Mi az ami szerinted a leginkább kifogásolható a magyar oktatási rendszerben?
Az, hogy akkor is megkapják a pénzt utánunk, ha szarul végzik a munkájukat.
Ha én bemegyek egy fodrászhoz és elbassza a hajam, jogomban áll egy vasat sem fizetni érte és panaszt tenni. Ha ez a fodrász mindenkivel ezt csinálja és ezért elterjed a rossz híre a munkájáról, idővel felkopik az álla.
Ha ott vagyok a szalonban és életedetlen vagyok, majd bejön valaki és azt mondja nekem, hogy én akartam hajat vágatni, ő ezt most kifizeti helyettem a fodrásznak, én meg szépen visszatörlesztem neki, akkor tudod, mi lesz? A fodrászt így is, úgy is megfizetik, magyarul teljesen mindegy, hogy mennyire szarul végzi a munkáját, a megélhetése biztosított lesz és nem fognak számítani az én igényeim, meglátásaim, panaszaim... Mehetek a sóhivatalba.
Mint ahogy a felsőoktatásban is.
Rég magánegyetemre mentem volna. Inkább odavágom a több milliós tandíjat, de legalább az intézmény értem van.
Hogy pl. kikerülnek az emberek a munka világába és azt se tudják mi van. Fizetések, alapvető jogok stb. Persze, hogy a legtöbb cég ott húz le ahol tud, meg tiszta törvénytelen, mert az emberek szart se tudnak, ha meg 1-2 tud az meg nem megy semmire, mert minél kevesebb ember tesz panaszt annál lényegtelenebb kábé.
Aztán olyankor elgondolkodik az ember, hogy egy középiskolával mi a jó francnak tanult 12 évig...
Az a fő "gond", hogy a diák minden téren maximális tudást kell hogy szerezzen és nem csak kóstolókat kap, hogy ő eldönthesse, mi ragadja meg a figyelmét, mivel szeretne foglalkozni. Az ilyen 2-3 éves tárgyakat mint a kémia, biosz, fizika, etc optatívnak tartanám meg. A matematikából és az irodalomból is csak az kellene, amit a gyerek használna is. Matekból pl a végére egy csomó felesleges fasságot is megtanultunk ami nem kell annak aki nem matematikával akar foglalkozni.
Az idegennyelvről nem is beszélve, hacsak nem kéttannyelvű vagy nyelvi tagotat, a gyerek nem tanulja meg normálisan.
Én 5 kötelező tantárgyra csökkenteném le.
- irodalom (mellette fakultációra járhat ha szeretne)
- nyelvtan
- matek (fakt is ha szeretné)
- töri (fakt is, ha szeretné)
- angol/német
- másik idegennyelv
- ternészettudomány a gyerek kiválaszthat á, hogy most föcit akar tanulni vagy bioszt vagy kémiát és ha akarja, ezt változtathatja
Máris nem kéne olyan tárgyakkal bajlódni ami nem hasznos, mert olyan tudást ad, amire nincs szükségünk és koncentrálgatunk arra, hogy ami kell azt a tökéletességre fejlesszük.
Tesi?
Ének?
Rajz?
Tesi helyett úgy csinálnék mint az egyetemen és a suli akár egy sportlétesítménnyel is szerződésben állhat a.
A gyerek kiválaszt félév elején egy sportot és eljár heti 2 edzésre.
Rajzon kiállításokra vinném, kreatív gyakorlatokat csinálnék velük ahol megismernék a művészeket és az alkotásaikat
Aki rajzolni, festeni akar annak lenne szakkör.
Énrken koncertekre vinném hogy ott ismerjék meg a különböző zenei stílusokat, játékos feladatokkal bevezetném őket a zene világába.
Aki énekelni akar annak lenne kórus.
Az iskolának lenne versenykórusa és sima kórusa, így a nem tehetséges, de énekelni vágyó gyerekek se maradnának ki.
Röviden:
- Magolni tanít, gondolkodni nem.
- Elavult.
- Merev rendszer az egész.
- Rengeteg teljesen felesleges baromságot kell megtanulni reszletesen, hasznos, életben is hasznosítható tudást nem ad.
- Szinte nincsenek is választható tantárgyak, mindenkinek ugyanazt kell tanulnia, ugyanolyan szinten (kivéve amikor már fakt van), pedig mindenki más, mindenki más érdeklődésű, máshova megy továbbtanulni.
Magolni tanít, és teljesen merev.
2016-ban érettségiztem. Nagy tudású, történelem tanárnőnk volt (tényleg az), hatvan körüli. De: Ha jelentkezett valaki (szóval nem bekiabált, jelentkezett), és kérdezni mert valamit a töri témával kapcsolatban, ahol éppen tartottunk, (akár valami gondolat ébresztőt, akár valamit, ami érdekes és jó lenne hallani róla), a tanárnő üvöltözni kezdett. Úgyhogy max. kussolni mertünk, és végighallgattuk, ahogy elmondja, kérdésnek, boncolgatásnak helye nem volt. (És ez egy elit gimi, országos első 10 között van, no comment).
gyakorlatilag mindent leírtak már.
A magyar oktatási rendszer megbukott: hasztalan lexikális tudásra épülő idejét múlt rendszer zömében alkalmatlan tanárokkal.
a KRESZ-től kezdve a pénzügyi ismeretekig számtalon olyan dolog van, ami fontosabb lenne, mint a logaritmus vagy versek bemagolása.
a mérnök főnököm szoktam mondani, hogy azért nem tartja sokra a tanárokat, mert alig van látható eredménye a munkájuknak, mégis simán megkapják a fizetésüket. Ebben azért van igazság.
Számomra felfoghatatlan, hogy a diákok zömét még középfokon sem képesek megtanítani angolul, vagy hogy ha fél osztály bukásra áll matekból, akkor sem vonják felelősségre a tanárt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!