Egyetemen gyakori az, hogy vizsgán olyanokat kérdeznek, ami nincs benne a leadott tananyagban és a tankönyvben?
Sajnos ez a most nyolcadikos lányomeknal is előfordult már többször.
A tanár kíváncsi volt, ki mennyire nézett utána a neten a témának... No comment...
Nálunk elég gyakran volt ilyen. Műszaki egyetemre jártam, ott nem arra kíváncsiak, hogy tudsz-e magolni, hanem hogy érted-e amit tanítanak.
Éppen ezért megtanították a képleteket, összefüggéseket, definíciókat és az alapokat, majd vizsgán nagyon gyakran a mit, miért és hogyan kérdéseket tették fel.
Volt olyan vizsgám, ahol mondta a tanár, hogy egy idén az tárgyon tanult öntészeti módszert mondjak el, mondjam el hogy mire használják és amikor mindennel végeztem, egy egyszerű "miért" kérdést tett fel. Miért pont ezeket az alkatrészeket állítják elő ezzel a módszerrel és miért pont ezzel a módszerrel állítják elő ezeket az adott alkatrészeket.
Tehát igen, egyetemen elég gyakran előfordulhat, hogy nem azt kérdezik, ami szigorúan véve a könyvben volt, hanem azt, amit neked tudni kell.
Előfordul.
Többnyire azért azt kérdezik vissza, ami szerepel a követelmények között, de olyan vizsgakérdéssel is találkoztam már (turizmusföldrajz), hogy “mekkora volt a vendégforgalom Mucsaröcsögén 2011 februárjában, 2025 vagy 2026 fő?” (Nyilván a tanár se tudta, de hát “fent van a KSH oldalán, meg lehet nézni”)
A jelenlegi szakomon/egyetememen nem volt még olyan vizsgám, amit ne tartottam volna korrektnek.
Én is azt tapasztaltam 5 év egyetem alatt, amit a 4-5. válaszoló(k). Olyan nem volt, hogy sehol ne szerepelt volna a számonkért anyag. Az elég gyakori volt, hogy előadáson nem lett részletesen leadva valami, éppen csak megemlítettük, de akkor a kötelező irodalomban volt róla annyi infó, hogy pl. tudtunk róla írni egy esszét. Igaz, olyan volt, amihez hasonlót a 3. válaszoló ír, hogy mondjuk példákat kértek a "való életből", vagy érvelni kellett valami mellett (aminek nyilván nem voltak külön leírva sehol az előnyei és a hátrányai), esetleg különböző témák közötti kapcsolatról kellett beszélni úgy, hogy azok összefüggéseit korábban nem tárgyaltuk... De ha érted az anyagot, akkor tudnod kéne ezekre a kérdésekre a választ. Vagy legalábbis mondani valami félig-meddig értelmeset.
Szóval az előadások anyaga és a kötelező irodalom lefedte a számonkért dolgokat, csak hát néha azt is elég nehéz mind megtanulni. És azért az előfordul, hogy önálló gondolkodásra ösztönöznek a számonkérés során, és nem csak a bemagolt anyagot kell visszamondani.
Most zárom lassan az 5. félévem, és eddig (lekopogom) egyetlen egy tárgynál volt csak, hogy olyan elméleti kérdéseket kaptunk vizsgán, amik nem szerepeltek az órai anyagban, kötelező irodalomban. A tárgy csak egy valakinek lett 5, egy lánynak, aki 3x ment vizsgára..
Önálló gondolkodásra, problémamegoldásra sarkalló feladatok, kérdések viszont elég gyakoriak, azokat szoktam is szeretni.
Egyik barátnőm ugyanezen az egyetemen tanult, másik karon, ő viszont rendre azt mesélte, hogy inkább olyanokat kértek számon, amit nem adtak le, mint amit igen.
Ez a vizsga tele volt olyan kérdésekkel, amik kapcsolódtak az anyaghoz, de konkrétan az anyagban nem voltak benne. Hiába keresem a könyvben vagy a moodle-ra feltöltött ppt-kben, hogy mit is kellett volna oda írni, nincsen benne.
És szinte az egész évfolyam megbukott a vizsgán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!