Tanárok ti mit tesztek, ha érzékelitek, hogy egy diákot piszkálnak, aláznak az osztálytársai?
Például ha feleltetitek, akkor a többiek dobálják, kiröhögik.
Látjátok, hogy szünetben csúfolják.
Vagy ilyennel nem foglalkoztok?
De igen, ezzel kell foglalkozni. Ha felelés közben beszólogatnak neki, akkor természetesen, aki ilyet tesz, azt megbüntetem valahogy, lehet, hogy ő lesz a következő felelő. Ha nem tudom megállapítani (kollektív a szívatás), akkor megfenyegetem őket, hogy dogát írnak, ha nem hagyják abba. Én nem tűröm, hogy a jelenlétemben valakit sértegessenek, bántsanak, az ilyen mellett soha nem tudnék szó nélkül elmenni.
Ha látom, hogy a szünetben csúfolják, az már más kérdés, mert ilyenkor a közvetlen tanári beavatkozás csak ronthat a dolgokon. Ilyen esetben sokszor jobb közvetett módszerekhez folyamodni, pl. olyan órákat tartani, ahol csoportos foglalkozások vannak, vagy olyan helyzetekbe hozni azt, akit csúfolnak, amiben ő jó, és így tud érvényesülni a többiek előtt. Osztályfőnöki órán pedig az osztályfőnöknek tudatosítani kell, hogy nem sértegetheti senki a másikat. Ha ezek nem válnak be hosszú távon, akkor lehet, hogy közvetlenül leülnék négyszemközt azokkal, akik a ludasok a sértegetésekben, és megbeszélném velük a dolgokat, hogy ilyet nem szabad. A csúfolásban egyébként mindig csak 1-2 ember a ludas, őket utánozzák a többiek... Egy tanárnak sok módszere van arra, hogy ezt az 1-2 embert észre vegye, és jobb belátásra térítse. Egy pedagógusnak feladata is ez, aki nem foglalkozik ezzel, az nem jó tanár.
Én régivágású és idős tanár vagyok, de a fegyelemre háklis. Nálam elő nem fordulna, hogy a felelőt molesztálja valaki, mert az fogja értékelni a feleletet, jegyre. Meg az is, aki zsibong a felelet alatt, és nincs síri csönd, hogy a felelő tudjon koncentrálni.
Két-három ember felel az óra elején, a többiek meg figyelnek, mert minden felelő értékelésére három embert felszólítok, hogy értékelje a feleletet. Mi maradt ki, mit mondott jól, mit nem jól, hányast adna. És erre osztályzatot adok.
Ha a felelő mindent jól elmondott, és az értékelő azt mondja, hogy minden benne volt helyesen és nem kell kérdezni a felellőtől, és jeles, akkor ő is jelest kap, erre a pár szóra.
De ha kimaradtak jelentős részek, és az értékelő erre nem kérdez rá, és jelest ajánlt, akkor esetleg kaphat elégtelent is az értékelő. Szóval jobb ha figyel, és jobb ha tudja az anyagot!!!
Szóval nálam nincs zsibongás a felelet alatt.
Egyszer próbált egy osztály szívózni velem hosszabban, de amikor zsinórban 10 egymást követő órán az egész osztályra kiterjedő 7 perces röpdolgozat volt az óra elején "a" csoport "b" csoporttal, és a szülők már az igazgatóhoz mentek panaszkodni, az meg azt mondta, hogy a tanár úr fegyelmezési módszereibe neki nincs joga beleszólni, akkor megjuhászodott az egész osztály, a nagyhangúakkal együtt. És aki tanulni akart, az tanult, aki meg nem akart tanulni és elég volt neki a kettes, az meg csendben maradt és kussolt.
Nálunk volt egy lány, akivel nagyon nem jöttünk jól ki. Amikor ő jött még rajta kívül jöttek új oszt. tárak de a többiek befogadásával nm volt gond. ezt a csajt egyszerűen nem tudtuk. Volt egy ki incidens is mert a csajt nem hívták meg egy szülinapra ahova szinte mindenki megvolt, s mire az akinél lett volna a buli hazaért, az anyja már beszélt a csaj anyjával. Egy oszi órán az oszi lehívott minket lányokat az udvarra (azt a csajt nem), hogy beszélje meg velünk, meg hgy állítolag egy tanár azt is látta, hogy összecsaptuk a kezünket és összeesküdtünk a lány ellen (soha nem volt ilyen). Akkor mindent elmondtunk az oszinak, hogy nem tudunk mit csinálni mert ő sem igazán jön oda hozzánk, meg ha hívjuk magunkkal nm igazán jon sb. Egy összerázó táborban is kaptunk egy kioktatást. Szóval mindent megpróbáltak de egyszerűen nem tudtuk befogadni. Az elején még voltak akik csúfolták, utána meg egyszerűen nem foglalkoztunk vele. Nálunk valahol a csaj is hibás volt, mert ő sem tett túl sok minden tannak érdekében, hogy befogadjuk. Végül 2 és fél év után rájött, hogy ez nem fog menni és el ment egy másik suliba.
Nem tudom, hogy ott mi a helyzet, de a mi példánkból kiindulva lehet nem ártana megnézni, hogy a kiközösített diák nem hibás e szerintem.
Az utolsónak üzenem, hogy remélem egyszer te is átéled ezt! Hogy milyen rossz èrzès egy teljesen összeszokott társaságba egy teljesen idegen helyre kerülni magányosan!
A hozzászólàsod alapján egy percig nem csodálkozom azon, hogy nem volt bátorsàga odamenni a magadfajtához...tipikus, tudod angyalka, mikor valakinek ellenszenvesek vagyunk az piszkosul kiül az arcàra az illetőnek akaratlanul is..
Igazad van, véletlenül sem kellett volna segíteni neki, bàtorítani! Lehet, hogy nem a plàzàkon, ri.banckodáson és mások rosszalò méregetésén jàrt az esze, hanem teljesen más volt az érdeklődése..micsoda bűn, rögtön megkell bélyegeni, ugye?! Attól még nem tört volna el a derekatok, ha segítettetek volna a kiközösítès helyett, de a magadfajta felszìnes lánykàknak ez magas lehet...
Azt nem értem, ha valakit nem kedveltek, visszahúzódó azt miért kell csúfolni és kiröhögni, nem lehetne egyszerűen nem foglalkozni vele, lehet hogy egyedül érzi jól magát, vagy akármi.
Ő is azért van ott, hogy elvégezze az iskolát, leérettségizen, az iskolába tanulni jártok nem gangelni.
Szerintem mindenki foglalkozzon magával.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!