Általános filozofálás, vélemények a tesiórákról, főleg gimnáziumban (? )
Személyes véleményem:
Teljes mértékben túlértékelik a szerepét. Főleg manapság az órák számát is növelték....
Szerintem túl sok óra van, különösen a gimnázium utolsó 1-2 évében már felesleges annyi óra, bőven elég lenne 1, maximum kettő.
Általánosságban véve pedig teljesen az ellentétes hatást érnek el ezek az órák, mint ami a céljuk lenne. Nem megszerettetik a sportot, hanem megutáltatják a diákok nagyrészével, hiszen kötelező felmérések vannak, amik során a versenyszerűen sportoló diákokat tekinti alapnak a tanár, még a többieket lenézi, lustának titulája és nem képes felmérni az egyéni képességeket. A csapatjátékoknál hasonló a helyzet, akik sportolnak leszólják a többieket az esetek nagyrészében, a tanár pedig helyesel, így elvéve a maradék lelkesedést is. Persze vannak kivételek a tanárok között, aki jó órát képesek tartani, de ez nagyon ritka, tapasztalatim szerint.
Ideálisnak tekintett óra: Ha nem kényszerítenek a diákokra olyat, amit nem tudnak megcsinálni. Egy kis bemelegítés, és válaszható 2-3 féle csapatjáték, ami esetleg még össszehangolja az embereket, egy kis egészséges versenyszellem. És az utolsó években, a felmérések elhagyása, és az órai munka osztályzása.
Szóval személyes véleményeket, tapasztalatokat vagy általános megállapításokat, stb. szívesen fogadok a témával kapcsolatban. :)
Abban igazuk van, hogy fontos a testmozgás, és az órák száma sem túl sok szerintem.
A többiben viszont szerintem igazad van, főleg ami az ideális órát illeti.
Ezért jó ha az ügyetlenek összeállnak, így senki nem érzi magát kellemetlenül ha ront.
Ja hogy így unalmas a játék? Megérdemlik.
Eleve tudják, hogy ha a bénák is játszanak ők ügyetlenebbek lesznek. Ha egyenlően szétosztják őket akkor mindkét csapatnak ugyan akkora esélye van, kár ezután bárkit is hibáztatni a veszteségért.
A tesitanár meg úgy gondolja, hogy kellemetlenül érzi magát a béna gyerek ezért összeszedi magát/igyekezni fog. Mondjuk szerintem a felmérések pont jók, már ha sokszínűek, így mindenkinek nagyobb esélye van jónak lenni valamiben.
Nálunk csak általánosban volt ez.
Megmondták a tornatanárok, hogy a legfontosabb óra a torna, és ki akarták harcolni, hogy lehessen belőle buktatni. Persze nem abban az esetben, ha a gyerek lóg, nincs felszerelése, vagy lusta az órán, hanem ha bizonyos szint alatt teljesít. Minimális elvárás, ami alatt buktatni akartak pl, hogy ha a 12 perces futás során nem lett meg a 2,4km. Mindezt 11-12 évesen, lányoknak.
Sok kitűnő tanuló kapott 4-est utolsó évben, amikor már középiskolákba felvételiztünk, és kellett a jó átlag.
Gimiben más volt, ott ha átöltöztél már beírta a tanár, hogy abszolváltad, és csak kosárlabdázni szoktunk, amit imádott az egész osztály.
Idén kezdtem a gimnáziumot(egy több hónapos fölmentéssel), amikor a héten újra elkezdtem bejárni órára azt hittem, hogy ez már gimnázium, itt már csinálni fogunk valamit. Rá kellett ébrednem, hogy k@va nagyot tévedtem. Nem állnak másból az órák, mint néhány gyerekes idióta játssza az eszét, a többiek meg ülnek a terem szélén. A tanár viszont legalább egyaránt beszólogat a sportolóknak és a nem sportolóknak is. Véleményem szerint azért, amit tesinek nevezünk nem érdemes a tornatermet fönntartani.
Az ideális tesióra meg elmarad(nem megy el az időm az öltözéssel, lehet helyette valami értelmesebb óra)
Ezt meg valahol egy viccoldalon láttam kiírva, valahol van egy kis alapja:
"Mi ez, ami most van? Régen volt az iskolában sport: labdarúgás, kosárlabda, kézilabda, minden. Most meg mi van? Negyvenöt perc lötyögés és zsebhoki! Ez nem sport, ez testnevelés!"
egyetértek.
nálunk szerencsére külön volt a fiú-lány csapat, de még így is ciki volt. pl a felméréseknél mindenki ült a földön és figyelt. a tanár névsor szerint kihívta az illetőt és akkor fekvőtámasz,felülés,távolugrás. nagyon kínos volt,hogy mindenki nézett. és a megye legjobb sulijába jártam,ahol elvileg intelligens emberek vannak. hát mégis ment az öltözőben utána a kibeszélés,hogy xy csak ennyit csinált.
számomra nagyon megalázó volt a tesi. ráadásul tényleg úgy vannak kitalálva ezek a felmérések,hogy irreális legyen. pl volt aktív sportoló osztálytársunk,akinek a sportágában kulcsfontosságú a futás. és még ő se érte el a felmérés szerinti 5-ös futást.. pár mp,hiányzott neki.
