Miért zavarja a tanárokat ha a gyerekek puskáznak órán?
Nagyon egyszerű a válasz: azért, mert a dolgozatot a tanár nem a saját szórakoztatására íratja, hanem azért, mert visszajelzést szeretne kapni arról, hogy mit (nem) tudsz. Annak, hogy kipuskázod a leckét, semmi értelme: a tanár megpróbálja leadni az anyagot, te meg sz@rsz rá, és még el is várod, hogy év végén átengedjenek.
Én is tanár vagyok, és kijelenthetem, hogy valójában a hiba nem is benned van: a bibi ott kezdődik, hogy egy idő óta elterjedt az a szemlélet, hogy az iskola szolgáltat, és hogy minden bunkónak kijár az érettségi diploma, és legalább egy kommunikációs szakemberi (vagy hasonló kaliberű) diploma.
Pedig a képlet egyszerű: vissza kellene térni a régi, hagyományos megoldáshoz. Csak az járjon iskolába, aki tanulni akar. A tanárok eddig sem a fizetésért tanítottak. Ha tanulni akarsz, tanulj, és biztos, hogy a tanároktól minden segítséget megkapsz. Ha viszont csak puskázásra vagy képes, akkor inkább menj el segédmunkásnak napi 10 órát dolgozni. Kétkezi melósokra is szükség van, nem kell mindenkinek diploma. Csak akkor ne sírj, hogy a segélyből nem tudsz megélni...
Megjegyzem, hogy azért a tanárok 90%-a egyszer-kétszer szemet huny a puskázások felett, ha tudja, hogy amúgy az illető diák szokott tanul(gat)ni. De aki csak ebből él(ősködik), az milyen alapon várja el még a kettest is?!
"Ha viszont csak puskázásra vagy képes, akkor inkább menj el segédmunkásnak napi 10 órát dolgozni. Kétkezi melósokra is szükség van, nem kell mindenkinek diploma. Csak akkor ne sírj, hogy a segélyből nem tudsz megélni... "
A segédmunkás mért egyenlő azzal, hogy segélyből él? o.O
Eléggé lenézed a segédmunkát, és sajnálattal kell közölnöm, hogy az ismerősi körömben több olyan szakember van, aki segédmunkát végez, vagy szakmunkát, és többet keres, mint te, tanár létedre... ez az irigység? Meglehet...
Abban igazad van, hogy aki nem akar, nem kellene iskolába járnia, és aki picit is szeret tanulni, arra a tanárok szemet hunynak egy kis "sunnyogás" esetén. Nem gondolom, hogy aki a puskázás mellett van, az egyből arra gondolt, hogy mindenki kapjon diplomát, mert kettessel átment a puskázásai miatt, de ahogy látom, sokaknak át kell esni a ló túlsó oldalára, mert csak így tudja a saját világát megvédeni... Szélsőséges példákkal.
"...a tanár megpróbálja leadni az anyagot"
Ez érdekes... egy segédmunkás nem megpróbál házat építeni, vagy árkot ásni, vagy csövet szerelni, hanem megszereli, és kész... vagy nem. De ez az erőltetett "próbálkozás", amiben semmi elhivatottság nincs, az elég kínos... A többi tanár nevében kérem, hogy ülj le, egyes!
A tanári szakokon elterjedt téma az, hogy aki kicsit is kompetensnek érzi magát más szakterületen, akármennyire is elhivatott, a jelenlegi oktatási rendszer nem teszi lehetővé az elhivatottságának a kiélését, ezért elhelyezkedik BÁRMILYEN másik szakmában, ahol nincs annyi stressz, teher, nyomás, felelősség, cserébe több fizetést is kap.
Aki viszont "ha már van pedagógus képesítésem, akkor ebben helyezkedek el" módon áll a karrierje elé, az marad a szakmában, és a "ha nincs ló, jó a szamár is" elven erőlteti a tanulási szélsőségeit, abból lesznek ilyen lenéző, erőltetett, megkeseredett, szakmáját nem kedvelő (de a látszatot fenntartó) tanárok... az ilyenek miatt utálják meg a diákok a tanulást. (sajnos)
Félreértettél (talán mert valóban félreérthetően fogalmaztam). Semmi bajom a segédmunkásokkal (sőt!). És a segélyt is külön mondatban kellett volna említenem.
