Az iskolarendszert olyan intézménynek érzékelitek, mint a börtön?
Hát ez azért igen erős túlzás ...
Az egérnek négy lába van? Igen! És az elefántnak? Annak is!
De ettől még közel se ugyanolyan,sőt még hasonló se a kettő, azért a börtön és az iskola között is van egy"árnyalatnyi" különbség.
Abban az esetben, ha megfelelően tanítanák az anyagot, azt mondom, rendben. Tűrhető.
Azonban a (legtöbb) tanárok tehetségtelenek, unalmasak, és b'sznak a gyerek fejére. Szinte versenyt csinálnak a jegyosztásból, tropára törik tanulók önbizalmát, akár a másik fényezésével. Lerombolnak és a saját szájízűk szerint akarnak felépíteni. Visszafognak, nem tanítják meg, miért kéne tisztelni őket. Alig tesznek le valamit az asztalra.
2-es 23:03
Teljesen egyet értek a hozzászólásoddal.
(46 éves férfi)
Amikor meg en jartam iskolaba nem ereztem annak. Viszont ezzel a nagy szigorusaggal most eleg nehezen viselnem. Orulok, hogy pont idoben fejeztem be. :)
Az egyetem mar sokkal lazabb es a tanarok is szimpatikusak.
Nem olyan,mint a börtön.Nekem nem durva az,hogy nem lehet inni,meg engedélyt kell kérni,ha mosdóba akarsz menni óra közben.Szerintem a durva az,hogy már nagyon az ellenőrzésük alá vesznek,és ez a dolog a jegyekkel..nos,nem éppen jó,hogy szinte a jegyekért tanulunk,és a tudásunkat SEHOL nem tudjuk majd hasznosítani az életben.A matekot hasznosítják azok,akik értenek hozzá,de én a fejlődéslélektant akkor sem tudom majd használni,ha olyan helyen helyezkedek el..
..sok a felesleges lexikális tudás,amit tudni kell,és kevés a gyakorlatias rész.
Ha valóban azt akarnák,hogy ne sok érettségis legyen,akkor nem nehezebben kellene adni,hanem a szakmunkásképzőket kellene érdekesebbnek,jobbnak átalakíttatni.
Sőt,a szakközepeket is lehetne érdekesebbé tenni.Egy gimnazista pedig úgyis addig hajt,amíg minimum 2 diplomája nincs.De 1 az mindenképp van egy gimnazistának..mármint na.. amint kijárta az egyetemet is.
A szakközepes is hajthat az egyetemi felvételért és az egyetemre jutásért,de szerintem jobb nekünk a szakma.
Ehhez pedig a gyakorlatias dolgok jobbak lennének.
De a legjobb az lenne,ha élni tanítanának meg.Például a vezetést úgy tanulnánk,hogy az iskolában az elméletet is(tehát a kreszt),a gyakorlatot is egy iskolai tanárral végeznénk,aki oktató,a jogosítványt pedig ugyanúgy a közlekedésfelügyelet adná.
Még a másik,amit bevezettetnék,azok a főzőcskézős órák lennének.Nem is ártana!
Szerintem lehetne még olyan is,hogy életvezetési tanácsok(elmélet),és ugyanebből gyakorlat.A gyakorlati része szerintem úgy kellene,hogy kinézzen,hogy mozognak(de nem erőltetik meg magukat),munkahelyeket látogatnának meg(kinek mihez van kedve),szóval egy kicsit ez ilyen fakultatívabbnak kellene,hogy legyen.
Kellene egy olyan óra is,ahol megtanulják a pénzt beosztani,kezelni,és ebbe a tantárgyba egy kis mennyiségű matekot is bele lehetne suvasztani.
Szóval szerintem ilyen órák lennének a jók,meg az érdekesek.
Sőt,szakítani kellene az ISKOLA EMBERI RÉSZÉRE is időt.Foglalkozni kellene a diákok érzéseivel,személyiségével,tulajdonságaival,életkörülményeivel,családjával,a kórtörténetükkel,és ennek megfelelően tanácsot kellene nekik adni,hogy mit hogyan csináljanak.
A jegyek helyett értékeléseket kellene adni(nem hosszú szövegeseket),csak pár szavasakat.A problémásabb diákok mellé fejlesztő tanárokat kellene állítani.
Így igazán érdekes lenne egy iskola,kevesebben hiányoznának egy egész tanévben összesen 1 hónapot..most meg pont a fordítottja van.
18/L
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!