A matek a legértelmetlenebb, legeslegrosszabb "tan"tárgy az egész univerzumban?
Én a magyarral meg a törivel voltam így:D gusztustalan információhalmaz, javarészt logikai kapcsolatok nélkül.
Annyira szerettem a matekot, hogy tanárnak mentem, az egyik szakom a matek.
A matematikának rengeteg passzív hozadéka van, segít a kognitív képességek fejlesztésében, a logikus gondolkodásban, érvelésben és a komplex rendszerek átlátásában. Az oxfordi egyetemnek konkrétan volt egy kutatása amiben kimutatták, hogy megváltoztatja az agy biokémiáját (nem meglepő módon negatív irányba), ha valaki túl korán, 16 évesen befejezi a matektanulást.
Gyerekként amúgy én is ilyen voltam, mint te. Gyűlöltem a matekot és híresen én voltam a legrosszabb belőle az osztályban, pedig nem számítottam rossz képességűnek. Mindig csak a kettesért küzdöttem. Aztán 20 évesen rájöttem, hogy a hozzáállásommal volt csak a baj, 6 hónap alatt megtanultam a középiskolai tananyagot ötösre ugyanazzal a matektanárral, akivel korábban nem ment.
Mondjuk egy csomó hétköznapi dologhoz kell matematika. Jó, nem a középiskolás szint teljesen, de az meg olyan, hogy sokkal könnyebb akkor megtanulni, mint később, ha véletlenül szükséged lenne rá, mert mondjuk olyan pályára mennél. Annyira meg lehetetlen egyénekre szabni a közoktatást, gyorsan, pláne a hazai (emberi és egyéb) erőforrásokkat, elnézve, hogy tényleg csak az tanuljon bizonyos dolgokat, akinek tudnia kell. Meg így legalább, ha tévedtél tizenévesen, átképeznéd magad, még mindig könnyebb az átjárás egy másik foglalkozás felé.
#11 Pacsii, nekem is a matek az egyik szakom. 😁 Mondjuk a másik az pont a magyar.
(Némileg off)
#11, az a baj hogy az irodalommal és a történelemmel megteszik azt, amit a matekkal természetéből adódóan nem lehet, vagyis hasznavehetetlen információhalmazzá változtatják, elvéve a lényegét. Emiatt tényleg felesleges és utálatos mindkettő, labdába se rúg pl a matek mellett, ami (ahogy a többiek is írták) rengeteg dolgot fejleszt. Az irodalomnak az írott szövegek megértésére, értelmezésére, különböző műfajok megismerésére és minél több szövegalkotásra kellene rámennie. Törinél a törvényeket, jogot, stratégiát, politikát, gazdaságot, ezek kialakulását és elemzését kellene oktatni. Akkor azt tudnám mondani hogy ugyanannyi létjogosultsága van mindkettőnek, mint mondjuk a mateknak. Dehát ez valószínűleg csak ükunokáink idejében valósul meg, ha egyáltalán megvalósul...
Én a lelki gyakorlat (nem vallási), különböző gondolkodási- és információ feldolgozási módszerek, döntés tudománya, minőségbiztosítás, biztonságtudomány, informatika (office stb.) mellett a matematikát nevezném a legfontosabb tantárgynak.
Legjobban a matematika fejleszti a logikai gondolkodást.
Az a fajta matematika oktatás, ami jelenleg zajlik az általános- és középiskolai oktatásban, kritikán aluli.
Nem nevezném valódi matematikai oktatásnak.
Probléma látási- és megoldási módszerek nélküli, rossz szemléletmódú, sablonos feladatmegoldáson alapuló oktatás zajlik.
A valódi matematika oktatásban az 1+1-től kezdve, minden bizonyítva, levezetve zajlik, életből vett példákon keresztül gyakorolva.
Tehát gyakorlatias módon tanít gondolkodni.
Kis túlzással kijelenthető, hogy mesterséges világunk alapja a matematika. Jövőben az informatikai- és természettudományos ágazatokban még nagyobb jelentősége lesz a matematikának.
Nem, nem értelmetlen, csak azt nem képes eltalálni az oktatási rendszer, hogy bizonyos szinteken és szakmákhoz milyen mélységig szükséges azt ismerni.
Például dicsekvésre nagyon alkalmas, hogy valaki érti a kör egyenletét, de ezen felül csak az emberek 3/10000-ke használja valaha is bármire, - mégis cseszegetik vele az embereket.
Ugyanez a kategória a "hatismeretlenes egyenlet" - és barátai.
Az viszont tényleg ciki, ha valaki képtelen papíron összeadni vagy kivonni értékeket, ill. különbséget tenni kerület és terület között.
A hatismeretlenes egyenlet mellé még fel tudsz írni 5 másikat általában, abból pedig anélkül megkapod a megoldásokat, hogy bármit is tanultál volna rá... (diofantoszi egyenlet nélkül is, bár az se egy veszedelem)
Ellenben akkor én meg azt nem értem, hogy Ady b.szási szokásait miért kell megtanulnom, mikor semmi hasznát nem veszem? Konkrétan azt is megtanultatták velünk, hogy Rimbaud meg Verlaine egy hotelszobában k.rtak és egyik lelőtte a másikat (mármint pisztollyal:D), még a dogában is benne volt:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!