Az online oktatás eredménye a sok buta gyerek. Ezt várjátok annyira?
Természetesen tele az oldal a "Mikor lesz online oktatás újra?" kérdésekkel. Beleolvasgattam néhányba. Az egyik komment:
"Igen, a legnehezebb félévem jön, a hetedik a nyolcból (csak azért lesz nehéz, mert ötödik féléves tárgyaim lesznek, mert csak most tudom őket felvenni egy kis bukás miatt). Tudásom zéró, mert az egyetemet A-tól Z-ig szétcsaltam, így nem tudnék érvényesülni és kifogok bukni. Tudom a sok kárörvendő mondjuk ennek örülne."
Az ilyenek nem szégyellik magukat? Vagy azt, hogy semmit nem tanulnak otthon? Ezt kell várni annyira? Lassan annyi a lemaradás, hogy behozni sem lehet. Ismerősöm gyerekei általános iskolások. (4. és 5. osztály) 2 éve kb semmit nem tanulnak. A szülők is beleuntak a végére, mert a gyerekek csak küszködtek otthon. Le is maradtak. Sokszor diktálták nekik a dolgozatok megoldásait, hogy haladjanak. Gondolom máshol is ez van. A nagyobbak meg nyilván végig csalnak.
Ez mire jó?
10 igazad van, de a “nem engednek meg semmit” meg a “mindent megengednek” csak a két végpontja pl. egy skálának.
A kettő közt pedig végtelen sok lehetőség van.
Szerinted melyik szélsőség a helyes?
“ Az lesz buta és demotiválatlan”
Akkor ezek szerint motivált lesz?
Gyengébbek kedvéért:
Demotivált = nem motivált
Motivált az nyilván motivált.
Demotiváltalan (ilyen egyébként nincs) = nem motiválatlan, tehát motivált.
Ezek szerint neked mindent megengedtek, ha ekkora sületlenséget le tudtál írni.
Mist amúgy gimnazistaként nyilatkozom a helyzetről.
Én azt mondom, hogy a digitális oktatásnak nagy előnye, hogy nyugodtabban tudtam priorizálni a tárgyaim. Én nagyon céltudatos vagyok, csak azt tanulom teljes erőbedobással, ami nagyon fontos. A többit csak elvétve, gyakran puskázok, ha a lényegtelen tantárgy egyik része nem érdekel. De a puskázást ha kell megoldom jelenlétibe is. Aki csalni akar, az csalni fog, megkeresi rá a lehetőséget, akár otthon, akár suliban van. Ha valakinek meg van egy kis esze, akkor nem csal el olyan dolgokat, amiken múlik is valami. Pl én lazán csalok fizikán, mert nem lesu rá szükségem, nem kell belőle a nagyon jó jegy, mert más természettudományos tantárgyból már megvan. Felesleges energiát nem fektetek bele, hanem mondjuk irodalom OKTV-re készülök/tanulom a fontos tárgyakat.
A jelenléti csak azoknak hatékonyabb, akikben nincs elég erős elhatározás/túl béna élőben csalni.
Viszont azt belátom, hogy a társaság hiánya nagyon betett nekem, pláne, hogy amúgy kollégista vagyok. Gondolkodtam is azon, hogy visszamegyek a koliba, mert nálunk kérvénnyel volt ilyen opció, csak ugye koliba nincs olyan wifi lefedettség, hogy kényelmesen reszt tudjak venni az online órákon. Meg a barátaim sem lettek volna ott. Csak ez a kettő tartott vissza a kérvénnyel visszemenetellel.
De ha nem lennék egy kisvárosban, barátok nélkül, hanem mondjuk el tudnék jutni egyszerűen a barátaimhoz, akkor nem lennék ki a magánytól, szóval nem zavarna a digitális oktatás. Így meg csak a társaság miatt örülnék a jelenlétinek.
#13 vagyok, kiegészítem magam.
Akadály lehet, ha valakinek nincs megfelelő otthoni környezete.(Nincs elég eszköz, nincs elég helyiség, hogy minden gyerek kulon tudjon tanulni, esetleg a szülőkkel van gáz)
De amúgy ha ez eszköz és környezet adott, akkor a hozzáállás az egyetlen akadály.
Edzőként annyit tennék a motiváltsághoz hozzá, hogy majdnem 20 éve volt gyerekcsoportom. Akkor rend volt, és tisztelték az embert, kivétel egy hiperaktív gyerek.
Mostanában megkért a klubvezető, hogy tartsak a gyerekeknek edzést.
Német gyerekekről van szó, akiknek mindent szabad.
Kb a fele csapat (kisebbség, japán, török stb.) tök motiváltak voltak, hogy szeretnének vizsgára készülni.
A maradék, csakazért sem csinálta. Csak nyafogtak, nincs kedvük. Fáradtak. Volt amelyik tök ügyes volt egyébként. Mondom vizsgáztok? Nem. Miért? Nincs kedvem.
De a liberók szerint ez a helyes út.
Én a BSc-t a jelenléti oktatás alatt csináltam meg, mesteren lett online. Volt egy csaj, fölöttem járt, és a 2018/2019-es tanév januárjában közölte, hogy eddig minden vizsgán csalt, de sajnos pénzügytanból sosem tudott, mert túl sok tanár volt bent, és most emiatt csúszik. Ráadásul az már neki a 6. vizsgája volt, ha az is bukta, akkor szevasz. Pedig akkor még híre-hamva sem volt az online oktatásnak.
Személy szerint nem tapasztaltam tehát nagy különbséget. Mindkét oktatási formában voltak okosabbak, kevésbé okosok, szorgalmasak, lusták, becsületesek és csalók. Aki csalni akar, mindenhogy tud csalni, maximum tényleg akkor nem, ha 5-6 tanár bent van, és figyelik.
Hát ne haragudj, de nálunk pont úgy oldották meg az online oktatást, hogy jelenlétihez képest vért hugyoztunk ezeken a feladatsorokon. Gyakorlag mindenre annyi időt hagytak, hogy ha nem érted teljesen, nem érsz a végére és időd sincs máshonnan összeollózni, mert nézték a kis mértékű szövegegyezést is meg mindent.
Mégis sok, nem tanuláshoz köthető tehertől kímélt meg, hogy itthonról tanulhatunk. Vállalnám, hogy így szívok ebben a félévben is, a rugalmasságért cserébe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!