Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Mennyire igazságos, ha a...

Mennyire igazságos, ha a tanár féléves jegyzárásnál azt mondja a tanulónak 4,5-nél, hogy eldöntheti, hogy négyest vagy ötöst kap, de, ha az ötöst választja akkor a tanév végén maximum csak négyes lehet (akkor is, ha a második félévben csak 5 volt)?

Figyelt kérdés

Nem velem, az osztálytársammal történt ilyen még az általános iskolában 2000 körül.


Tehát pl


1. Féléves jegyek


4+4+5+5 = 4,5


A tanár azt mondja, hogy választhat, hogy négyesre vagy ötösre zárja le, de kihangsúlyozza, hogy, ha az ötöst kéri, a tanév végén a legjobb jegy, amit kaphat, a négyes, még akkor is, ha a második félévben csak ötösöket kap.


A gyerek az ötöst kéri.


Jön a 2. félév, a gyerek jegyei 5+5+5+5 és a tanár négyesre lezárja.


Volt köztük egy megállapodás, de ez nem igazságtalan egy kicsit így?


Max úgy lenne igazságos, hogy, ha a gyerekegint 4,5-re áll tanév végén akkor meg a négyest kapja automatikusan, nem?


2021. júl. 29. 22:18
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
Ki az a hulye aki felevkor kérne az ötöst? Az nem is szamit semmit, csak egy tájékoztató, h mibol kb hogy allsz. Nalunk ugy volt hogyha két jegy között álltunk akkor felevkor kb mindig a szarabbat kaptuk, ev végén meg 4,3at is feljebb kerekitettek sokszor.
2021. júl. 29. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%

Le lehet pontozni, de tanár dönti el, hogy hányast ad, nem feltétlen az átalg.


Mondok példát, mit volt idén nálunk:


Általánosságban elmondható, hogy

4,51 = jeles

3,51=jó

2,51= közepes stb


Én 4,4-re megkaptam az ötöst, mert a tanár látta, hogy nagyon sokat javítottam második félévben és odateszem magam a tanulásban. A másik gyerek puskázással, gyökér viselkedéssel 3,52-re állt, de hármas érdemjegyet kapott, mert "nem érdemli meg a négyest"


A következő tantárgynál a tanár az első félévhez viszonyított.

Ha valaki félévkor szín ötös volt, de év végére kicsit rontott és becsúszott pár négyes, vagy egy hármas, akkor hiába állt az ember 4,51-re, nem adta meg rá az ötöst, mert félévkor 4,8 volt, év végén miért adja meg az ötöst, ha romlott a teljesítménye?


Aztán a harmadik tanár pedig csak a második félévet nézte.

Ez is jófej volt, tényleg. A nagyobbaktól tudtam, hogy második félévben nehezebb anyagrészek jönnek, úgyhogy szeptembertől januárig teleszedtem magam ötösökkel, mindent szóról szóra megtanultam, hogy második félévben a nehezebb rész ne húzza le az átlagom. Sikerült is tartani nagyjából a szintet, év végén 5,00 -ra álltam és végül négyest adott. Miért? Ja, mert ha csak a második félévet nézzük, akkor már mindjárt nem 5,0 az átlagom, hanem csak 4,5. Tanár dönti el még azt is, hogy mindkét félévet nézi, vagy csak a másodikat, vagy csak az elsőt. Nekem ez is új volt. Még soha nem hallottam ilyenről, de úgy látszik, megtehetik. Nézze meg a bizonyítványom, aki nem hiszi el!

2021. júl. 29. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%
*bocs, kicsit félreírtam, szóval én félévkor álltam 5,0-ra, év végén 4,8-ra. De ha csak a második félévet nézzük, akkor csak 4,5 volt. És igen, négyes lettem.
2021. júl. 29. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
80%

Semennyire sem igazságos.

A tanév végén az egész évi teljesítményt kell értékelni, függetlenül attól, hogy félévkor pont elérte az ötöst vagy pont lecsúszott róla.

Egyébként ilyen esetben a világ legtermészetesebb dolga az lenne (ha én tanítanám), hogy felelhet az ötösért, és akkor nincs alkudozás, hanem az utolsó felelet billentené 4-esre vagy 5-ösre a félévi jegyét.

2021. júl. 29. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
89%

Még annyit, hogy az átlagot fetisizálni egyébként marhaság.

