Csak én vettem észre, vagy a tanárok viselkedése tényleg megváltozott a digitális oktatás során?
Nem szeretnék senkit sem megbántani vagy sajnáltatni magam, ez csak egy személyes megfigyelés. Kiváncsi vagyok, hogy ez csak nálunk van-e így vagy esetleg több iskolában.
Azt vettem észre, hogy egyre nagyobbak az elvárások, amiket ha nem tökéletesre teljesítünk, a tanárok megvetően bánnak velünk. Néha olyan feladatokat adnak, hogy ketté áll a szemem. Ami iskolában 45 perc, az itthon legalább két óra a legtöbb esetben. A kákán is csomót keresnek. Azt mondják nyugodtan kérdezzünk, de ha megtesszük, akkor a reakció sohasem pozitív és még csak nem is segítenek. Egyszerűen semmi sem jó nekik, online órán ordítoznak, kigúnyolnak, panaszkodnak, mártírkodnak. A határidők teljesen abszurdak. Mégis mi értelme szombat délelőtt 10 órára kiírni egy határidőt vagy vasárnap reggel nyolcra?
Persze megértem, hogy jelenleg a tanárok helyzete sem egyszerű, nem is mernék ilyet állítani, mert nem lenne igaz. De nekünk, diákoknak is ugyan úgy digitális oktatás van, mi is megszenvedünk vele (már aki).
Eddig nem egy olyan tanárom volt, akit tiszteltem, kedveltem, de amióta digitális oktatás van, egyszerűen annyira lekezelően bánnak velünk, hogy az már undorító. A legjobb tanulókkal is ezt csinálják. Nincs kivétel.
Máshol is így van, vagy csak nálunk ment el minden tanárnak az esze? A többi diák mit tapasztal?
Gimnáziumba járok.
Nekem szó szerint ezt mondta a magyar tanárunk: "azért adok 5ször annyi házit,mert úgysincs semmi más dolgotok"
A másik, hogy a legtöbb óra nem is addig tart mint normál esetben lenne, hanem +20, 30 perc. Ezért van már 5 igazolatlanom, mert kilépek ilyenkor,hogy mondjuk végre ebédeljek, vagy tornázzak egy kicsit(hogy a pihenést már ne is említsem)
Nekem már mondjuk egyetemen az a kedvenc, hogy emelik a ponthatárt, mert puskázni fogunk úgy is otthon, bár nem igazán lehet puskazni, mert olyan feladat időkeretet szabnak, hogy ha nem tudod ténylegesen, akkor puskázni nincs időd.
Majd zh és vizsgák után is védés van, mert ugye esetleg nem-e puskáztál, szóval felkérdeznek mindent és ha nem tudsz válaszolni azonnal akkor sikertelen.
Szánalmas ez a távoktatás. Nem tudom hogy valaki miért várja ezt.
Meg itt van olyan mikor a 100perces órát a tanár megtartja 20 perc alatt, ami abból áll hogy felolvassa a vázlat diát és megy is mert dolga van. De számonkérésnél meg azt is kérdezi amit nem volt ideje elmondani, mert dolga volt.
Zenetanárként teljesen egyetértek. Minden növendékem hulla fáradt, rengeteg a házi feladatuk, alig tudok velük délután dolgozni.
Tisztelet a kivételnek, de az ilyen 40-es 50-es mariskanénik teljesen megzakkantak azóta. Felháborító, hogy ennyire túlterhelik a gyerekeket...
4-es, mennyire érzed hasznosnak a válaszodat? Az, hogy van néhány tanár páciensed, akiket nem is ismersz, de az első benyomás alapján beskatulyázod, majd a pedagógustársadalom 90 %-ra kivetíted a saját szubjektív benyomásaidat, az egyértelműen téged minősít. Talán a válaszomból azt is kitaláltad, hogy tanár vagyok. Igen, van két diplomám és két teljesen független szakképesítésem meg egy cégem, úgyhogy ne haragudj, ha az ostoba, primitív kirohanásodat nem veszem magamra.
Kérdező! Ha a digitális oktatás nem úgy működik, ahogy kellene, az az iskola vezetésének is a sara. Az én iskolámban nagyon komolyan szabályozva van az online órák menete, időtartama, platformja. A digitális oktatás tapasztalatairól folyamatosan értekezünk, a vezetés folyamatosan módosít a szabályokon a diákok érdekében, pl. nem lehet házi feladatot úgy egyik napról a másikra feladni, ha a másik napon nincs olyan óra. Össze kellene gyűjteni osztályszinten a problémákat, és az iskolavezetéstől kérni, hogy szabályozza konkrétabban a digitális oktatást.
"4-es, mennyire érzed hasznosnak a válaszodat?"
Teljesen. A válaszom célja az volt, hogy lássa a kérdező, hogy milyen a tanárok megítélése a zárt védett kis világukon kívül. Hogy lássa, hogy akik elnyomják őket azok valójában senkik.
"Az, hogy van néhány tanár páciensed, akiket nem is ismersz, de az első benyomás alapján beskatulyázod, majd a pedagógustársadalom 90 %-ra kivetíted a saját szubjektív benyomásaidat, az egyértelműen téged minősít."