én pl 12 perc alatt futotam le a 2 km-t. oké , nem egy verseny idő, de megcsináltam. és kaptam rá egy karót. hát tényleg ezzel nagyon motiváltak,hogy esetleg járjak el futni sulin kívül is. elvette minden kedvem..aztán csak azértis 1 nyáron keresztül minden este eljártam futni.következő felmérésnél már meglett a kettes (Y) ez aztán a motiváció.
szóval ezt a felmérést én is hülyeségnek tartom, mi kb egész évben ezt csináltuk.
szerencsére én nem estem bele a mindennapos testnevelésbe.
az egyetemen tömbösítve voltak a tesijeim. azaz 1 héten egy, de az dupla óra. nagyon tetszett. itt is volt kötelező felmérés, de a tanár diszkréten elhívott mindenkit az egyik sarokba és ott kellett bemutatni a gyakorlatokat, a többiek addig játszottak vagy ilyesmi. és nem tett 1 megjegyzést se a tanár, pusztán jó tanácsokat adott. szóval szerintem tanár függő is.
na meg 1,5 óra folyamatos tesinek több értelme van mint azoknak a 45 perceknek. abból kb marad 35 perc reálisan az öltözés miatt. annyi mozgásért kár átöltözni szerintem!
de 1,5 óra tisztán már elég jó.
én középiskolákban is tömbösítenék
Én az elején tiltakoztam ellene, de ma már beláttam, hogy nem rossz gondolat.
A mi tesitanárunk tudja, hogy lehetetlen mindennapos tesit tartani minden osztálynak. Jelenleg is kb 2-3 felé van osztva a tesiterem. A tanár ezt tudja, így nem is csinálunk semmilyen gyakorlatot/felmérést.
Év eleji futás volt és kész. Óra elején 10 kör aztán játék(van amikor játék előtt 2-3 perc bemelegítés)Játék az általában kosárlabda/röpi/ha sokan vagyunk akkor amerikázunk. Jó idő esetén pedig kintifoci. Jah! és télen pedig, ha van hó a tanár ad 6-7 db szánkót és odakint szánkózunk.
Nekem kell. Volt, hogy egy héten 2-3 alkalommal elmaradt a tesi óra, megéreztem. Sokkal ingerlékenyebb/agresszívabb voltam. Úgyhogy én kifejezetten szeretem.
Azt az évi egy felmérést kibírom, játékban meg még aránylag szeretem is a röpit meg az amerikát. Meg van amikor ziccerdobást gyakorlunk 1-2 órán és majd másik órán ad rá jegyet, hogy 6-ból mennyit dobtál be....
A tesitanár nem csinál belőle gondot. Bejön, jelentünk, 10 kör, egy gyerek aki jár atlétikára megtartja a bemelegítést az osztálynak ha kell, a tanár meg leül, a kis tabletjével, viszi magával a papírújságot, és a büféskávét, és olvas.
:D Ennyi. Én megszerettem a tesit, hála neki, pedig általánosban utáltam!
16/F
6# vagyok
azt kihagytam,hogy engem nem érintett a mindennapos tesi,de az alattam lévőket igen. emiatt a tesiterem(nem olyan nagy) 3 részre volt osztva. azon belül még ez a 3 rész is sokszor el volt felezve.
hiába fél csoport, de ennyi helyen valljuk be **-t nem lehet csinálni. ráadásul képzelj már el ennyi osztályt 1 teremben. nagy hangzavar és katyvasz.
Mondjuk szerintem nem túlértékelt, főleg általános iskolában. Egy növésben lévő gyereknek kell a mozgás, és az óraszámnövelések miatt a gyerekek kb napi 8-órákat ülnek, ami egyrészt az ovi után amúgy sem a legjobb változás, másrészt meg nem csoda, hogy egy csomó kisgyereknek már most tartásbeli problémái vannak, meg X-lábakon járnak.
Viszont a testnevelés órák nagy része szerintem inkább illik be nyilvános megaláztatásnak, sajnos elég standard az oktatás, nem nézi a gyerekek egyéni fittségét és képességét, sok nem megfelelően képzett testnevelés tanár van,kisebb falukban meg bedobnak egy viszonylag sportszerető pedagógust tesitanárnak, aki semmihez se ért, ami a gyerekek edzettségi szintjét érinti.
Én alapvetően fontosnak tartom a tesi órát, amennyiben nem megy rá az óraszám-növekedésre, a tanár az egyéni erőfeszítést értékeli és a tanár megfelelően képzett és képes olyan gyakorlatokat adni a gyereknek, amire azoknak a koruknak és fejlődésüknek megfelelően szükségük van.
Nekem gimiben nagyon jó testnevelő tanárom volt, megcsináltuk a kötelező köröket, gimnasztika, felmérések, futás, úszás, de rengeteget játszottunk mellette, bárki kaphatott jó jegyet, aki tényleg rendesen végigcsinálta az órákat, nem csak azok, akik xmérert ugrottak helyből, meg 90felülést csináltak 3 perc alatt (minek csináltatnak 3percig felülést valakivel???) viszont általános iskolában utáltam a tesit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!