Más is úgy érzi a középiskolás/gimnáziumi éveire visszanézve hogy a diákok rengeteg idejét elpazarolta a rendszer az életben szükségtelen és/vagy olyan anyagokra amelyeket már általánosban átvettek?
Hogy pl. énekórák helyett több hasznos készséget tanulhattak volna (elsősegély, pénzügyi ismeretek hogy a szerencsétlen gyerek később ne adósodjon el stb.) De más tantárgyak anyagát is le lehetett volna rövidíteni ha az már volt általánosban. És kötelező olvasmányok közül is lehetett volna kivenni párat és azoknál tanulságosabbakat betenni (pl. általánosban Állatfarm és 451 Fahrenheit, középiskolában pedig 1984 és Szép új világ).
Lehet hogy azért mert már nem vagyok olyan fiatal de szerintem az idő sokkal fontosabb erőforrás az életben mint azt sokan hiszik és hiba elfecsérelni évszámok és versek bebiflázásával, függvényekkel stb. ha nem olyan szakirányba akarsz menni ahol ez hasznosítható.
Ugyan úgy leszartad volna.:D
Amúgy tény, hogy elég laza a négy év, de nem baj az.
Kezdjük ott, hogy nagyon sok olyan tananyag van, amire képtelen vagyok visszaemlékezni, de anno ötösre tudtam. Mivel minden tanárnak a saját órája volt a legfontosabb, ezért mindegyikből olyan mennyiséget vártak el, hogy megtanuljunk, mintha mi azzal akarnánk foglalkozni felnőtt korunkban. Nekem ebből kiindulva abból állt egy nap, ha épp nem volt fakt, hogy hazaértem, megkajáltam, aztán szépen megírtam a leckét meg tanultam a zhkra meg amúgyis óráról órára kellett készülni, mert, ha röpit íratott a tanár, nem volt kötelessége bejelenteni.
Este nyolc körül végeztem, de, amikor faktos voltam, akkor volt, hogy este nyockor végeztem mindennel és akkor ültem neki tanulni a faktos dogára...
Ha épp nem volt faktos doga vagy amikor nem voltam faktos, akkor, ahogy írtam, este nyolckor végeztem. Akkor 10 körül ágyba kerültem, szóval volt 2 óra szabadidőm.
Ritka volt az, hogy épp ne lett volna valami a következő napra. Ha épp örültem, hogy csütörtökön nincs doga, kedden bejelentettek egy-két nehezebb dogát csütörtökre...
Belegondolva, a kamaszkorom lényegében a tanulásra ment el és feleslegesen, mert sok dologra nem emlékszem. Ha csak azt tanították meg volna, amit egy embernek illene tudnia, akkor is ugyanitt tartanék és legalább a kamaszkorom emléke nem csak a tanulásból állna.
Ami a tesit, az éneket meg a rajzot illeti:
Az éneket akkor szerettem, ha csak énekeltünk, jó kikapcsolódás volt, ráadásul az egyik énektanár nem népdalokat, hanem magyar slágereket énekeltetett velünk.
Ezt élveztem.
Azt nem, amikor elméletet tanultunk.
Rajzon is szerettem rajzolgatni, nem voltam tehetséges, de a tanár nem azt nézte. Ha valaki tehetséges volt, azzal leült beszélgetni, hogy ilyen-olyan lehetőséget javasol neki a fejlődésre, aki nem volt tehetséges, azt meg hagyta rajzolni.
Amikor valamelyik tanár elméletet akart tanítani rajzon azt nem szerettem.
Pont az ének meg a rajz az olyan idő, amikor nem kell a felesleges plusz tudás, hanem csak kapcsolódjanak ki a diákok heti kétszer 45 percre.
A tesi meg arra lenne jó, hogy átmozgassa a gyerekeket, de ami a legtöbb iskolában folyik tornaóra címén egy vicc.
Amikor én jártam iskolába csak heti 2 és fél tesi volt, tehát nem egymás nyakán tesiztünk, de így is alig mozogtunk, esetleg a két véglet volt. Vagy a tüdőnket a földre köptük cooper futásnál (nulla rákészüléssel, mert rákészülni ugyan nem tesin kell, hanem otthon... lol) vagy ültünk a sarokban és néztük, hogy az osztálytársnőnk hogyan vizsgázik le a pár mozdulatsorból álló talaj meg gerendagyakorlatokból (ahol levont a tanár olyanokért jegyet, hogy nem tudtál cigánykerekezni, kézen állni, etc), aztán mentünk röpizni, ahol meg pláne nem mozogtunk. Mondjon akárki akármit, de a gimis röplabda nem mozgatja át rendesen a gyerekeket.
Volt amúgy, hogy a tanárnő has meg hátizom gyakorlatokat csináltatott velünk, kb havonta egyszer mert amúgy meg mindig abban a k.rva nagyteremben voltuk és röpiztünk vagy a talaj+gerenda+helyből távolugrás vizsgákat csináltuk tovább...
Én szeretek nagyon gimnáziumba járni.
Ha odafigylesz órán,nem is kell sokat tanulnod,jóformán csak a hazit kell megírnod és átismételned az órai anyagot.
Igen, még általános iskolában is, bőven elég lenne alsó tagozat végéig az éneket, és a rajzot letudni.
Hiszem emlékszem 4. vagy 5. osztály végén jött be sok új tantárgy... mint pl a kémia, földrajz, idegennyelv.
Középiskolában már a testnevelést is kivenném, hiszen aki nem akart tornázni az úgyis megoldotta a kibúvót, évvégén pedig csinált 1-2 felmérőt és megvolt a kettes.
Rendszeresen csinálták ezt kitűnő tanulók is!
7 éve voltam középiskolás, akkor nem volt ritka a napi 7-8 óra se...és ezután még igazodni kellet a tömegközlekedéshez.
Sokszor este 6 órára értem haza.
Mióta dolgozom még sose tartott ennyi ideig a munkaidőm... :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!