Viszont az tény, hogy nagyon sokan szeretnének fehérgalléros melót, és közben írni-olvasni is alig tudnak.
Az pedig, hogy "a tanár megpróbálja leadni az anyagot", nem elírás. Sajnos, gyakran úgy néz ki, hogy egyedül csak ő akarja, hogy valamit tanuljon a nebuló, miközben sem az iskolarendszer, sem a diákok, sem a szülők nem könnyítik meg a dolgát. Na ilyenkor van az, hogy engedik puskázni a nebulót, aztán vagy átmegy, vagy nem
Szerintem nem egymásra kellene mutogatni, hanem átalakítani ezt a gyatra oktatási rendszert. Manapság az iskola arról szól, hogy a gyerek beül napi 5-9 órára hogy tanuljon a leadott anyagból. Először is eleve kellene orientációs órákat tartani, hogy a gyerekek általános iskolás koruktól kezdve gondolkozzanak rajta mivel szeretnének foglalkozni. Ezen kívül pedig olyat életkörülményt kellene biztosítani nekik ami mellett látják az értelmét a tanulásnak. Szerintem a mai fiatalok azért nem tanulnak, mert egyszerűen nincs ambíciójuk, nincs jövőképük, nem tudják mire mennének vele és csak a felesleges munkát veszik ki az egészből. Hogyan várhatják el azt a diákoktól hogy mindent megtanuljanak (olyat ami nem is érdekli őket..) azért cserébe hogy utána leérettségizzenek és egyetemre menjenek, mikor mindenhonnan azt halljuk hogy diplomásként nehezebb elhelyezkedni mint egyszerű közmunkásként. ÉS akkor beszéljünk még kicsit a tanításról. A tanár nem csak le kellene adnia az anyagot. Meg kellene szerettetnie és érdeklődést kellene kiváltania a tantárgy felé a diákokból. Fogalmam sincs hogy milyen a tanárképzés az országban, de láthatólag nem túl fényes. Vidéki általános iskolákban mondhatjuk hogy foglalkoznak a diákokkal a kicsi létszám miatt, viszont ott se nyújtanak elég ambíciót, vagy jövőképet a lehetőségeikhez mérten. Alul tanítottak a tanárok. A középiskolákban meg körülbelül tízből egy tanár képes érdekesen tanítani. Tízből 5 csak leadja az órát hogy megkapja a fizetését (amit végre növeltek, szal hajrá, tanítsatok jobban) és akkor talán marad négy tanár akik valamennyire próbálják leadni az anyagot, de még mindig fogalmuk sincs hogy tudnák ezt szerethetővé tenni a diákok számára. Mindenkinek meg kellene találnia a számára kedvező szakmát, munkát és ahhoz tanulni, ahelyett hogy próbálják teletömni a fejét mindenféle emelt szintű dologgal, hogy utána örüljön ha nem bukik meg. Nem egymásra kellene mutogatni, hanem fejlődni, megbeszélni a dolgokat. Ki kellene alakítani a tiszteletet újra. A diákok tiszteljék a tanárjaikat azért mert SEGÍTENI akarnak nekik és nem azért mert elvégezték a fősulit és tanárnak hívatják magukat. A tanárok meg adják már meg a tiszteletet az ifjaknak azáltal hogy nem megpróbálják megtanítani az anyagot, hanem addig próbálkoznak amíg meg nem találják a legjobb módszert arra, hogy a diákok meg akarják tanulni az anyagot, vagy szimplán rájuk ragadjon.
Szép napot!
Ebben azert ne legyel biztos...Alapbola szorzotabla sem kell az eletbe', de felsofokon a logaritmus kb. annyira fontos, mint altalanosban a szorzotabla (mar legalabbis mernoki/it/kozgaz vonalon, egy torenesznek nyilvan nem,
de ki tudja, hogy a nebulo tortenesz vagy villamosmernok akar lenni...ezert van altalanos oktatas)
Mondjuk en husz eve is azt tartottam, hogy a negy-nyolc-x oszalyos kozepiskolak helyett inkabb a real- es humaniskolakat valositanak meg.
