Mit szóltok hogy megint CSAK írásbeli érettségi lesz?
Én nem igazán látom benne a logikát. A szóbeli kisebb kockázat lenne.... Nekem pl. egyetemi záróvizsgám csak szóbeli volt, az is online.
Szóval én "külsősként" nem nagyon értem a döntést. Nem tartom jónak vagy rossznak, csak furcsának.
Nagyon nem örülök, mert az előrehozott érettségikben néhol a szóbeli 20%-kal jobb lett, mint az írásbeli, így jelentősen javított a végeredményen.
Fel nem fogom, miért nem lehetett úgy csinálni, hogy aki szeretne, az mehet, aki pedig nem szeretne, az nem.
Eb-et azért akarnak rendezni... Szánalmas, komolyan.
Büdös, tanulást kerülő kölykök ezt is kijátszották, nehogy ne tudjanak menni a haverokkal a Balatonra
Szégyenek vagytok
Tanárként nem tartom jó ötletnek. Meg lehetne szervezni online is, még az is jobb lenne.
Nem a lexikális tudás miatt, hanem azért, mert nem kevés olyan diák van még a 17-18-19 évesek között is, akiknek a nyelvi kompetenciájuk fejlesztésre szorul, és nekik erre a szóbeli érettségi egy jó tapasztalat lenne.
Az az igazság, hogy azok a diákok, akik az eddigi iskolai pályafutásuk alatt egyáltalán nem vagy csak nagyon ritkán feleltek szóban (vannak olyan kollégáim, akik egyáltalán nem feleltetnek szóban soha senkit), hátránnyal indulnak majd az egyetemen, mert ott igenis van szóbeli vizsga, sőt ha eljut valaki odáig, a szakdolgozatot is szóban kell megvédeni, az államvizsgáról meg a kötelező nyelvvizsgáról nem is beszélve.
Az én tanítványaim között vannak olyanok, akik nagyon gátlásosak, ha szóban kell megnyilatkozniuk, és úgy gondolom, hogy ha az érettségin azt tapasztalnák, hogy nem is olyan nehéz átmenni, mert segítenek a tanárok (igen, sok esetben segítünk), de legalább is nem harapják le a fejemet, akkor nagyobb magabiztossággal vág bele majd az első egyetemi szóbeli vizsgájába is.
Idegen nyelv esetében meg főleg fontos lenne. Én azt vallom, hogy aki nem tud megszólalni egy idegen nyelven, az nem is tudja azt a nyelvet, hiába vágott be minden nyelvtani szabályt, meg fogalmaz makulátlanul levelet, ha nem szólal meg, a nyelvnek a lényege vész el.
"Meg lehetne szervezni online is, "
És ESZKÖZT KI ad hozzá?
mert pl nálunk van 2 gép a suliban és slussz....
Tavaly érettségiztem, akkor szintén nem volt szóbeli, és nem is örültem neki. Az egy dolog, hogy rengeteg időm elment a tételek kidolgozásával (bár tudás nem vész kárba, nem vész el), de nagyon jót tett volna a szóbeli rész is, és nemcsak nekem.
Szerencsére szép lett így is az eredményem, de a törit biztosan fel tudtam volna húzni jelesre is.
Viszont azáltal, hogy ez a rész kimaradt, nem lett valamilyen szinten rutinom ilyen éles helyzetekben való "feleleltekben". Ha az egész gimit nézzük, nem volt túlzottan sok olyan tárgyam, ahol szóbeli felelések lettek volna rendszeresen, de még ez sincs akkor súlyban, mint itt, az érettségin. Most egyetemen eddig egy szóbelim volt (az is online) és még úgy is érzem a hiányát, hogy több sikeres nyelvvizsgán is túlvagyok már..
Nagyon jól megfogalmazták előttem, hogy mennyire is fontos lenne ezen szóbelik megtartása, különösen idegen nyelveknél. Több olyan osztálytársam volt, akik szó szerint betanulták az összes szabályt mondókaként, tételt is szóról-szóra, de maguktól semmit sem tudtak mondani az adott nyelven. Ezzel nem bántani szeretném őket, vagy lenézni, de ezt nem mondanám tényleges nyelvtudásnak.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!