Más is úgy érzi a középiskolás/gimnáziumi éveire visszanézve hogy a diákok rengeteg idejét elpazarolta a rendszer az életben szükségtelen és/vagy olyan anyagokra amelyeket már általánosban átvettek?
Hogy pl. énekórák helyett több hasznos készséget tanulhattak volna (elsősegély, pénzügyi ismeretek hogy a szerencsétlen gyerek később ne adósodjon el stb.) De más tantárgyak anyagát is le lehetett volna rövidíteni ha az már volt általánosban. És kötelező olvasmányok közül is lehetett volna kivenni párat és azoknál tanulságosabbakat betenni (pl. általánosban Állatfarm és 451 Fahrenheit, középiskolában pedig 1984 és Szép új világ).
Lehet hogy azért mert már nem vagyok olyan fiatal de szerintem az idő sokkal fontosabb erőforrás az életben mint azt sokan hiszik és hiba elfecsérelni évszámok és versek bebiflázásával, függvényekkel stb. ha nem olyan szakirányba akarsz menni ahol ez hasznosítható.
Alapvetően a tanulásnak nem az a célja, hogy észben tartsuk azt, amit elsajátítunk (persze, hogy felejtünk) és az se vezetne sehova, ha csak azt tanulnánk meg, amire közvetlenül szükségünk van.
A tanulással az agyat tréningezzük, javul a szövegértésünk, a logikai készségünk, a rövid-és hosszútávú memóriánk, gyakoroljuk az összefüggések keresésének képességét.
A testnevelésre is nagyon nagy szükség van! Én például nem sportoltam egyesületben, csak gyógytesire és gyógyúszásra jártam, de közel sem minden tanévben, mondjuk ötödiktől tizenharmadikig kb a tanévek felében. Szerencsére kialakult bennem egy közepes-közepesen erős igény az egészséges életmód irányában, de azt tapasztalom, hogy rettenetesen rossz az állóképességem és lassan fejlődöm (orvosok vizsgálgattak már néhány dolgot ezzel kapcsolatban, minden negatív). Ezt végső soron arra tudom visszavezetni, hogy az iskolákban a tesi semmit se ér, a gyógytorna kb nulla volt, tehát sohasem érte ilyen jellegű, sportból származó fizikai megterhelés a szervezetemet, így jelentős hátrányból indulok.
Tehát főleg az egyesületnél nem sportoló gyerekek számára rettenetesen fontos lenne a tesi, mert ha egyesületben nem sportolnak, valószínűleg máshol sem fognak, vagy közel se eleget. A gyógytesik meg amúgy sokszor nudlik voltak.
A testnevelésre szükség van. El kellene felejteni a kötélmászást, magasugrást, szekrényugrást (már csak azért is, mert ezek az órák abból állnak, hogy sorakoznak a gyerekek és ki-ki ugrik 3-4-szer a 45 perc alatt), ehelyett én személy szerint helyes futótechnikától kezdve a kosáron, kézilabdán át a zenés aerobic-ig mindent el tudnék képzelni, sőt, egy futurisztikus iskolában még néhány fittneszgép is lehetne.
Ja és én például azt hiszem 6-7-ben fel voltam mentve rendes tesiből enyhe gerincferdülés és erős hanyagtartás miatt. Nehogy többet mozogjon a gyerek... (Tudom, ugrálás, de akkor is...)
Egyik tantárgy sem felesleges és alapvetően egyik tananyag sem az, lásd első bekezdés. ELLENBEN kontraproduktívnak ítélem meg azt, hogy minden tárgyból lenyomják a gyerekek, tinik torkán a száraz tananyagot, tekintet nélkül arra, hogy ők humánosabbak, reálosabbak és milyen irányban tanulnának tovább.
Több fejlesztő jellegű feladat lehetne, a tanórák és MAGA A TANANYAG lehetne interaktív. Engem a reál irány érdekelt, humánból lenyomták a torkomon a rengeteg tananyagot (reál büfészakra jártam, hát sokszor ott nem volt ekkora anyag vizsgán ugyanennyi idő alatt), amiből semmit se volt időm megtanulni. Helyette végigmehettünk volna a fontosabb írókon, költőkön, történelmi eseményeken interaktívan, az anyagot színessé, érdekessé, emlékezetessé téve.