Én régen voltam diák, de akkor háromféle jegy volt: témazáró dolgozat (pirossal írták a naplóba), órai felelet szóban vagy írásban (kékkel írták be), órai munka vagy szorgalmi feladat (zölddel írták be, és ez gyakorlatilag mindig 5-ös volt).

A jegyek nem egyforma súlyúak voltak, a piros volt a legnagyobb súlyú, a kék kisebb, a zöld még kisebb. Ott pl. nem fordulhatott volna elő olyan, hogy ír két témazárót a félévben 4-esre, de felel kétszer 5-ösre, egyszer meg csinál valami szorgalmi feladatot 5-ösért, és akkor 4,6 az átlaga, és kikéri magának, ha a tanár nem ad neki csont nélkül ötöst félévkor.

Nem nagyon értem, most miért nincs így, ill. minek fetisizálják az átlagot, pedig ennél sokkal árnyaltabb értékelést tesz lehetővé az, ami nálunk volt.

2021. júl. 29. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%

Én meg eddig azt hittem, hogy nálunk Romániában szar az oktatás...


Ezt nálatok legálisan megteheti??


Nekem csak egy olyan tanárnőm volt, aki felmérőkkor nem kerekített, hanem dönthettünk, hogy pl a 8,50-re 9-est ír be, de akkor a következő jegyből levonja a 0,50-et, vagy "eltesszük", beírja a 8-ast, de akkor hozzáadja a következőhöz majd. De a kész jegyek átlagát kötelessége volt neki is kerekíteni. Pl ha első félévben 7,68-ra álltál, akkor a lezárás 8-as lett. Ha meg első félévben az átlag 8 volt, a másodikban meg 9, akkor az éves 8,50 lett.

2021. júl. 29. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
92%

Ha a témazárók jegyei:

5,5,5,1,5,5 azaz az átlag 4.33, akkor is megbuktathat, mivel van egy egyes témazáró, azaz egy témát nem tud elég jól ahogy, hogy felsőbb osztályba léphessen. Természetesen biztosítani kell a javítási/pótlási lehetőséget többször is ennek elkerülése érdekében. Szerintem ez teljesen fair.

(Nem tanár vagyok, most végeztem a gimivel nemrég)

2021. júl. 30. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%

7, ez baromság, ev végén az egesz eves munkádat kell nezni, ha van 5 egyesed, es 15 otosod akkor se bukhatsz meg, mert nem egyesre allsz. Loszart se erdekel h tudod e az anyagot.


5, Ez nalunk most is igy volt ( tavaly vegeztem ) súlyozott átlagnak hívják, az enaplo egybol ezt írta ki. En is szerettem, igy a sok hulye nem mehetett at egy kis szorgalmi otossel, ugyh a temazaroi egyesek voltak… mert nem egyenrangú jegy.

2021. júl. 30. 00:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:

Érthető, hogy a tanár dönti el, hogy ki mit kap, de én továbbra is úgy vagyok vele, hogy


Tanév közelén a gyerek 4,5


Tanév végén ha csak a félévet nézzük 5,0, ha az egész évet akkor 4,75, tehát javított is 0,25-öt az átlagán a tanév végére.


4,5 -nél azt mondja a tanár, amit fent leírtam.


Így kapja meg a 10 éves gyerek félévkor az ötöst, mert azt választja.


Majd év végén amikor csak ötösei voltak és ennek hála már 4,75-re áll, tehát 0,25-el javított a tanár beírja a négyest, mert ebben egyeztek meg.


Én úgy érzem, ha azért javít a jegyein én csak ötösöket kap, megérdemelne egy annyit, hogy akkor ne írják be automatikusan a négyest, hanem felelhessen az ötösért.

2021. júl. 30. 01:17
 10/13 Katona Dius ***** válasza:
100%
Nálunk volt egy tanár, aki úgy csinálta, hogy akár félévkor, akár év végén, ha két jegy között volt a diák, akkor felajánlotta neki a felelést a jobb jegyért. Annyi, hogy a felelet témája az egész éves anyag volt, bármibe belekérdezett az abban az évben tanultakból.Sokan nem merték megpróbálni, mert nehogy már az egész éves anyagból kelljen felelni. Én mindig megpróbáltam, ha úgy alakult, hogy nekem is fel lett ajánlva. Minidg megkaptam a jobbik jegyet. Ha a felelet nem is volt kifogástalan, már azt is díjazta, hoyg megpróbáltam.
2021. júl. 30. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!