Más is ennyire gyűlölt iskolába járni?
A tanárok sem tudnak mindenkire odafigyelni külön sajnos. Az a fő feladatuk, hogy a tananyagot leadják és ez megy is nekik, de a többire, hogy magára a gyerekre is figyeljenek külön az már nehéz. Az lenne az alap, hogy egy tanár egyenlően elosztja a figyelmét x gyerek között, de ez szinte lehetetlen, mert minden osztályban van néhány problémásabb gyerek, akinek több figyelemre is van szüksége. Nézd meg ha az osztályban van egy magatartászavaros, két fiú aki meghülyült a kamaszkortól, három hisztérika, egy gyerek aki mindig a figyelem középpontjában akar lenni és mindig kitalál ezért valamit, akkor ők kollektíven el is vesznek minden figyelmet. Nálunk is voltak tanulók akiknél látta is a tanár, hogy nem is igénylik ezt az extra figyelmet amit nem kaptak meg, hiszen bementek reggel, ott voltak az órákon, ha nem is voltak kitűnők, de azért bukásra sem álltak, megvoltak a kis barátaik vagy jól elvoltak magukban.
Az már tényleg más tészta, hogy ezek között a gyerekek között nehéz kiszűrni azt, aki csendben szenved. Látszólag jól elvan, nem ordít a figyelemért, közben csak nem szeret külön műsort levágni a figyelemért, de jólesne neki is némi törődés.
Pont náluk lesz az, hogy úgy emlékeznek vissza a sulira, hogy elhanyagolták őket.
De pont az a helyzet, hogy itt senki sem hibás. A tanár nem látta, hogy kell oda is az extratörődés, a gyereknek meg nem ötelessége, hogy rinyáló természete legyen.
"A tanárok sem tudnak mindenkire odafigyelni külön sajnos. Az a fő feladatuk, hogy a tananyagot leadják és ez megy is nekik, de a többire, hogy magára a gyerekre is figyeljenek külön az már nehéz."
Az volt különösen nehéz, hogy csak és kizárólag az állandóan piszkálódó, "tanár kedvenceinek" lehetett mindig igaza. Szinte gyerekeiként szerette, dédelgette őket. Az ő családi eseményére is meghívta őket stb, szóval nem "szokványos tanár-diák viszonyról" volt szó.
Mindig csak nekik lehetett igazuk, valamint ha az akit bántottak, megpróbálta megvédeni magát, azt is mondta: nem kíváncsi arra amit az illető mondani szeretne, mert "X és Y (a két kiskedvenc) már mindent elmondtak".
Egyeztették mikor miket találnak ki a másikról és árulkodás előtt már eufórikus állapotban voltak a gyönyörtől: "muhahahaha, most majd megint leszidnak hogy te vagy az akivel nem lehet bírni, intőt fogsz kapni, beszélni fognak szülővel" stb.
2e,ihy van. 22,hat,de azt tudja, hogy egy osztályban ő maga a tanár mutat példát hogy mit „kell“ csinálni, hogy ki készíts egy társad.
Tegyük fel, hogy nem az általad vázolt problémás gyerekről van szó, hanem egy csendes, kezdetben okos, Vida, de gyengénlátó kisdiákról. Arra nem tud odafihyelni, hogy ne gancsolják ki, hogy ne torjek el a szemüveget, hogy ne verjek a büfés orra előtt a fejét a ablak szélbe, hogy ha baj van, ne mindjárt csak ő legyen a hibás, mert nem lát jól? Miközben az iskola vállalta, a szülő jelezte előre a problémát, és közben is? Lehet próbálni védeni, de nem kell. Nem értették, vagy nem is akarták érteni, mert akkor nem várta volna el, hogy onnan lássa a táblát ahonnan ő akarja, nem várta volna el, hogy a nagy udvar másik felén meglásson egy másik diákot, hogy ne tolja le, mert össze keverte egy iskola társával a régi tanárát és tegezve köszönt neki.
Értem, hogy sok gyerekre nehéz figyelni, főleg ma, amikor nem is nevelnek sokat, de bizonyos helyzetben mégis kellene. Eközben a kis kedvenc azért is ötöst kap, mert felaoporte az általa korábban szándékosan kiszórt morzsát, amit a tanár csak fel söpörnk látott. Sőt, ötös kap, mert időben beért órára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!