Nyugodtan minősíthet. Az iskolákból kikerülő rengeteg lelkisérült, életképtelen diák, akik egy csekket nem tudnak befizetni, egy sebet nem tudnak ellátni, meg a tanárokat minősíti. Ó és én is voltam diák, emlékszem milyen volt. Ezerszer korrektebb volt az egyetemi oktatás mint bármi előtte, mert ott fix szabályok és keretek voltak és az ember nem idegbeteg, nárcisztikus, hisztérikák hangulatától függött.
"Igen, van két diplomám és két teljesen független szakképesítésem meg egy cégem, úgyhogy ne haragudj, ha az ostoba, primitív kirohanásodat nem veszem magamra."
És? Ez nem jelent semmit. A mai világban egy diploma nem érték. Bármilyen hülyének lehet diplomája, tanári meg főleg. Egy céget alapítani meg szintén nem nagy kunszt nekem is van, pár százezer forint befektetés kell hozzá, még egy Kft-hez is elég szimpla három millió.
lehet, h az orvos válaszoló stílusa hagy némi kívánnivalót maga után, de sajnos igaz, amiket ír.
versenyszférában dolgozom reál területen (tervezés), és a mérnök főnököm a fejét fogja, amikor tanár ügyfelünk van: 90%-uk beképzelt, tájékozatlan, és a saját tantárgyán kívül nem sok fogalma van a világról.
általában még azt se tudják, külföldön hogyan zajlik a közoktatás, ami nem kicsit szánalmas. a diákok szidása bezzeg nagyon megy nekik.
és sajnos egyet kell értenem abban is az orvossal, hogy nem nagyon van látható eredménye a tanárok munkájának, ergo lehet mellébeszélni hisztizni (mint ahogy az 5-ös teszi), de a PISA-tesztek eredményei (a kis javulás ellenére), a szánalmas nyelvtudási mutatók (az iskolák többségében még középfokon sem tudják megtanítani a diákokat), a rengeteg funkcionális analfabéta etc. –ezek magukért beszélnek.
tehát elhiszem, h a sérti a tanárok önérzetét, de ez van..polcokkal magasabbra helyezik magukat, mint ahol valójában vannak, és lehet,h ezt belül tudják, és frusztrálja is őket.
Ugyanis rengeteg szőrszálhasogató, felesleges dolgokba belekötő tanárt látok. 2020ban még mindig azt látom, a facebookon azért rinyálnak, h nem olvasnak a könyveket gyerekek, meg apró helyesírási hibákba kötnek bele stb.
nagyon kíváncsi vagyok, h ez sok iskolában gyerekekkel keménykedő tanár mire menne az iskolán kívül, mert pl. nem egy olyan iskolai angoltanárról tudok, akit nem vettek fel nyelviskolába, mert nem ütötte meg a szintet.
Gratulálok az orvos válaszolónak, aki néhány idióta tanár alapján következtetést vont le az egész pedagógus társadalomra.. :D
Visszatérve az eredeti kérdéshez: Én jelenleg osztatlan tanárképzőn vagyok, (angol-történelem) és én inkább azt vettem észre, hogy az egyetemi tanáraim nagy része szarik az egész távoktatásra. Ez alatt azt kell érteni, hogy vagy felolvassák csak a diájukat, aztán ZH-n vagy vizsgán teljesen mást kérdeznek, ami el sem hangzott órán "Jaj hát félév elején elmondtam hogy nem az előadás a lényeg.."
Aztán van olyan fajta is, aki rárak vagy +20 percet az így is eléggé hosszú 1 óra 40 perces időkeretre, és úgy kell neki könyörögni 15 perccel az óra vége után, hogy ugyan legyen már kedves befejezni, mert még lenne más óránk is.
A kedvencem pedig az, aki online íratja meg a dolgozatokat. Úgyis tudja minden tanár, hogy a hallgatók 90% kipuskázza a dogákat a füzetből, vagy esetleg a netről, ezért beraknak egy X másodperces időkorlátot, ami alatt szerintük nem lehet puskázni, csak ezzel az a baj, hogy az e-learning rendszer egy kalap szar, így konkrétan az egész csoportunknak meg kellett ismételnie az utolsó zárthelyi dolgozatot, ugyanis ilyen 1-2 perceket töltögetett be az e-learning rendszer a dolgozat írás közben, így az időkorlátos feladatokról szinte mindenki lecsúszott.. :)
Viszont a ló túloldalára sem szabadna esniük a tanároknak, ha túl keveset követelnének, akkor meg az lenne a baja az olyan embereknek, mint amilyen az itteni orvosdoktor válaszoló, hogy a tanárok nem terhelik le eléggé a gyerekeket feladatokkal.
"akkor meg az lenne a baja az olyan embereknek, mint amilyen az itteni orvosdoktor válaszoló, hogy a tanárok nem terhelik le eléggé a gyerekeket feladatokkal."
Megnyugtatlak soha nem lesz olyan bajom, hogy egy töritanár túl kevés anyagot tanít a gyerekemnek a büfétárgyából. Az angol az valóban fontos lenne ha jól tanítanák, a történelem viszont egy eszméletlenül rosszul tanított, túlerőltetett mese.
Az meg, ha egyetemen, nem gyakorlati tárgyat nem tudsz könyvből megtanulni régen rossz. Orvosin ezt baromi egyszerűen megoldják, van hivatalos tankönyv, ami abban benne van, azt lehet kérdezni. Az előadások lényege nem büfészakon az, hogy kiemeljék a lényeget a sok fontos info közül, azt, amit tényleg nagyon kell tudni, nem pedig az, hogy leadják az anyagot. Ez nem középiskola.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!