A bioszból hiányolom azt, hogy mondjuk megtanuljuk az egészséges életmód alapjait, a kémiából azt, hogy a hétköznapi vegyszerek (biztonságos, nem az, környezetbarát) alapjait, fizikából egy kis tűzvédelmet, munkavédelmet, érintésvédelmet (nyilván tini szintjén), a készségtárgyakból a varrás, főzés, sütés alapjait. Igen, ez a szülő dolga IS.
Egyébként én brutálisan sokat tanultam a gimiben, kegyetlenül sokat, bár ezt magamnak is köszönhetem.
A 7 év alatt (hatosztályos, majd abból át 4+1 osztályosba) átlagosan 7 tanóránk volt naponta, ami azt jelentette, hogy 14:25-kor végeztünk....
Hogy lehessen viszonyítani, milyen korú/nemű ember vélekedik így: 28N
12
Ja igen, azt nem írtam.
Nyolcadikig sorban álltunk, hogy a 45 perc alatt kétszer ugorjunk. Kb kilencediktől nem volt hajlandó átöltözni az osztály, akkor veszekedésből állt a 45 perc (a tesitanár volt az ofő is egyben), néhányszor még röpi volt, de az főleg a mi szintünkön abból állt, hogy kb 45 percet ácsorogtunk.
Ma meg nem bírok ki barátokkal egy 70 kilométeres, egész napos, lassan tekerős, ezerszer megállós bringatúrát, pedig imádnám. Persze, többek között mert egész gyerekkoromban és tinikoromban nem volt terhelve a szervezetem.
A 2000 méter futás nálunk se volt kedvenc, dehát sehol sem volt az. Pedig a futás alapvetően közkedvelt sport, sokan kezdik el maguktól már tiniként is. Tesiórán lehetne pár korszerű futóedző tréning is, intervallum edzés vagy amik vannak.
13
Az hogy rossz az állóképességed, nem teljes mértékben a tesi óra rossz "minősége" miatt van! Sőőőt....
Sokan xartak bele a tesi órába, (én is:D) mégis azon kívül kondiztak-fociztak stb.
Én pl kondiztam.
"Persze, többek között mert egész gyerekkoromban és tinikoromban nem volt terhelve a szervezetem."
Ez nagy részben a te hibád, sajnálom, de jó hír hogy az általános erőszint-állóképesség felnőtt korban is jól fejleszthető.
Amúgy középiskola után mit csináltál ? Akkor is punnyadtál ?
Ha az általános és a gimi ilyen rossz volt testnevelés szempontjából, akkor bőven lett volna időd javítani utána!
Bocsi a nyers fogalmazás miatt.
14
Azért 10-18 éves emberektől ne várjuk már el, hogy maguktól kezdjenek eleget sportolni, azt megfelelő módon tegyék, persze a szabadidő terhére (mert ugyan van tesióra, de minek), úgy, hogy esetleg a szülő nem is engedi (például iskolai eredményekhez köti) stb...
15
Nem is kell tudatosnak lennie, nyugodtan biciklizhetsz a barátaiddal vagy fogócskázhatsz, vagy görkorizhatsz...akármi
Ha falusi, ha városi vagy, szinte mindenütt van kosárpalánk, vagy valami focipálya.
Ezért is látom feleslegesnek a tesi órákat, főleg hogy a mostani időkben már heti 5 van (?!)
Aki punnyadni akar az úgyis megoldja.
Nekünk anno heti 2-3 volt, de az is nyűg volt.
Maradjunk annyiban hogy tudtál volna mozogni, ha akartál volna...
16
Úgy kell megcsinálni a tesit, hogy ne legyen nyűg és például egy 12-14 éves, nagyvárosi, esetleg igen szigorúan fogott, esetleg barátokkal nem rendelkező gyerektől ne várjuk el, hogy magától fog intenzíven sportolni heti 5 órát. Mert ennyi kell.
De a te gondolatmeneted alapján az egész iskola felesleges, mert megtanulhatja az anyagot a barátaival...
17
Egy szóval se írtam hogy az egész iskola felesleges!
19
Rosszul értelmezed, az eredeti kérdésben is csak a "töltelék" tananyagokról volt szó, én pedig a testnevelésről beszéltem.
Korábbi válaszomban pedig kifejtettem hogy ha ezek a "töltelék" órák megszűnnének több idő maradna a többi tantárgyra/otthoni tanulásra stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!