Miért kell megalázni egy gyereket az énekléssel?
Van jó tanár meg rossz tanár. Egy énektanár tisztában kell legyen a mutálás jelenségével, és azoknál, akik éppen mutálnak, mellőznie kell az énekeltetést. A hang, az énektudás nagyon jól fejleszthető, ha valaki egyáltalán nem tud énekelni, az a legtöbb esetben a tanár hibája. Meg az idegességtől is simán elmegy az ember hangja, tehát ha az énekórán idegesen állnak ki az emberek felelni, az régen rossz. Itt is a tanárnak kell olyan hangulatot teremteni, hogy ne idegeskedjenek.
Szóval ez szerintem nagyrészt a tanárok hibája. De nem csak az énektanároké: rengeteg tanár tanít borzalmas módszertannal. Tesitanárok, matektanárok, első osztályos tanítók tanítanak úgy, mintha sose hallottak volna semmiféle módszertani elméletet.
Persze a tanároknak se könnyű: eleve nem csak zsenik mennek a tanárképzőre (lásd ponthatár), kevés bért kapnak, gyakran a megbecsülés is kevés, nagyon az osztálylétszámok, kevés az óra. Ha egy tanár egyénileg szeretne mindenkire figyelni, az rengeteg meló. A differenciálás is rengeteg pluszmunka. Lehet úgy órát tartani, hogy a különböző szinten álló gyerekek különböző feladatot kapnak. De ha csak három csoportba osztja így a gyerekeket, akkor is háromszor annyit kell készülnie az órájára. Ezt egyáltalán nem segíti, ha növelik az óraszámot: vajon az, aki eddig a 20 órájára nem készült föl rendesen, most a 30 órára fel fog? Vagy esetleg aki a 20-ra felkészült, nem fog-e a 30-ra kevésbé precízen készülni?
Imádom az énektanárnômet, hiszen nem énekeltet külön, hanem csak az egész osztályt együtt. A jegyeink sem éneklésbôl van.:)
Zenefelismerést, a korszak és zenei mûfajok bemutatását osztályozza.
Persze nálunk is humorra megy az egész.:D A fiúk éneklik mindig leghangosabban a szövegeket. Magabiztosan, viccesen. Úgy korcsolyáznak, hogy rossz hallani.:D
Egy jóhangú fiú sincs nálunk. Van aki a borzalmas énekhangján énekli, van, aki a torokhangján.
Az énekóráink rendszerint nagyon viccesek, humorosak.
Személy szerint imádom ezeket az órákat.:)
16/L
És miért kell megalázni testnevelés órán a gyereket a futással, amikor mindenki tudja, hogy lomha és bénácska mozgása van?
Miért kell megalázni matek órán azzal, hogy kihívják az osztály elé, hogy leégessék azzal, hogy matek feladatot oldatnak meg vele, pedig még a tanár is tudja, hogy h**lye a számoláshoz?
Miért kell magyar órán arra kényszeríteni, hogy leégesse magát nyilvánosan azzal, hogy verset mondatunk vele? Pedig mindenki, még a tanár is tudja, hogy szegény kicsinek semmi emlékező képessége nincs.
Na, vajon miért?
Azért ebből látszik, hogy ez az emberiség történelmének csúcspontja.
Régen a nyilvános kövezés, botozás, meztelenül ketrecben közszemlére tétel volt a megalázó kategória.. Ma már csak az énekóra maradt meg.:D
Nekünk azt mondták matekon,magyaron,fizikán SZABAD röhögni.De ének órán azt mondta a tanár,hogy aki RÖHÖGNI MER ANNAK BEÍR.
Egyébként Hanna,te vagy az?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!