Hogy lehetne barátságossá tenni az iskolát a diákoknak hogy a diákok motiváltabbak legyenek és szívesen bejárjanak? Pedagógusok, Ti mivel motiváljátok a gyerekeket? Gyerekek, Ti milyen pozitívumoknak örülnétek az iskolában?
11-es már nem azért, de pl ha délután 2kor végzel, akkor ezekre pont van időd. Inkább a sok házival van a gond, túlterheltek a diákok, mert egyszerre érzi minden tanár létfontosságúnak azt, amit tanít.
Én nem nagyon ismerem a waldorfosokat, elég sokat is ekézik őket, de egy diáktól se hallottam még, hogy nem szeretné a sulit. Ugyanúgy megtanulnak mindent, felveszik egyetemre, akár külföldre is le is diplomáznak, más a módszer, mégis valahogy kiegyensúlyozottabbnak tűnik.
Nem kötelező mindenből kitűnően teljesíteni. Alapozz az erősségeidre, tanulj tovább olyan irányba.
Aki meg szakmát tanul, abból kell jónak lennie, mert úgyis az lesz neki fontos.
Az együtt házi írásban csak annyi a gond, hogy nem mindenkinek hasonló a tempója a tanulásban, van, aki hamarabb végez, van, aki lassabban érti meg a feladatokat, ha belegondolsz, az általános iskolai napköziben is együtt csinálják a gyerekek a házit, aztán vannak, akik visznek haza leckét.
Értem, hogy a nagyobb gyerekeknél már a jobb tanuló tud magyarázni a rosszabbnak, de lehet, hogy a rosszabb tanuló nem érti meg így sem az anyagot, elvégre attól, hogy valaki színötös tanuló, nem biztos, hogy ügyesen is korrepetál, türelme van a többi gyerekhez.
Másrészt a módszereik zavarhatják a másikat (a tanulást könnyítő eszközök vagy módszerek),
Erre nehéz válaszolni. Függ a korosztálytól, az iskola típusától, a gyerekek családi hátterétől, településtől. Teljesen más dolog motiválni egy 6 éves gyereket, és egy 13 évest, teljesen más egy 18 éves városi gimnazistát, és egy 18 éves szakmunkást a város széli trottyos iskolában.
Ezenkívül nagyon sok múlik a szülőkön, mert a mai szülő egyrészt elvárja, hogy mindent a tanárok tanítsanak meg a gyereknek (orrfújástól kezdve a viselkedésig), miközben otthon a gyerek azt hallja tőle, hogy mindenért a tanár a hibás, a tanár a hülye stb. Innentől kezdve mit akarunk, mivel motiváljon a tanár az iskolában? A szülő egyáltalán nem partner a gyerek nevelésében, hanem egy másik gyerek, akivel csak a baj van. Egyszóval: teljesen más az, ha egy tisztelettudó, tanulni akaró gyerek jön be naponta az iskolába, és más, amikor egy neveletlen, tiszteletlen, öntudatos és egocentrikus, jogaival tisztában lévő, tanulni viszont nem akaró, követelőző, te teljesíteni nem akaró gyerek, akinek csak kifogásai vannak. Ez a viselkedés a szülőktől jön nagyrészt. Amíg nincs összhangban a szülői nevelés az iskolai neveléssel, addig feleslegesen gondolkodunk azon, hogy a tanárnak hogyan kéne motiválni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!