Ilyenkor egy vagy két ötös jár?
Egy versenyt hirdetnek meg az iskolában és majdnem minden tantárgyból be lehet nevezni.
Az egyik tanár azt mondja, hogy 3 témakör van (mindegyiknél az a feladat, hogy esszét írjanak) és, ha valaki kiválasztja az egyiket, megírja az esszét és olyan munkát ad be, amit be lehet küldeni a versenyre, kap egy ötöst.
Az egyik diák két témakört kiválaszt és két esszét megír, a tanár pedig mind a kettőt elfogadja és továbbítja a versenyre.
Ez egy ötöst fog érni vagy kettőt szerintetek?
Nálunk pont volt ilyen és pont velem. :) Bioszból adtam be két külön munkát (nem emlékszem, talán 5 témakör volt) és én is azt hittem, hogy két db ötös jár érte, de csak egyet kaptam. A diákok engem védtek, a tanárok meg a biosz tancit.
De visszagondolva a tancinak volt igaza, mert egy tárgyból indultam nem két külön tárgyból.
Amúgy meg ez függ attól is, hogy milyen nehézségű a verseny. Ha arról van szó, hogy egy olyan esszét kell írni, amit Wikipédiáról összeollózól, amíg megeszel egy vödör fagyit, az nem ugyanaz, mintha valami komoly nehezebb feladatot adnának, ahol tényleg el kell menned, kutatnod kell, több napod elmegy, el is utazol hozzá, etc.
Ez utóbbira már azt mondanám, hogy jár a két ötös, ha a tanuló dupla annyi energiát fektet bele a versenybe, hiszen ott tényleg nem igazságos, hogy ugyanannyi ötöst kap, mint az, aki ennek a felét csinálta meg.
De itt is a tanártól függ. A laza tanárok ilyenkor beírják a dupla ötöst vagy egy ötöst és egy dicséretet, akik meg úgy gondolják, hogy a diák ne a szorgalommal, hanem a tudással legyen ötös nála, az meg nem fogja. Ugyanúgy, ahogy jegyzárásnál, volt nálunk tanár, aki ötöst adott 4,2-re, ha szorgalmas volt a diák, volt aki automatikusan ötöst meg 5D-t adott annak, aki műzeum belépőt mutatott be, hogy járt múzeumba, volt, aki 4,6-al négyesre lezárta a gyyereket, hogy az nem ötös, minden tanár más.
A versenyre visszatérve, ezeket mondjuk szerintem jó a verseny kihirdetésénél megbeszélni a gyerekekkel, érthetően, hiszen egy gimnazista nem fog se a tanár fejébe látni, se úgy hozzáállni a kérdéshez, mint a felnőtt tanár.
Én az előző válaszok után annyit fűznék hozzá, hogy inkább dicséretet adnék a tanulónak vagy kisötöst, nagy ötöst meg akkor, ha díjat nyer.
Mert az, hogy benevezett egy versenyre, az órai munka, inkább arról kéne, hogy döntsön, hogy, ha a gyerek két jegy között áll, akkor felfele kerekedjen a jegye a gyerek szorgalna miatt, de az más tészta, ha nyer is a versenyen, mert ott a tudást jutalmauza nagyötössel a tanár.
És az is igaz, hogy az elején meg kell beszélni, mert a mi sulinkban is volt amúgy egy ilyen félreértés, hogy az osztálytársunk úgy értette, hogy, ha részt vesz a versenyen, jár az ötös, közben a dobogós helyért járt az ötös és elég nagy dráma volt belőle.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!