A távoktatás olyan lemaradást fog eredményezni, amit évekig tart majd ledolgozni, ha egyáltalán sikerül?
Azt már eddig is tudni lehetett a tanárok és a diákok beszámolói alapján, hogy a távoktatásra való hirtelen átállás hatalmas káoszt okozott a magyar iskolákban.
De nem csak nálunk, hanem más országokban is.
Egy tanulmány a 8 hétig tartó hollandiai iskolabezárások hatásait vizsgálva arra jutott, hogy az általános iskolások körében a távoktatásnak nagyjából olyan volt a hatása, mintha ebben az időben szinte teljesen kimaradtak volna a diákok az oktatásból. A vizsgák alapján a diákok általános képességei is romlottak, viszont sokkal nagyobb volt a visszaesés a konkrét tananyagot ellenőrző kérdéseknél.
Egy németországi hatásokat vizsgáló kutatásból az derült ki, hogy a jelenléti oktatásban elérhető közvetlen tanári segítség hiányát leginkább a rosszabb tanulók érezték meg, akiknek nagyjából felére csökkent az órai részvételen kívül tanulással töltött ideje az online oktatás hatására.
Egy amerikai kutatás azt mutatta meg, hogy a gazdagabb, jobb internet hozzáféréssel rendelkező régiókban a karantén idején több internetes keresés irányult online iskolai tananyagokra, amiből arra lehet következtetni, hogy a magasabb osztályhelyzetű diákok könnyebben tudnak alkalmazkodni a távoktatáshoz.
Ugyanez derült ki egy angol diákokat vizsgáló kutatásból is.
Egy másik amerikai kutatás pedig azt mutatta meg, hogy egy matematikai témájú e-learning oldalon az év elejéhez képest az irányítószámuk alapján alacsony jövedelmi hátterű diákok által elvégzett feladatok száma 41, a közepes jövedelműeké 31 százalékkal csökkent, miközben a jómódúaké nem változott.
Milyen károkat fog okozni még a távoktatás, és ezeket mennyi idő alatt heverjük majd ki?
Az alsós diakok,az 5.-esek és a 9. osztalyosok különesképpen meg fogják érezni a "szabdság" hátrányait.
Én azokat is fogom nagyon sajnalni,akik úgy mennek majd középiskolába,akik teljesen új dolgokat fognak tanulni-csak digitálisan.
Reméljük,már nem kell többet távoktatásban eltölteni.
Én személy szerint a távoktatást már csak a legutolsó járvány elleni fegyverként vetném be.
Egyrészt,a nagy hátranyai miatt,a diakok jóformán csak a tanagyag töredékét tanuljak meg digitális munkarendben.
Másrészt,a diákok jelentős része ugyanúgy eljár csoportosulni,ahogy meg ugyanúgy terjed a vírus.
Szóval így el is veszti az egyetlen értelmét is.
Igen, minden tanár ismerősömtől ezt hallom vissza. A kicsik egyértelműen meg fogják sínyleni, alsóban még sokkal jobban alapoz a fizikai jelenlétre az oktatás. Nem lehet megfogni a gyerek kezét és megmutatni neki a “b” betűt Zoomon keresztül, de általában nagyon sok mozgásos, éneklős, mondókázós, rajzolós, koronggal/dobókockával/hasábokkal számolás, élményalapú tananyag van. Ez az amit a szülő ha próbálkozik se tud bepótolni, mert nem pedagógus.
És igen, aránytalanul rosszul érinti a szegényebb rétegeket és azokat a diákokat akiknek valamilyen plusz segítségre van szüksége. Van egy ismerősöm aki halmozottan hátrányos helyzetű gyerekekkel dolgozik, na ők teljesen kiestek a rendszerből idén. A szülők azok közmunkások, munkanélküliek vagy isznak, a házban nem hogy tablet/számítógép/internet nincs de még fűtés se nagyon, ráadásul nekik még speciális fejlesztésre is szükségük lenne mert az összes SNI-s. El tudod képzelni mennyit haladhatott nyelvtanból egy szegénységben élő, elhanyagolt, internethez nem hozzáférő, diszlexiás, autista hatodikos gyerek az elmúlt évben. Közülük lesz aki soha nem fogja behozni.
#5: És ami talán sokaknak nem magától értetődő: Nem csak a technikai feltételek nem adottak, értve itt a számítógép, internet stb a tanárnál és a gyereknél. A tanárszakma el van öregedve, a tanárok analóg módon dolgoztak eddig, a rendszerszintű feltételek nem voltak adottak eleve a digitalizált tananyag létrehozásához és a tanárok IT ismerete is kifejezetten hiányos. Így pedig sem a módszertan, sem a tananyag nincs meg ahhoz, hogy eredményesen lehessen tudást átadni online.
#1
Ha nem lenne online, akkor is le lenne maradva. Már most látszik a lemaradás.
Olyan dolgokat is tanítanak, aminek a hasznát se veszed, olyan dolgok rovására, amik kellenének. Elég csak egy hozzászólást elolvasnod egy kiírás alatt és látod, hogy meglett a hatása...
Egy csomó felesleges hülyeséget tanul meg a gyerek és gyenge alapokkal megy az egyetemre.
A másik meg, engem otthon tanítottak meg olvasni, mert azt mondta a tanítónk, hogy nem tud megtanítani rá.
Anyukám leült velem, másnapra már olvastam.
Mondjon akárki akáemit, az elsős tanárok feladata írni, olvasni (is) megtanítani a gyereket. A tanár nem végezte el a feladatát.
Anyukámat és az osztálytársait az iskolaban tanították meg olvasni.
Engem otthon.
Ma meg kb a gyereknek tanítsd meg a tananyagot, csak vizsgázni küldd be...
Anyukám és a vele egykorú ismerősei, barátai meg rokonai alap dolgokat tudnak még mindig, amiket az általanosban tanultak, képesek helyesen írni, fejben osztanak, szoroznak, összeadnak, kivonnak, ismerik az országunk földrajzát, a történelmet.
Ja és internet nélkül írtak leckét.
Miért? Mert a lényeget tanították nekik a tanárok és a tanárok tanítani mentek be.
Egy mai gyereknek meg egy öt mondatos beadandó megírása is nehézséget okoz, mert azt se tudják, hogyan kezdjenek hozzá.
Nálunk a tanárok már más vilagban éltek, az alsós ofőm nyelvtanórák helyett beszélte meg azt, ha két gyerek összekapott a szünetben, ami nem is érintett senkit az osztályból, csak őket - ahelyett, hogy tanult volna velünk...
Gimiben is nagyon sok felesleges óra, tananyag meg hozzá nem értő tanár volt, akiknek a legtöbbje már csak a nyugdíjt várta és addig akarta kibírni valahogy.
Tisztelet a kivételnek és elismerem, hogy nem mindig van így, mert azért vannak jó tanárok, de a 25 évest megállítod az utcán, hogy sorolja el neked a tájegységek neveit, nem fog menni, ahogy azt se tudja majd, hogy milyen országok vannak körülöttünk, a történelemmel is hadilábon állajd, nem tud majd százalékot számítani, mindenhez számológép kell majd.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!