Kozagzbol meg minimum leadni a kozepiskola negy eve alatt, amit en tanultam ket felev alatt "kozgazdasagtan mernokoknek" tantargybol, azert, hoyg ne szavazzanak megvalosithatlan almokat hirdeto politikusokra....
De egy jo tanar nemcsak az evszamokat keri vissza toribol, hanem kepes az osszefuggeseket is elmagyarazni: "Magyarorszag az n. evi csataban gyozott" (eddig van most), "de ennek kovetkezteben az n+50 evi csataban elbizta magat es sulyos vereseget szenvedett, ezert..."stb. Ez ritka. Nagyon ritka.
Vagy a foldrajz: azota sem ertem, miert kellett bevagni, hogy xy orszagban ennyi feketeszen "terem", holott total erdekes dolgokat lehetne meselni xy. orszagrol.
De ez nemcsak a tanar hibaja is, hanem az oktatasi rendszere, ami szikar tenyeket ad at es kovetel vissza - nem torodve a kozottuk levo osszefuggesekkel.
"A logaritmus nem kell az életbe, de a halmazok igenis hasznosak. (egyszerű, de érthető példát szerettem volna. Lehet nem jó, elnézést érte.)
Szóval mutasson minden tanár olyan dolgot a "logaritmusok" mögött is, ami miatt majd meg AKAROM tanulni. (és nem az érdemjegy miatt, hanem a tudás miatt!) "
Azt hiszem, már réges rég kimerítettük az offolás tényálladékát, úgyhogy azért csak elírom, ami a begyemet nyomja...
Azt hiszem, most az van, hogy mindenkinek igaza van, csak szerre.
Mindenek előtt, nem árt tudni, hogy amit én írok, az FŐLEG a romániai oktatásra vonatkozik, ugyanis én itt tanítok (bár Mo-on végeztem). De bárhonnan is nézzük a dolgokat, nekem azzért egy kicsit csípi a szememet az, hogy az előző hozzászóló zokon vette, hogy azt írtam, hogy a tanár megpróbálja leadni az anyagot. Igen, ez így van itt is, és Mo-on is. Ugyanis mindenki mindent elkövet azért, hogy az oktatás ne tudjon normális mederben folyni. Kitalálnak mindenféle baromságot (fölösleges papírmunkák, e-napló, eszement, használhatatlan tanterv stb.), és mindezt megspékelik az alacsony fizetésekkel. Így aztán nem csoda, hogy kétféle tanerő található ma a tanügyben: egyik, aki másra teljesen alkalmatlan, a másik pedig a szent őrültek csoportja, akik hivatástudatból tanítanak, és azért, mert ezt szeretik. Én most az utóbbiakról beszéltem/beszélek.
Nem lehet normálisan tanítani úgy, hogy te is tudod, hogy fölösleges dolgokat követelnek tőled, a fontosak pedig benne sincsenek a tanmenetben. (Egy apró példa: Amerikában állítólag már nem tanítják a kézírást, nálunk pedig a 9-12. osztályban olyasmiket tanítanak, amiket normálisabb országban csak az egyetemen kérnek.) Természetesen, a tanár megpróbál jó képet vágni mindehhez, amikor bemegy órára, és legjobb tudása szerint le is adja, de senki ne várja tőle azt, hogy olyan nagyon lelkesedjen olyasmiért, amivel ő sem ért egyet.
Sorolhatnám még a hasonló dolgokat, de asszem, egy kicsit tényleg elkanyarodtunk az alapkérdéstől. Mindenkinek a saját józan eszére bízom, hogy folytassa a gondolatmenetet...
Általánosban oké, az kötelező. De mit keres gimiben, középiskolában az, aki nem akar tanulni?
Puskázással is lehet ötöst kapni - de ha elterjed, akkor az a pár gyerek is hülye lesz tanulni, aki még tanulna. Minek, ha ugyanazt kapják?
Na, képzeld el, hogy hol tartana az ország, ha olyan emberekkel lenne tele, akik anno nem tanultak semmit. Akarnál te ott lakni, ahol béna szerelők, hülye tanárok és balfék orvosok lesznek? Zdrasztye...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!