Miért kivételeznek ilyen durván egyes tanárok? Lehet ezzel kezdeni valamit?
Valószínűleg tudja a tanár, hogy a két gyereken kívül másnak nincs komoly célja az angollal. Lehet, hogy ketten éppen nyelvvizsgára készülnek, és ezért foglakozik velük jobban a tanár.
Amúgy közületek hányan jeleztétek, hogy ti is többet szeretnétek beszélni, és hogy zavar amiért titeket kevesebbszer szólít fel? Gondolom nem sokan, sőt talán van olyan köztetek, aki még örül is annak, hogy a két srác levette róla\rólatok az órai munka terhét.
"jó meglátások, vélemények hangzottak el korábban mindenkitől"
Mégis mi a fenéből gondolod, hogy a mondandód tartalmát elemzi, nem a nyelvi képességeidet?
#1 Ember, azzal kezdődik a kbsztott kérdés, hogy kéttannyelvű osztály. Tudod mit jelent ez??? Gondolom nem, ha így írsz. Tudod, bizonyos tárgyakat angol nyelven tanulnak, angolul kellajd belőle érettségizni. Szerintem nem csak annak a két gyereknek van szüksége arra, hogy gyakorolja a szóbeli megnyilvánulást.
Kérdező! Az a baj, hogy nem tudtok vele mit kezdeni. Tanárhiány van, ennyiért nem fogják kirúgni, mert nincs más a helyére. A volt gimimbe is visszavettek egy tanárt, akinek korábban viszonya volt egy diákkal, bunkó volt a tanárokkal, szrt se tanított az óráin, szimplán azért mert kb nem volt más, aki földrajzot taníthatna a kéttanos osztályokban. Ehhez képest az, hogy valakinek úgy rossz a módszertana, ahogy van, az semmi.
Azt tudom javasolni, hogy a beszéd fejlesztését próbáljátok meg a tanórán kívül intézni. Ha csak kisfilm megvitató óra, akkor ezt lehet tanár nélkül is, egymás között. Vagy baarátkozhattok online játékokon külföldiekkel, és akkor voice chat angolul.
"Miért kivételeznek ilyen durván egyes tanárok? Lehet ezzel kezdeni valamit?"
Lehet. Megkérdezni a tanárt, hogy mi az oka.
"mi már semmit nem csinálunk"
Hát csináljatok! Ha a beszédet akarjátok gyakorolni, akkor gyakoroljátok: amíg ő azzal a kettővel beszélget, ti meg beszélgessetek (persze angolul!) egymással. Nem hinném, hogy meg van tiltva... Akkor mire vártok?
"azt csinálunk közben amit akarunk"
Tehát akár oda is figyelhettek a filmre. Miért nem figyeltek oda rá? Csak rajtatok múlik.
"azzal a 2 gyerekkel beszélget"
És ti közben? Miért nem beszélgettek ti is ugyanarról egymással, hogy ti is gyakoroljátok a beszédet? Hiszen azt szeretnétek, nem? Nem tilos.
"Ha valaki akar mondani valamit akkor meghallgatja, de nem igazán reagál/figyel rá."
Ha kérdéseket tennétek fel neki, akkor valószínűbb, hogy válaszolna, reagálna. Akár a megnézett filmmel kapcsolatban, akár az annak kapcsán felmerülő témákkal kapcsolatban - akár egyenesen azzal kapcsolatban, hogy miért úgy zajlanak az órák, ahogy.
"az osztályunk döntő többsége értelmes, és jó meglátások, vélemények hangzottak el korábban mindenkitől, kultúrált stílusban."
Akkor hogyhogy egész eddig még egyik értelmesnek sem jutott eszébe kultúrált stílusban hangot adni annak a meglátásnak, hogy talán máshogyan jobb lenne az ilyen beszélgetős angolóra?
"És úgy osztályoz hogy random órai munkára meg feleletre beírogat ötösöket."
