüljön el róla, hogy micsoda tanárok tanítanak ott?
Az egyetemhez sajnos hozzátartozik, hogy vannak olyan tanárok, akiknél vért f oshatsz, akkor sem lesz nekik jó semmi.
Velem pont ma történt ilyen. Előadást tartottam. Mást sem hallgattam egész órán, minthogy mit kéne javítanom, mi rossz, stb. Viszont az előadás kritériuma, hogy max 10-15 perces lehet. Ha én azt mind beleírtam és kidolgoztam volna, amit a tanár "javasolt" (inkább szemre hányt), akkor az előadás nem 5, hanem 25 oldal lett volna. Akkor meg az lett volna a baja, hogy túl hosszú, és így tovább.
Sosem értettem én se az olyan tanárokat, akiknek mindenben maximalista elvárásaik vannak, mert ezeket szerintem még ők maguk sem tudnák teljesíteni. Viszont azt felháborítónak tartom, amikor valaki vagy nagyon összeszedetlenül, vagy sehogy sem tanít, jegyzet nincs, internetre semmit sem rak fel, így effektíve rá van mindenki kényszerülve, hogy az óra anyagát összeszedjék valahonnan, miközben a tanár le se sz@rja az egészet. Az ilyet én kirúgnám, mert ez se az egyetemnek, se a diákoknak nem hasznos.
Mellesleg azon sem kell csodálkozni, hogy vannak olyan tanárok (sajnos volt szerencsém egyhez), akiknek a buktatás az életük. ZH-t írtunk, minden kérdésre teljesen jól válaszoltam (utána néztem), erre 2-est adott. Mindenbe belekötött, de nem volt elég a buktatáshoz. A 30 fős csoportból 4-en mentünk át.
1-es: Az utolsó pár sorhoz-az ilyen nem fél, hogy az utcán x év múlva pof.nb..k?
Egyetemi tanártól hallottam, hogy az ő régi kollégája meg a különféle retorziókkal kényszerítette szexre a csinosabb diáklányokat.
Úgy néz ki, a gólyatábor-botrány csupán egy kis csúcs volt a felszín alatti jéghegyből, ami a magyar felsőoktatás világát jellemzi.
Nekünk kb. az oktatók fele olyan volt, hogy kb. 2 tételről beszélt az órán, a többi 20-25-ről szó sem esett. Odavetették, hogy olvassuk el őket, 5-10 könyvből, persze olyanokból, amiket nem is lehet beszerezni :)
Feltaláltuk magunkat, már évek óta keringenek a suliban minden tárgyból a kidolgozott tételek, mindig megkapják az alsóbb évesek a többiektől.
"még az is csak 3-ast kapott, aki mindenből kitűnő."
Ó, nekem volt szerencsém olyan tanárhoz, aki a hibátlanul elmondott vizsgafeleletet elégtelennel jutalmazta. Azon kérdésemre, hogy szerinte mi volt ebben olyan hiba, ami miatt ez csak elégtelen, nem tudott válaszolni. Azzal indokolta, hogy nem tetszett a stílusom.
"Miért van ez?"
Mert rohad az oktatási rendszerünk. Nem csak a felsőoktatás, a közoktatásban is óriási visszásságok vannak.
Ma bárki elmehet tanárnak, nem kell, hogy akár csak minimális érzéke is legyen a pedagógiához. Ami szelekció a tanárképzésben van, az jórészt szaktárgyi, valamint sajnos elég gyakran személyes (un)szimpátia alapján történik. Az, hogy ő majd a gyakorlatban képes lesz-e tanítani, senkit nem érdekel. Vannak ugyan alibi-szintű tanítási gyakorlatok, de ezek semmit nem érnek. Utána meg belőlük lesznek a tanárok.
De egy egyetemi tanárnak még a pedagógiai végzettség sem feltétel. Így aztán az egyetemi tanárok zöme úgy tanít, hogy fogalma sincs a tanítás mikéntjéről. Persze, itt már nem kicsiket, meg tizenéveseket kell tanítani, és nyilván jóval komolyabb, mélyebb ismereteket kell oktatni, mint pl. egy gimiben, de itt sem lenne elhanygolható a pedagógia szerepe. De mivel többségüknek lövése sincs hozzá, ezért úgy tanít, ahogy ő azt jónak gondolja. Panasz esetén meg egyszerűen annyit mondanak, hogy a tanárnak joga van a módszereit megválasztani.
Aki egyszer oda került, azt már senki nem ellenőrzi, hogy hogy tanít.
"Az egyetemhez sajnos hozzátartozik, hogy vannak olyan tanárok, akiknél vért f oshatsz, akkor sem lesz nekik jó semmi."
Ami tegyük hozzá, baromira nincs rendjén. Még akkor sem, ha ez kvázi természetes. Nem arról van szó, hogy ne követeljen egy tanár, hanem arról, hogy bizony tanítson, és legyen igazságos. Máskülönben az ilyen tanárok tömeges jelenléte egészében rontja a felsőoktatás színvonalát.
"-az ilyen nem fél, hogy az utcán x év múlva pof.nb..k?"
Nem. És ha mégis megtörténik, a bíróságon nem fog enyhítő körülménynek számítani, hogy ő egy színvonaltalan nulla tanár, aki - kicsit drámaibban kifejezve - már jópár ember életét törte derékba.
"Egy egyetemnek nem az lenne az érdeke, hogy ne híresüljön el róla, hogy micsoda tanárok tanítanak ott?"
Egy normális rendszerben igen. De jelenleg az egyetemi fejeseket (tisztelet a nagyon kevés kivételnek) inkább az érdekli, hogy hogy tömjék meg a zsebeiket. Na meg ott is ám mennek oda-vissza a hatalmi harcok. Van egyetemi tanár rokonom, ha csak a fele igaz abból, amiket mesél, akkor is orbitális nagy bajok vannak.
Én is jártam főiskolára, sajnos nem vagyok róla jó véleménnyel.
Lehet az oktatól is tudják hogy ez mára már "csak egy papír", nem is ér sokat, gondolok pl. arra hogy sok közgazdász ügynök lesz egy biztosítótársaságnál, vagy mérnökből értékesítő, stb.
Nem olyan ez már mint volt 10-20-30 éve.
#9: Pedig pont az (is) lenne a feladatuk. Nyilván nem úgy, mint egy elsős tanítónéninek, de nem pusztán azért tanárok, hogy elmondják, miből tanulj. Hanem azért, hogy tanítsanak.
Egyébként ha úgy lenne, ahogy írtad, akkor miért létezne külön nappali és levelező tagozat?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!