Miért volt jó a tanulmányi átlaguk vagy a magaviseletük szerint ültetni a gyerekeket az iskolában?
A Légy jó mindhaláligban a legjobb tanulók ülnek elöl és a legrosszabbak hátul.
Ezt nem fordítva kellett volna, hogy a tanár jobban odafigyelhessen azokra, akik nehezebben értik meg a tananyagot, több segítség kell nekik?
Vagy a legtöbb iskolában úgy ültették a gyerekeket, hogy akinek a magatartása példás volt, azt azzal párosították, akinek a magatartása hanyag volt. Vagy akik jól viselkedtek, előre ülhettek, akik rosszul azok hátra.
Nem úgy kellett volna, hogy akikre többet rá kellett szólni, azt a tanár elé kellett volna ültetni és akik nem voltak problémásak mehettek volna hátra?
Illetve, többnyire a példás magaviseletű gyerekek csendesek és félénkek voltak, nem azok a fajták, akik képesek lettek volna megnevelni egy rosszcsont gyereket vagy visszatartani őt attól, hogy valamivel megzavarja az órát. Ebben az esetben miért volt bevett szokás ez a fajta párosítás?
A pedagógus tisztában van azzal hogy egy nebulója sem bízható meg egy olyan kaliberű feladattal mint a gyereknevelés. Nem ezzel a szándékkal ülteti egy padba a csíntalan csemetét a szófogadóval. Egy csíntalan gyermek mellett minimális annak a rizikója, hogy a félénk gyermek elkanászodik (ha mégis így lenne, a természetéből adódóan a félénk gyermek könnyűszerrel nevelhető), a pedagógus szemszögéből elfogadhatóbb, ha a diákja magában mulat, minthogy egy diáktársát sikeresen szabotálja az órai munkában.
A pedagógus fő feladata tudást csepegtetni a nebulók fejébe. Ezért járnak a gyerekek iskolába és ebben fogja őket a tanár hátráltatni, ha magasabb prioritást ad a gyerekek megnevelésének. Egy csíntalan diák több figyelmet és szigort igényel ahhoz hogy ne zavarja a tanórát és aktívan részt vegyen benne, ez olyan feladat ami mellett a tanárnak talán esélye sem jut érdemben segíteni az okosodni vágyókat.
Nyilas Misi korosztálya már nem az általános iskola első osztályának a padját koptatja. A diák felelőssége tanulni és segítséget kérni ha felzárkóztatásra, esetleg szaksegítségre van szüksége. Dorogi Sanyika nem önszántából kérte a segítséget és a tunyaságával folyamatosan zavarta a magánórák menetét.
Mindenkivel szemben méltányos, ha a tudásra szomjas diákok elöl foglalnak helyet és akiket nem érdekel a tanulmányi előmenetelük, hátra ülnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!