A tanároknak miért fétisük az órai "aktivitás"?
16
Semmi rosszat nem csináltál, ne törődj a megkeseredett, életunk, idióta tanárokkal, akik a semmiért tudnak piszkálni.
"Jaj milyen undorító válaszolók vannak itt..."
Most pont ugyanazt csinálod, amit a korábbi válaszoló, így te sem vagy különb. Ilyen "boltos Marika purgyéja" szintű megjegyzésekkel inkább jobb is, hogy elhagytad a tanári pályát A hozzád hasonló mentalitású tanárok miatt ítélik el a pedagógusokat.
Én is egyetértek az 1# válaszolóval.
Nekem volt egy osztálytársam, aki nem akart jegyzetelni, mert úgy nem tudott semmit megjegyezni, viszont hallás után mindent megjegyzett. Összesen egy tanár engedte neki, hogy ne írjon. Még pótvizsgán is volt, aztán estin úgy érettségizett le, hogy nem írt, nem tanult semmit, majd elvégzett egy matek szakot.
Ez sokat elmond a magyar oktatás színvonaláról.
Mindig jókat röhögök, mikor azzal jönnek, hogy pl. egy finn tanár mennyit keres. Aha, csak más országokban van látható eredménye a közoktatásnak és a tanárok valóban értelmiségik.
Magyarországon a tanárok zöme átlagos képességű komplexusos ember, aki a frusztrációt a gyereken vezeti le ilyen baromságokkal.
Anno általánosban az osztályfőnökömben az volt a mániája, hogy szerepeljek ünnepeken, mert csak..És szerepeltem, pedig utáltam, igaz, hogy előtte aludni nem tudtam, és semmilyen előnyét nem tapasztaltam azóta se, de hát ez van.
"Mindig jókat röhögök, mikor azzal jönnek, hogy pl. egy finn tanár mennyit keres. Aha, csak más országokban van látható eredménye a közoktatásnak és a tanárok valóban értelmiségik."
Ott teljesen más a rendszer. Egy jó példa. Ott a diákoknak a suli biztosítja a ceruzát, radírt, stb. is. Nálunk arra nem kapnak elég pénzt az iskolák, hogy az alap dolgokat fizessék.
Ott egy nagyon fontos és jól fizetet szakma a tanár. Itt diplomás szakma létére a 8általánost végzettek lekörözik fizetésben.
Vannak rossz tanárok. De azok is azért lehetnek itt mert alapjaiban rossz a rendszer. A jók pedig még érvényesülni se nagyon tudnak.
Az egész rendszert meg kéne változtatni. Jó minta a finn.
Persze ez nem menne egyről a kettőre de nem is akkor kéne neki állni a probléma megoldásának amikor már nincs más lehetőség.
Bár csak tüntetne valaki a változasért.
Bár változás lesz. Oktatás nélkül mindegy milyen a rendszer vagy a tanárok. Probléma megoldva lassan.
23
Lehet a tanárok nagyrésze sejtette mi lenne az eredménye annak, hogy ha ilyet megengednek és el akarták kerülni.
Sok minden van amit a diákok nem értenek, nem látnak át mert ők a másik oldalon vannak. Ti pedig bele sem gondoltok ebbe.
25
"Sok minden van amit a diákok nem értenek, nem látnak át mert ők a másik oldalon vannak"
Például azt, hogy miért fontos az órai aktivitással piszkálni a jól teljesítő, figyelő, jegyzetelő diákokat, akik alapjáraton tudnak a kérdésekre válaszolni, csak nem ordibálva és nyujtózkodva (kapálózva) jeletkeznek? (tehát a kérdező kérdésére gondolok)
Elég gyakori dolog ez, én is tapasztaltam iskolás éveim alatt, igaza van a kérdezőnek, ez tényleg egy fétis náluk :D
26
Nem vagyok tanár. Ebben az esetben nem tudom. De ha végig gondoljuk a nem jegyzetelős példát akkor ott azért nagyon könnyedén problémássá válhat a helyzet ha megengedi egy diáknak.
Egyébként engem iskolás éveimben nem szívattak egyszer sem ezzel. Lehet van rá oka, lehet nincs. Látatlanban nem tudom megmondani.
Ez egy kicsit másmilyen helyzet.
Azt ugye érted, hogy ha nem lesz emelés akkor a rosszakból lesz egyre több amíg lesznek és a jókból egyre kevesebb.
Pont azért kéne változtatni az egészem, hogy a jók legyenek többségben.
Ui.: a tanáriban azért van pár dolog amihez nem kéne, hogy egy diák hozáférjen. Egyik legalapabb dolog az a dolgozat.
Ezért nem mehetsz be. De be kopogni be kopoghatsz és a kijövő tanárnak szólhatsz, hogy XY-t keresed.
Ezt nem olvastam a leírásodban, hogy ezzel próbálkoztál volna 2x-3x a 45 perc alatt.
Felteszem ezt hiányolta. A stílust nem indokolja de arról így nem is tudni milyen volt valójábban és mennyi a te sértett torzításod. Azt sem lehet tudni, hogy valóbban jól olyan kedvesen írtad-e meg a levelet vagy csK úgy gondoltad. Sokszor láttam már, hogy valaki előadta a történetét és hogy mekkora áldozat majd kiderült, kicsit megvizsgálva, hogy a valóság más és annyira nem volt áldozat. Persze lehet, hogy most úgy volt ahogyan azt te leírtad.
Még annyit a végére, hogy én már találkoztam azzal, hogy azért írt kicsit kevésbé szépen már a tanár mert kicsit meg unta már azt, hogy szinte napi rendszerességgel kell rengeteg időt eltöltenie azzal, hogy Tökéletesen megfogalmazza a levelet és abban ne legyen már semmi olyan amin problémázhat a szülő.
Én tanár voltam, és mindig úgy álltam a diákokhoz, ahogy ők hozzám. Ha egy kommentet,mint a 28, ilyen pocskondiazva írsz meg, el sem tudom képzelni, milyen lehetsz élőben, de nem is akarom.
Tudod, lehet el kéne gondolkozni, hogy ne mindig a másikat hibáztasd, a tanárod, meg nem hiszem hogy direkt nem jött ki a tanáriból, de tudod olyankor ha lyukas óra van is dolgozunk, javitunk, készülünk, úgyhogy 'ofelsege' biztos nem teadelutant tartott.
Az meg hogy itt par ember azzal a példával jon hogy oo igen amikor en iskolas voltam is ez volt... Hát tudjátok, a tanárok is jártak iskolába:) és amikor megtapasztalod a másik oldlat, hogy konkrétan szíved -lelked beleadva próbálsz előadni egy témát 45 percben (tegyük hozzá hogy pár diaknak egy 5 perces előadás is problémát okoz), és senki nem szól hozzád, meg passzív az egész osztály, akkor megértenéd, hogy miért kéne aktívabbnak lenni. De ilyen diakoknal általában azt csináltam, hogy ledaraltam az anyagot, ők leírták, másra úgysem volt igényük.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!