Most úgy őszintén, mi értelme van a beírásoknak az ellenőrzőbe az iskolákban?
Félreértés ne essék, én soha életembe nem kaptam egyet sem. De ha jobban belegondolok, akkor ez a büntetési módszer teljesen felesleges, még ha erősödnek a szintek felfelé, akkor is.
Aki neveletlen, bunkó, stb, az elintézi azzal, hogy "eggyel több vagy kevesebb, mit számít". Az ilyeneknél a szülőt se nagyon érdekli a dolog. Általános iskolában volt 4-5 ilyen ember az osztályban, őket sem érdekelte.
Sok tanár meg elintézi annyival az ügyet, hogy beír, és szerintük ezzel minden meg van oldva. (tudom, mást mit tehetnének....)
Hiába kaptak csomószor beírást, folytatták tovább, nem érdekelte őket, a 2-es magatartás sem, és mégsem jutottak el addig a szintig soha, hogy kicsapják őket.
Mi értelme van ennek?
Vagy csak én nem látom értelmét?
"De pont ezt mondom, hogy AKKOR van értelme, ha a szülőt is érdekli a dolog. Az ilyen rossz, neveletlen diákoknál a szülőt szerintem teljesen hidegen hagyja ez az egész, mert ha a szülőt érdekelné, akkor foglalkozna a gyerekével is, és nevelné."
- Rendben: akkor fejtsd ki az alternatívádat. Vagy az ilyen gyerekeknek egyszerűen ne írjunk be?
Én már írtam alternatívát. Házidolgozat, szóbeli felelet, véletlenül többször nyílik ki a problémás gyereknél a napló, stb.
Én mindig a fegyelmi előtt álltam meg, és csak a spontán felelések, házidolgozatok tartottak vissza. A szüleim tudták mikor, hol, mit csinálok, tudtak arról, hogy dohányzok, tudtak arról, hogy alkoholt is fogyasztok hébe-hóba, de úgy voltak vele, amíg a jegyeim jók, lelkem rajta. Mikor benyeltem 3 karót egy házidolgozatra, már keményebb büntetést kaptam otthon.
Nálunk általános suliban tényleg olyan volt, hogy a tanár beírta az 5. osztályfőnökit, és meg volt elégedve, hogy ezzel mindent elintézett. (nem nálam volt ez)
És minden folytatódott tovább. Volt pár igazgatói is, az se rettentette el őket semmitől, bár az már év vége fele volt.
A beadandó 3 jeggyel ötletet nem tartom rossznak.
De sok esetben az ilyen rossz gyerekeknél tényleg az van, hogy a szülő (már elnézést a kifejezésért, de) sz...rik az egészre.
"De pont ezt mondom, hogy AKKOR van értelme, ha a szülőt is érdekli a dolog."
- Iskolába járni alapvetően akkor van értelme. Szinte sosem a jó tanulók szülei mennek el a fogadóórákra.
Akkor lenne értelme ezeknek a beírásoknak, ha tényleg lenne következményük, és az x. után komoly elbeszélgetés lenne a szülőkkel, igazgatóval és esedékes lenne egy kirúgás... vagy egyéb retorziók lennének (pl. nem mehet osztálykirándulásra, pénzbüntetés, ilyesmik... tudom, utóbbi nem legális, de ha ilyesmi lenne, sok helyen a szülő mégiscsak móresre tanítaná a gyereket). Ja, és komoly dolgokért lennének beírások... nekem azért írtak be pl., mert 3.-os koromban szünetben ősszel kabát nélkül mentem ki az udvarra. Meg hogy szünetben galacsinnal dobálóztak, XY Facebook-profilján 16 évesen volt egy kép egy sörrel a kezében meg hogy a 12 éves csajok sulin kívül küldtek a nagyobb menő srácoknak olyan szerelmes levelet, amiben volt pár meredekebb dolog. Ezekért sztem nem kéne beírást adni, mert 1) ami sulin kívül történik, az sztem a gyerek és a szülő magánügye, 2) ha szünetben ökörködnek, az főleg egy bizonyos korban tök természetes és normális dolog.
Olyan dolgokért kellene beírni, amik tényleg nagyobb horderejűek, az osztályt vagy az órát bomlasztják.
Mert most tényleg az van, hogy nincs következetesség, beírnak 10 szaktanári intőt, nincs a 11. eset után "szintlépés", a szülő meg vagy leszarja, vagy röhög a gyerekével együtt, hogy mekkora faja gyerek Lacika, hogy megint lek...ta a tanárnőt, mert nem azért, de a nagyon súlyos eset gyerekeknél a szülő sem egy jólnevelt típus.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!