Vagyis pontosan azt osztályozza, amit az English speaking óra feladata fejleszteni: a spontán beszélgetést. Ráadásul nem ketteseket ad meg hármasokat, hanem ötösöket (csak épp kiszámíthatatlan, hogy melyik órán, ami azért lehet, mert nem előre betanult szövegeket akar visszaböfögtetni, hanem arra kíváncsi, hogy valójában mennyire vagytok képesek szóban használni a nyelvet spontán módon). Most komolyan már az is baj, ha ötösöket ad? :D
"A többi tanárnak hiába mondjuk hogy mi így nem fejlődünk"
Az, hogy nem érzitek, még nem jelenti azt, hogy valóban nem fejlődtök. Komolyan.
Mindenesetre kommunikációs készségben még tényleg van hova fejlődnötök: mondjátok meg neki, hogy mit szeretnétek, hogy jobban érezzétek a fejlődést! De ha mondjuk több új szót akarnátok tanulni, akkor ahhoz valószínűleg kéne valami könyv, amiben össze vannak gyűjtve azok a szavak, amiket érdemes lenne a szinteteken megismerni, begyakorolni, vannak hozzájuk feladatok, stb. - na de akkor valami könyvet bújnátok, ahelyett, hogy arra használnátok az órát, amire kitalálták: beszélgetésre.
#4 Hiába szólunk ha leszarja magasról. Osztálytársam pl ma felvetette a filmmel kapcsolatban hogy szerinte nem volt értelme ennek x nézőpontnak benne, a tanár meg hümmögött egyet aztán rögzön megkérdezte az leült az említett 2 gyereket hogy mit gondolnak, és onnantól nem is figyelt másra. Egyszerűen nem tanítani akar hanem dumálni, ennyi.
""És úgy osztályoz hogy random órai munkára meg feleletre beírogat ötösöket."
Vagyis pontosan azt osztályozza, amit az English speaking óra feladata fejleszteni: a spontán beszélgetést. Ráadásul nem ketteseket ad meg hármasokat, hanem ötösöket (csak épp kiszámíthatatlan, hogy melyik órán, ami azért lehet, mert nem előre betanult szövegeket akar visszaböfögtetni, hanem arra kíváncsi, hogy valójában mennyire vagytok képesek szóban használni a nyelvet spontán módon)."
Öhhhhh nem egészen. Mi meg se szólalunk egyik órán se már hónapok óta, csak nézzük azokat a k*rva filmeket. Aztán mikor csipog neki a kréta hogy jegyet kéne adni mert nem lesz osztályozható a gyerek (egy másik tanárunk mondta hogy van ilyen automatikus értesítés) akkor mindenkinek beír egy ötöst. Egyébként azt szoktuk, beszélgetünk, de attól nem fejlődünk. De örülök egyébként, hogy a mi hibánk, hogy egy tanár b*szik tanítani...
"beszélgetünk, de attól nem fejlődünk"
1. Egy csomó diák (és tanár) meg arról van meggyőződve, hogy pont attól fejlődne, ha többet beszélgethetne az órákon, nem pedig mindenféle mással telne az idő...
2. Ha jobban tudjátok, hogy mitől fejlődnétek, beszéljetek az angol munkaközösség vezetőjével, hogy szüntessék be ezt az English speaking órát, mert semmi értelme, és mondjátok el neki, hogy mit szeretnétek helyette - vagy kérjétek meg, hogy legalább magyarázza el, hogy mi értelme van, mert nem értitek.
"örülök egyébként, hogy a mi hibánk, hogy egy tanár..."
Te kérdezted, hogy lehet-e vele kezdeni valamit, hát elmondtam, hogy mit kezdhettek vele.
#8 Nem is indít az iskola több kéttannyelvű osztályt mert belátták hogy nincs értelme. Ezt beszéltük a másik angol tanárunkkal. Szóval legalább ennyi előny származott a dologból, hogy több gyerek már nem esik bele abba, amiben mi most vergődünk.
#9 Jogos, jogos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!